No tässä omaa tottumusta kryloneilla maalaamisesta, eli aseen maalaaminen kannattaa allottaa hiomalla kevyesti ehkä n. 400-800 paperilla lähes koko ase, varsinkin sileät pinnat.
Tämän jälkeen tulisi ase puhdistaa tärpätillä.
Itse maalaaminen tulisi aloittaa vaaleimmalla värillä n. 20-30cm päästä aseesta, sitten tummalla ja sitä tummemmalla jne. Tietenkin kannattaa ennen aseen maalaamista kokella väri teemaa ja yleensäkkin maalaa mista johonkin muuhun esineeseen. (Ainakin itse käyttämissäni kryloneissa on sen kyljessä "hyvät" ohjeet maalaamiseen jotka kannattaa lukea.)
-Kun kuvioita halutaan maalata kannattaa tehdä sabluuna esim. pahvista johon leikkaa jonkin muotoisia aukkoja, joista suihkia läpi. Sabluunaa käyttäessä kannattaa muistaa juuri se ettei laita sitä kiinni aseeseen, vaan pitää sitä n. 5-10mm korkeudella aseesta. (*Suosittelen)
-Voit myös käyttää kasveja, lehtiä, oksia jne. Mutta tämä tyyli on hieman kyseen alainen ja vaati kärsivällisyyttä ja taitoa.. :S
-Sitten voit tietenkin vain suihkia miten näyttää hyvältä ilman sabluunoja sun muita, mutta siinäkin kannattaa käyttää järkeä..
Maalista sen verran että purnukkaa tulisi ravistella n. 1-2 min ajan jotta maali sekoittuisi ja ei tulisi niin ikäviä asioita kuin "pisaroita"... Itse maalin kuivumis aika nimen omaan aseen maalaamiseen tarkoitetuissa kryloneissa on n. 15-30 min suosittelen itse kyllä odottamaan vähintään sen 30 minuutin ajan.
Väreksi kannaattaa valita:
-pohja: kakhi
-kuvioita: ruskea
-kuvioita: oliivi
-pinta: mahdollisesti hieman kakhia.
Nettiä selaamalla löydät varmasi paremmat ohjeet..
Oma
Skniipperi.