SISSIMÄTTÖ 24H
sääntöjä ja ohejita
Peli järjestetään Tuusulassa 28.7 - 29.7 osoitteessa Paijalantie 500.
Pelimaksuna 2€
jolla katetaan paikalle ostettuja tarvikkeita; lippuja, kankaita, naamioverkkoja, hiekkasäkkejä ym.
Jokainen alle 18 vuotias tuo mukanaan holhoojan allekirjoittaman vastuunvapautustodistuksen. Löytyy sääntölitanjan alapäästä (kopypaste omaan woordpädiisi koneellasi ja tulosta, tai kirjoittakaa vastaava paperille)
Ilmoittautuminen tulee hoitaa ennen klo 17.
17.00 jälkeen saapuville keksitään jonkinnäköinen kurinpalautus. Tai jos on ylitsepääsemätön este sovittuna ajankohtana saapumiselle, ilmoitathan siitä järjestäjälle.
LA 17.00 Alkubriiffi ja teltat pystyyn omille leireille
LA 18.00 Pelikäy!
SU 18.00 Peliohi! Loppubriiffi, teltat nurin ja pillit pussiin ja kotiin
Suurin osa informaatiosta tulee alkubriiffissä, ja osapuolikohtaisissa briiffeissä. Joten pyydän vielä kerran kaikkia KAIKKIA SAAPUMAAN AJOISSA.
Pelin osapuolinta on Kaarti ja Sissit. Osallistujaraja on 80.Itse peli pyritään aloittamaan klo. 18.00 lauantaina ja pelaajat poistamaan alueelta klo. 19.00 mennessä sunnuntaina.
Ottakaa telttojanne mukaan oman mukavuutenne, ja oman osapuolesi leirin suuruuden tunteen luomiseksi (Pystytetty teltta suojaa myös paremmin mukana tuoneesi tavarat).
Napsikaa myös kaikki mahdolliset radiopuhelimet mukaanne. Paristoja sun muuta.
OTTAKAA SITÄ OFFIA MUKAAN! Se toimii ihan oikeesti. Voit jättää kotiinkin jos rakastat hyttysiä.
Kyypakkaus kaiken varalta on myös hyvä olla mukana.
Yön voit viettää teltassasi, metsässä mättäällä, kotonasi tai taistelussa. Mieluiten pysyt alueella koko pelin ajan ja otat touhun kokemuksena etkä kärsimyksenä.
Puuceetä ei ole, eikä tule, joten hoida paskominen kotonasi huolella ennen peliin lähtöä. Varaa mukaan myös ruokaa, sillä sitäkään ei ole tarjolla. Veden jäjestäminen onnistuu, ja microaaltouunejakin pyritään tuomaan pelipaikalle (tosin vain nyhverö Kaarrin käyttöön).
Pelimuotona on alueen hallinta koko pelin ajan. ZONE:lla (alue jota tulee yrittää hallita) on 2 lippua, toinen kaarrin ja toinen sissien.
Munakello soi 30min välein, ja se kumman lippu on pystyssä munakellon soidessa saa yhden pisteen. Se osapuoli kumpi kerää enemmän pisteitä 24h aikana on voittaja. Alueella on myös muit strategisia pisteitä joita pyritään valtaamaan komentajien käskyjen mukaan.
Ryhmät jaetaan niin, että kumpikin osapuoli jaetaan riveihin omilla leireillään. Valitaan ryhmänjohtajat ja mahdolliset ryhmäkokonaisuustoiveet otetaan huomioon.
Ylijääneet jantterit nakataan ryhmänjohtajille ja ryhmistä pyritään tekemään mahdollisimman tasaiset. Jos ryhmätoiminta ei jostainsyystä toimi voidaan ryhmiä muuttaa kesken pelin.
Komentoketjuna toimivat komentajat (organisaattorit) ja ryhmänjohtajat. Ryhmänjohtajille jaetaan tehtävät ja vastuualueet kentällä.
Ryhmänjohtajilla on osavastuu pelin kulusta ja siitä kuinka sekavaksi voi oman osapuolen pelin saattaa.
Ryhmätoiminta eri osapuolilla toimii kovin erilailla, joten osapuolten komentajat kertovat pelin alussa miten homma toimii. OHJEITA KOSKIEN PELIN KULKUALÄÄKINTÄMIEHETPelissä on käytössä lääkintämiehet, joten säännöt osumista/haavoittumista ja sidontaa varten:
- Yksi osuma mihin tahansa, tai varusteisiin haavoittaa ja voit jäädä huutelemaan lääkintämiestä
- Sarja / useampi osuma poistaa pelistä
- Lääkintämiehille jaetaan n. 5 sidontaan tarkoitettua nauhaa ja heille annetaan valkoiset hihanauhat oikeaan käteen
- Jos sinut on sidottu ja otat osumaa, poistut pelistä ja jätät siteen respawnille (tai sidontapisteelle) josta lääkintämiehet voivat hakea lisää siteitä
SIDONTAPISTEETSidontapisteiden tarkoitus on saada
hyökkäävä osapuoli nopeammin takaisin peliin, ja täten alueen hallinta vaihtelee useammin ja peli pysyy paremmassa liikkeessä.
- Kun alue on vastustajan hallinnassa ja itse olet hyökkäämässä ja otat osumaa, juokset vain oman osapuolesi sidontapisteeseen ja kosketat sitä
ja olet jälleen pelissä mukana. Tämä auttaa hyökkäävää osapuolta, joka on useinmiten alakynnessä, kaappaamaan alueen vallan helpommin.
- JOS itse olet puolustamassa, respaat normaalisti omasta basestasi.
Sidontapisteet ovat käytössä vain hyökkäävällä osapuolella.
Jos osapuolten tunnistaminen on liian vaikeata suurimman osan mielestä, jaetaan hihanauhat (oranssit ja siniset).
Pimeällä tulee tarvetta tunnussanoille, ja niistä sovitaan osapuolien kesken ennen pelin alkua.
RADIOTRadioita käyttävät vain ryhmän radistit ja organisaattorit (komentajat)
1. kanava organisaatiolle varattu.
2. kanava Sisseille
3. kanava Kaarrille
Kanavien salakuuntelu ehdottomasti kielletty! mur.
LEIRITOman osapuolen leirille tulee pystyttää oma teltta.
Tehtävät jaetaan leirillä komentokeskuksessa, sekä vettä voi tulla kysymään sieltä lisää.
Sissien leirille ei ole sähkö saatavilla, mutta valoa saadaan öljylampuista. Autonakkuja on myös käytössä.
OSAPUOLETSISSIT- Korkeintaan housut tai paita maastokuviollisia
- Hakekaa kapinallis -lookkia. Mitä pukisit päällesi jos ei ole mahdollisuutta maastopukuun?
- Myös OD puvut ovat suositeltavia
- Vanhat teräskypärät sun muut käy kypäriksi, mutta nykyajan komposiittikypärät voit unohtaa
- Kantolaitteeksi tietenkin alkeeliset rimpsut
- Aseet normaalimpaa peruskamaa ilman kaikkea taktista laitetta
- Meininki enemmän Che Guevara tyyppistä / kommarimeininkiä. Tovereita ei jätetä!
- Kengiksi tietenkin mieluiten maiharit tai jotkin varsikengät
- Leiri + respawn sijaitsevat pelialueen pohjoispäässä
KAARTI- Maastokuvioiksi käy WoodLand (+digitaalit), Flectarn, Brittien DPM kokonaisuudet. Mutta metsästyskuviot (Vaeltajan erpäuvut)
eivätkä yksiväriset puvut kelpaa
- Kaartilaisten tulee pukeutua täyteen varustukseen, yrittäkää näyttää niin sotilaallisilta kuin mahdollista
- Aseet mielellään tätä nykyä ja nimenomaan pultattu täyteen kaikkea taktista härpäkettä
- Kaarti on demokratian malliesimerkki, ja jakaa demokratiaa länsimaiden tyyliin
- Kenkien on oltava mallia maihinnousukengät
- Leiri + respawn sijaitsevat pelialueen eteläpäässä
TURVALLISUUS ym.- Käytä silmäsuojaimia KOKO pelin ajan. Voit ottaa suojaimesi pois päästäsi teltassasi
- Käyttäkää aseitanne harkiten, mieti haluatko itse saada viritetystä pyssykästä sarjatulen naamalle muutaman metrin päästä
- Elä ammu sokkona nurkkien taakse
- Pelinjärjestäjä testaa kaikki epäilyttävän näköiset silmäsuojaimet
- Tulenteko ilman lupaa ja metsään on ehdottomasti kielletty!
- Alkoholin nauttiminen pelin aikana ja alueella yleensäottaen on myöskin kiellety
- Jos näet jonkun ilman silmäsuojaimia huikkase peli seis ja tilanne tullaan selvittämään.
VIRITYSRAJAT:
Kaikille sähköille tulituet mukaanlukien 126m/s
Kaikille kertaviritteisille / semiä ampuville kivääreille 170m/s
VALMISTAUTUMINENPyri varaamaan mukaasi:
- Hyttysmyrkkyä SUOSITTELEMME
- Tarpeeksi elintarvikkeita
- Kyypakkaus
- Vaihtovaatteita
- Varaudu sateeseen, käytä muovipusseja / jätesäkkejä päällimmäisen vaatekerroksesi alla
- Vessanpaperia
- Tarkista että telttasi mukana on kaikki osat
ASE JA TARVIKKEET- Mielellään kahdet silmäsuojaimet, yhdet ritilälasit ja toiset linssillä
- AKUT, muisat myös ladata ne!
- Vara-ase + työkaluja
- KUULAT
- LIPPAAT
***********************************************************************************
VASTUUNVAPAUTUSTODISTUSKaikilta alle 18-vuotiailta pelaajilta vaaditaan holhoajan vastuunvapautustodistus peliin. Tämän lapun ideana on vapauttaa pelinjohto vastuusta mikäli pelaajalle tai hänen tavaroilleen sattuu jotain.
Lappu annetaan ilmoittautumisen yhteydessä pelinjohdolle. Se voi olla tältä sivulta printattu tai vastaava käsinkirjoitettu. Lappua ei saa kirjoittaa lyijykynällä tai puuvärikynällä vaan kunnon kuulakärkikynällä, selvällä käsialalla.
Lappu ei ole pelkästään lupalappu, vaan sen tarkoitus on vapauttaa pelinjohto vastuusta. Sananmuodon on oltava "Vapautan pelinjohdon kaikesta vastuusta" eikä "Annan luvan osallistua peliin".
Sissimättö 24h ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan muovikuulapelit, jotka taas eivät ole sen vaarallisempia kuin muutkaan urheilulajit. Lähinnä omalla sähläyksellään voi aiheuttaa itselleen vammoja, eivätkä pelin järjestäjät voi tai halua ottaa vastuuta kenenkään muun toimista kuin omistaan.
Täysi-ikäisten oletetaan ymmärtävän olevansa itse vastuussa.
VASTUUNVAPAUTUSTODISTUSTäten annan holhottavalleni, ___________________________________ luvan osallistua
Sissimättö 24h Airsoft-peliin Tuusulan Ruskelassa osoitteessa Paijalantie 500 28.7 - 29.7.2007 välisenä aikana.
Allekirjoittamalla vakuutan ymmärtäväni pelin luonteen ja vaarat ja vapautan pelin järjestäjät kaikesta vastuusta holhottavalleni mahdollisesti sattuvista, niin aineellesista kuin henkisistäkin vahingoista.
Paikka ja aika:
Allekijoitus:
Nimenselvennys:
************************************************************************************
BUDJETTIOhessa vielä peliin ostettujen tarvikkeiden lista ja hinnat muitten ihailtavaksi.
- Oranssia narua 1000m 44,20€
- Pressuja 4x6m 23,85€ (toistaiseksi)
- 100kpl Hiekkasäkkejä 60x100cm 110€
-
(lisää tulossa)
Sinä joka peliin osallistut, olet osaltasi myös järjestämässä peliä, joten noudata ohjeita ja sääntöjä, elä sooloile omiasi.
Jos ei huvita pelata, jätä tulematta, eläkä latista muiden pelifiilistä.