En ollut ensimmäisessä Sissimätössä mukana, mutta idea kyllä kiinnostaisi. Jotenkin ne yön yli kestävät matsit myös houkuttelevat, kunhan saisi oikeat pelaajat ja sen motivaation kohdalleen. Tuosta ikärajasta minulla on omat mielipiteeni. Sitä modettamista ei saada loppumaan tai offariturvallisuutta parannettua asettamalla ikärajat, vaan se sääntöjen sisäistäminen riippuu täysin siitä että paljonko se harmaa möntti korvien välissä painaa, sama pätee pelaamiseen. Jos peleihin asetetaan ikärajat niin saattaa käydä niin että nämä nuoremmat, vasta aloittaneet softaajat jäävät ringistä ulos, olimmehan me kaikki aloittelijoita joskus.
Jotta tilanne voitaisiin korjata, asioiden ja sääntöjen kertaus voisi olla paikallaan kaikille jotka peleissä käyvät, koska on tullut nähtyä lipasta kiinni ja sormea liipaisimella silloin tällöin, mutta onneksi hyvin harvoin. Voin kyllä sanoa että olen itsekkin näihin rikkeisiin syyllistynyt.
Mutta peleistä itse,
Niinkuin ylempänä mainitsin, Sissimättö II voisi olla hyvä idea. Tässä kirjoittaessani käväsi myös mielessä toisenlainen idea, nimittäin alueenvaltaus. Kaksi joukkuetta jotka taistelevat tietyistä alueista, joukkueella jolla on eniten alueita peliajan loppuessa voittaa, tai joukkue joka pitää hallussaan kaikkia alueita voittaa, jolloin peli voidaan puhaltaa poikki ja aloittaa uudelleen. Respasäännöt olisivat tottakai käytössä, koska peli saattaa kestää kauankin jos joukkueet taistelevat monista eri pisteistä. Tämä pelimuoto antaisi myös syytä puolustukselle siinä samassa kun hyökätään. Pienellä porukalla tätä ei toisin voitaisi toteuttaa, se on se negatiivinen puoli.
Mielipiteitä ?