Valvojan näkökulmasta palautetta:
1) aikataulut kusi, taas. Osasyy tähän oli pelaajien epämääräinen saapuminen. Tuossa lukee, että ilmoittautuminen avataan 10.30 ja tunnin päästä briiffi. Varmaan 40min tuostakin myöhässä. Kiva, kun pelaajia valuu 1145 täysin valmistautumattomina paikalle. "Emmä tienny" voivoi.
2) komentajat tekivät hienoa työtä. Vaatii omanlaista rohkeutta suostua johtamaan täysin epämääräistä sortin sakkia. Varmaan molemmilla osapuolilla oli jotain häslinkejä, mutta ei se kuule armeijassakaan sen selkeämmin mene. Muutama ryhmänjohtaja mitä sivusta seurasin hoiti tonttinsa myös erittäin hienosti. Meinasin yksipuolisesti jakaa arvottavat lahjakortit suoraan komentajien kesken, mutta jätettiin sitten syrjintä-syytösten takia jakamatta tällä tavalla.
3) roskaus pysyi kohtuu hyvin paketissa. Mutta silti, jos se roskapussi tursuaa niin helvetin tavalla yli ettei sinne mahdu, niin miksi te tungette tavaraa sinne? Siellähän me sit Miikan kanssa niitä kerättiin maasta. Tajutkaa jo, että toi pelialueen olemassaolo ei ole itsestäänselvyys. Meillä on muutakin hommaa kuin kerätä teidän roskia. Ottakaa jatkossa jokainen oma pussi mukaan, mihin saatte roskat, mikäli käy niin että meidän paikalle tuoma roskapussi on täynnä tai se puuttuu kokonaan.
4) muutama pelaaja taas loisti käytöksellään. Ammutaan kääntöpaikalla kaveria pistoolilla käteen. Kenelläkään ei ollut suojalaseja. Vitun idiootit. Sitten vielä aletaan vinoilemaan valvojille siitä, että asiasta huomautetaan. Tajutkaa, että te kusette vain omiin muroihin tällä. Me voidaan ihan hyvin jättää pelit pitämättä ja painua muualle. Me ei saada tästä palkkaa. Juostiin se 10h eilen lauantaina pelialueella järjestelemässä, että te saisitte pelata. Siellä jätti enemmistö järkkäreistä, mm. minä itse, pelaamatta jotta saataisiin pelit sujuvammin rullaamaan. Pieni kunnioitus olisi siis paikallaan.
Samaten, jos organisaattori sattuu kävelemään pelin aikana teidän tulilinjalle, "mee ny vittuun siitä" ei ole vastaus. Me ei kaikkea voida huomata, meidän on pakko liikkua. Siinä voi sanoa et "siirrytkö" tai jotain.
5) osittain edelliseen liittyen. Modetusta nähtiin itsekkin ja osa valitteli siitä. Pelin aikana siitä ei kannata alkaa hirveitä möykkää. Ampukaa (kohtuudella) lisää. Tulkaa sanomaan järkkäreille ja kertokaa / näyttäkää, kuka modetti. "Se modettaa" auttaa iha helvetisti, kun teitä on 80 pelaajaa.
6) tää vituttaa mua edelleen. Miksi sitä turpaa ei voi pitää kiinni, kun selitetään sääntöjä tai vastaavaa? Briiffi vie 5min jos se turpa pysyy kiinni. Jatkuvat katkokset kasvattavat sen puoleen tuntiin normaalitapauksissa. Huutokisa on perseestä. Voidaan harkita jatkossa, jos se suu ei pysy kiinni, niin pelien lopettamista siihen paikkaan. Te voitte jutella keskenänne tauoilla jne. EI briiffeissä tai kun organisaattori puhuu. Rasittaa muutenkin, että asia on juuri selitetty ja sitten joku näistä pölisijöistä ei ole kuunnellut ja kysyy juuri selitetyn asian. Keskittykää, kuunnelkaa ja pitäkää turpanne kiinni briiffeissä. Mä olin eilen lähtee menee kesken kaiken, kimppakyyti esti sen kun ei huvittanut enää kävellä siitä.
Asioita, joita pelaajat voisivat tehdä, että pelit lähtisivät nopeammin käyntiin:
-ladatkaa lippaat jo kotona
-kun tulette pelialueelle, laittakaa taisteluvarustus, aseet jne heti pelikuntoon. Sitten kun tulee aika aloittaa pelit, senkuin nykäsette varusteet niskaan
-kun tulette pelistä offille, ladatkaa samantien lippaat / vaihtakaa akut jne. Sitten voitte aloittaa puhumisen / syömisen
-briiffeissä suu kiinni, silmät ja korvat auki, ettei tarvitse samaa asiaa toistaa miljoonaa kertaa. Tottakai jos on kysyttävää, kysykää
-lukekaa oikeasti ne säännöt
Parannusehdotukset jne. tähän ketjuun.