Nonniin. Heti, kun lopetin organisoinnin Maatilalla, tapahtuu hirrrrveitä.
Uskon, että nuoretkin osaavat harrastaa vastuuntuntoisesti ja vakavasti, mutta silti suurin osa nuorista pelaajista ryntää metsään räiskimään kuin viidakon asukki.
Kovalla äänellä lausuttu käsky hiemankin vanhemmalta pelaajalta laittaa nuoremmalle palan kurkkuun ja vaientaa kuuntelemaan.
Puhutaan nyt siis ikähaarukasta 12-15, vanhempia Maatilalla on harvoin. Vaikka monet tältä ikähaarukalta väittävät hoitavansa pelit täydellä järjellä, silti mitä järjettömimmät keksinnöt ovat tulleet juuri tuolta ikähaarukalta.
Kummallisen maagisesti juuri se ajatusmaailman vakautuminen ja vakavoituminen, sekä laajempikantainen ajattelu oman harrastuksen suhteen on kehittyneempi vuoden ikäeron heitolla. Hämmästyttävää, mutta näin se vain on. Ja mikä harmillista, yleensä se järkevöityminen vaatii sitä ikää.
Nonniin itse asiaan. Siis ongelmahan on se, että Maatilalla ei ole (eikä ole vähäänaikaan ollutkaan?) järkevää organisointia. Tunsin vetäväni pelejä yksin aikanaan, joka latisti ainakin omaa tunnelmaani. Yksin on todella vaikea saada hallittua apinalaumaa, joka kaikenlisäksi pelin alkaessa tulee jakautumaan kahteen laumaan.
Nyt ihan oikeasti, Maatila on todella hyvä pelipaikka. Itse olen pelannut yli 2 vuotta siellä.
Jos nyt vain saisimme täysijärkisen (vähintään 15-vuotta täyttäneistä ulospäin suuntautuneista henkilöistä) organisaation kasaan, homma toimisi.
Meitä tulisi olla kuitenkin useita, sillä joku ei aina kerkeä paikalle. Homma siis vaatii jonkinnäköistä sitoutumista, tai pelejä on pidettävä satunnaisesti, joka hämmentää muuta pelaavaa kansaa.
Jos pelit olisivat säännöllisesti sunnuntaisin klo 12.00, ja pelipaikalla vähintään kaksi kovaäänistä (kriteerit täyttävää) organisaattoria, homma toimisi.
Toinen, mitä ainakin itse vaatisin pelaajilta, olisi nämä hihanauhat. Olen kuunnellut "kyllä me ilman hihanauhoja pärjätään" lässytystä todella pitkään. Jotenkin silti tulee riitaa siitä, että random erkki ampui random paavoa vaikka tämä oli samalla puolella. Tämän jälkeen saa off-gamella kuunnella "**ttu se random erkki on kyllä ohmo ku ampuu omii **ttu! ***tanan puusilmä!".
Se, että kaikilla olisi hihanauhat, ei tarkoita, että omien ampumiselta vältyttäisiin. Mutta auttaisi silti todella paljon asiaan.
Tuli taas nyt jupinoitua mitä sattuu, mutta koittakaa nyt löytää se pointti.
Siispä, kipin kapin organisaatio kasaan ja Kuusiston Reijolle puhumaan siitä, kuinka homma hoidettaisiin ilman suurempia komplikaatioita!