Kuulkaas lapsukaiset topicin nimi on: Mitä haluaisit yhdistyksen järjestävän kesällä/syksyllä 2008?, joten kaikki 4 miqzun viestin(19.35 postattu) edellä olevat viestit ovat turhia, koska topicin nimi on: Mitä haluaisit yhdistyksen järjestävän kesällä/syksyllä 2008? Meillä jäsenien pitää vain ilmaista millaisia pelejä haluaisimme, ei sitä pidämmekö toisten ehdotuksista. Lopulliset päätökset kuitenkin tekee JA ry:n hallitus.
Olen tästä ensi kesän/syksyn skenaariosta puhunut decoilin kanssa yli tunnin verta koulussa ja olen todella paljon saanut ideoita ja myös tullut paljon järkevämääksi siitä mitä on mahdoton/ylivaikeaa toteuttaa ja mitä on mahdollista toteuttaa, JÄRKEVÄSTI. Tuo YK sissi ja nuo kaikki 3 osapuolen jutut vain ovat liian kunnianhimoisia ideoita. JA ry on tässä järjestämässä vasta ensimmäistä skenaariotaan, joten olisi hyvä tehdä se varman päälle hyväksi ja toimivaksi. Toimivuus on kuitenkin se tärkein asia jota on ajateltava kun skenaariota järjestetään.
Siksi suosittelen, että järjestämme perus 2 osapuolen yön yli kestävän pelin. Tämäkin on todella kunnian himoinen idea mutta on kuitenkin suht. helposti järjestettävissä. Tietenkin pitää muistaa, että muonitus ja uni(alue, osa teltoista) on järjestettävä, mielellään yhdistyksen puolesta. Kummallakin osa puolella olisi oltava hyvä ja toimiva komentoketju.
100 hengen peleissä 50 hengen osapuolilla kannattaisi olla korkeintaan 2 joukkuetta, joissa kummassakin korkeintaan 3 ryhmää. Peleissä sitten komentajien pitäisi sitten määrätä kaikki vartiot, taistelu-, tiedustelu-, yöpartiot jne. tasapuolisesti. Ketään ei saisi lähteä kentälle omine nokkineen. Näitä partioita jne. pitäisi sitten järjestää tiheään tahtiin, jotta kaikilla olisi kokoajan tekemistä.
Tarina voisi mennä suurinpiirtein näin:
Naton kansainvälinen seka komppania on koptereilla lentämässä jonnekkin juuri valtaamansa Yhmystanian valtion tukikohtaansa, kiivaiden taisteluiden jäljiltä miehiä on kuitenkin jäljellä vain 60 kappaletta. Matkalla tiheän metsän uumenista taivaalle lentää, sissien ampuma, IT-ohjus joka tipauttaa yhden kopterin ja 10miestä saa surmansa koneen tippuessa maahan. Kapteeni Örjelssön päättää, että miehet jäävät taltuttamaan sissejä.
Muistakaa, että osapuolien nimiä jne. pystyy vielä säätämään, jos haluaa siitö oikeasti autenttisen. Muistakaa nyt sitten, että skenaarion pitää olla toimiva. Itse ehdotin aiemmin perjantai-sunnuntai peliä se on kuitenkin liian kunnian himoista touhua. Pitäkää aihe puhtaana, eli ei viestejä joissa ei ole perusteluja, parannusehdotuksia tai ehdotuksia.
Keksin tässä muutaman minuutin sisällä varmasti vielä lisää, jotka tähän sitten lisään. Kirjoitus virheitäkin mahdollisesti löytyy.
Toivottavasti ymmärsitte kaiken.
EDIT: Decoilin kanssa jutellessamme tulin järkiini myös ikärajasta ja varusterajoista. Ikä raja kannattaa olla RJ:lle ja JJ:lle 15 ja muille esim 12. Koska hyvät RJ:t ja JJ.t saavat kyllä nämä pienet kuriin. Varusterajoista Decoil oli myös minua fiksumpi, eihän suurimmalla osalla peleissämme käyvillä kuitenkaan ole niin tarkalleen autenttista varustusta, joten pelkkä maastopuku ja maski saisi riittää.
Tätä kaikkea en ole todellakaan sitten itse osan älynnyt. Suuri osa on saalista minun ja Decoilin koulussa pitämistämme keskusteluista. Kuten aiemmin totesin tämän slurps slurps jutun: Decoililla vain on luultavasti eniten kokemusta tälläisistä asioista.(eli jos annatte tästä viestistä jollekkin respectiä niin antakaa decoilille)
Lisäksi ei osapuolien kesken kannata mitään erinäisiä tehtäviä jakaa vain tietylle osastolle vain tasapuolisuuden nimissä jokaiselle.
Eikä sitä milsimiä oikeen niihin peleihin kannata laittaa noita perus partiointia enempää, koska muuten meillä on kohta kuvainnollisesti sanottuna: Spagetti bolognesset pitkin ruumista.