Kirjoittaja Aihe: Minkälaisia pelityyppejä haluaisit pelata järvenpää-airsoftin peleissä?  (Luettu 136875 kertaa)

Poissa Carnage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1789
  • Lumberjack commandos
Kuten sanoin aikaisemmin.Pelataan kun keretään.Ne ei vaan toimi perus vkl peleissä.piste

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Miksi ei toimi? Ihmisten kärsivällisyyden puutteen takiako. Joo voi olla ehkä vähän hankalaa mutta teoriassa kyllä...
« Viimeksi muokattu: 15.12.09 - klo:22:15 kirjoittanut Kouhia »

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Jos Antti lukisit aiempiakin viestejä, esimerkiksi nyt sitä kohtaa missä sanoin että parantumisen jälkeen jätkä kävelee normaalisti respalle, ja sieltä jatkaa peliä..

EDIT: Garnage, lääkintämiehillä ei sitten ole asetta käytössään.. eli he hoitavat vaan laastarien laittamisen.

Eli suomeksi perus resparallia, mutta kentällä kävelee joku höpsö kertomassa muille että he voivat mennä respalle?

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Periaatteessa kyllä :D Mutta kun lisää tähän eläytymisen ja hieman sen höpson odottelua kuolemaa tehdessä niin tulisi siitä jo huomattavasti hauskempaa. Metsä pelissä lääkintämiehiä voisi olla toki enempi. Simple, isn't it?
« Viimeksi muokattu: 15.12.09 - klo:21:35 kirjoittanut Kouhia »

Poissa santtu955

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 124
Toimivampi malli olisi ehkä se että lääkintämies olisi muuten normaali pelaaja mutta hänellä olisi joku nauha jonka hän sitoisi kaatuneen käteen ja kumpikin jatkaisi siitä peliä normaalisti.
Eli lääkintämiestä voisi ampua ja se jonka hän "elvyttää" jatkaa peliä normaalisti mutta seuraavasta osumasta takaisin offarille. Jos lääkintämiehet eliminoidaan sitten ei kukaan siitä joukkueesta pääse takaisin peliin koska ei ole läkintämiehiä elvyttämässä.

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Lainaus käyttäjältä: Kouhia
Mutta kun lisää tähän eläytymisen ja hieman sen höpson odottelua kuolemaa tehdessä niin tulisi sittä jo huomattavasti hauskempaa. Metsä pelissä lääkintämiehiä voisi olla toki enempi.

No ei mua ainakaan henkilökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa odotella keskellä metsää että joku viitsii kävellä luokse, jotta pääset itse kävelemään respalle. Yleensähän lämärin idea on pitää pelaajat pelissä tappelun ajan, eikä laittaa pelaajia turhaan istumaan keskellä metsää.

Poissa Kalaq

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1106
  • Lumberjack Commandos
Mitä ihmeen pelimuotoa te kehittelette kun pelaajat kuolevat? Teiltä loppuu kanssapelaajat hyvin äkkiä, ei lääkintämies paljoa auta siinä vaiheessa.

Mikäli kenelläkään ei ole tähän Kouhian ideaan mitään järkevää sanottavaa niin antakaa olla. Me otamme asian mietintämyssyn alle ja jalostamme siitä (jos jalostamme) toimivan peli-idean.

Btw, mitä vikaa zone-piha-zone-piha-piha-piha-zone-piha-respatynnyri- rutiinissa on? Monta kertaa olemme kokeilleet ja ehdottaneet eri pelimuotoja ja joka kerta se palaa tuohon samaan.
Talking to you is like clapping with one hand

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Ylipäätään voisi sanoa että jos sitä realismia haluaa niin oon huomannut että lämärisäännöt on ehkä tylsin tapa koettaa sitä lisätä, lähinnä tulee vain turhautumista kun kituu siellä odottamassa lämäriä jota ei ikinä tule. Koettakaa mielummin panostaa toimiviin ryhmiin ja joukkueisiin, jookosta :|
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Tässä kyllä huomaa sen, että kenellekkään ei kelpaa yksi ja sama idea kun se oma on silti aina se parhain :/ Olen silti näistä puheista jo saanut lisäideaoita pelimuodon parantamiseksi ja jos nyt niitä yhteen laittelen ja sekoittelen niin voisi suurtakin suuremmilla aivoillani siitä syntyä seuraavanlainen:

Pelissä on respat, ja ideana on normaalisti tiputtaa vastustajia.
Lääkintä miehiä olisi, sama määrä kummallakin osapuolella. "Lämärit" kantavat mukanaan valkoisia liinoja jotka sitovat sitten haavoittuneen käteen. Heillä on myös aseet ja ovat muuten normaaleja pelaajia.
Osuman otettuasi, kaadut eläytyen maahan ja voit alkaa kirkumaan lämäreitä paikalle. Ongelmana tässä näen silti sen että kuten aikaisemmin sanoinkin, lämärin on ehkä hiukka vaikea päästä sitomaan liinaa jos vihollisilla on se tulilinja, eli lämäri kuolisi heti. Ainoa ratkaisu voisi olla semmonen että pitää hoidella ne mahdolliset lämärin haittatekijät ennen kuin pääse potilaan vierelle huoleti lohduttamaan. Josta toisinaan syntyy uusi ongelma, potilas joutuu todennäköisesti maassa venailemaan pakkasessa paleltumiseen asti.. Tämän takia aikaisemmin ehdotin että lämäriä ei ammuttaisi eikä tällä olisi asettakaan. Ja kun potilas on hoidettu, niin voisi hän mennä respalle ja aloitta pelin puhtaalta pöydältä terveenä kuin pukki, jotta vältyttyttäisiin heti nousemise jälkeen ammutuksi tulemiselta. Seuraavan osuman otettuasi kaadut uudestaan ja sen ajan päästä kun makoilu alkaa tympiä, lähdet offarille mutustamaan piparia. Tämä on sinänsä jokseenkin kinkkinen asia. Itse kyllä voisin lääkintämiehiä odotella pidemmänkin ajan, se toisi samalla vähän karumpaa luonnetta pelille. Tässä kun taas on se ongelma että moni muu taas ei :| Näitä voisi kokeilla ja sitten kun jokin asia todetaan käytännössä huonoksi, voidaan se muuttaa.

Ja seuraavaksihan te tulette tietysti valittamaan ja inisemään, kaivamalla asiasta vain huonoja puoli ja tyrmäämään koko idean, joka onkin kovin kannustavaa pelin toimivaksi ideoimisen suhteen sen jälkeen keskitte todennäköisesti tätäkin paremman version, ei siinä sinänsä mitään muuta, kunhan keskitte. Jos se oikeasti on. JOS EI NYT KELPAA, SUOSITTELN ETTÄ UNOHDATTE TÄMÄN KOKONAAN.


EDIT: Älkää liittäkö tätä enää realismin hakemiseen, vaan enemmänkin siihen eläytymiseen ja lääkitsemällä peliin takaisin palaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 15.12.09 - klo:22:17 kirjoittanut Kouhia »

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Mun mielestä on edelleen tosi hupsua, että lämärinauhan saatuaan pitää vielä mennä sinne respalle käymään. Muutenhan toi onkin käytännössä sama kuin useissa skenaarioissa toimiva tapa, joka tosin ei viikonloppupeleissä toimi.

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Hupsun höpsöä on. Mutta kun nouset ylös, niin sieltä tulee kuulaa taas heti ja se on ohi sinun osaltasi eli ts. turhaan lääkitsivät... siksi meinasin sitä respaa.

Softa-poju 93

  • Vieras
Onnittelut, selitit äsken lähes tavanomaisen lämärikäytännön, poislukien tietenkin respalla käyminen parantumisen jälkeen. Tämä on omastakin mielestä aivan höpsöä, minkä takia lämäri parantaa sut vasta sitten, kun alue on riittävän turvallinen siihen. Silloin ei ota kuulaa heti parannuttuaan.

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Sanoinhan jo, että jos pelaajat jaksavat maassa odotella tilanteen rauhoittumista, niin ei silloin respoja olisi ja lämärit olisivat tavallisia pelaajia. Kylla se ilman respaa olisi minustakin parempi.
« Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo:11:32 kirjoittanut Kouhia »

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Kouhia sinun ideaasi on jatkuvasti kommentoineet ja ampuneet alas sinua monella vuodella kokeneemmat henkilöt, heitä kannattaa siis kuunnella. Perinteiset lämärisäännöt on todettu parhaimmiksi, mukavimmiksi, toimivimmiksi ja fiksuimmiksi lämärisäännöiksi, näin se vain on. Lämärisääntöjen käytössä on kuitenkin sellainen ongelma, että se vaatii paljon porukkaa ja useamman lämärin toimiakseen.

Eli, jos et vielä noita perinteisiä lämärisääntöjä osaa niin:
-Lämäri: normaali pelaaja, mutta vastustajien lyömisen lisäksi hän voi parantaa kanssapelaajiaan sitomalla sideharson/nauhan haavoittuneen pelaajan käteen, jolloin tämä voi jatkaa peliä pienen hetken päästä(ei aivan suoraan) haavoittumis paikastaan.
-Haavoittunut pelaaja: pelaaja haavoittuu yhdestä tai useammasta osumasta, mutta ei tipahda vaikka häneen ammuttaisiin sadan kuulan sarja. Haavoittuneen pelaajan voi tiputtaa vain puukottamalla tai ampumalla, ampumista ei kuitenkaan kaikkialla sallita. Haavoittunut pelaaja tipahtaa mikäli lämäri ei häntä pelasta ajoissa, jolloin pelaaja poistuu kiduttuaan omasta mielestään riittävän kauan, yleensä suositellaan n. 5min.

Yhdistyksen valvojat ovat jo kaikki huomanneet kaipuusi lämäripelille ja se saatetaankin toteuttaa tulevaisuudessa. Jos lämäripeliä päädymme kokeilemaan, se todennäköisesti toteutetaan perinteisillä lämärisäännöillä ja suurella pelaaja määrällä. Koska pelimuotoon tarvitaan paljon pelaajia tätä tuskin toteutetaan talvella, mutta mahdollisesti kesällä kun pelaajia on enemmän.

Jos nyt saataisiin tämä turhanpäiväinen vääntö loppumaan, mutta mikäli kouhialla on jotain sanottavaa sano se, ja jos ihmiset haluavat kommentoida hänen asiaansa tehkää se huolella ja esittäkää perusteluita ja parannusehdotuksia. Pelkästä ''ei-toimi-huono-idea-viestistä'' ei ole kenellekkään mitään hyötyä pelkkää haittaa, sillä turhanpäiväinen jankuttaminen jatkuu.

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Ei minua lämäri pelit sinänsä kiinnosta, vaan alun perin ideana oli peli, jossa kaikki vain eläytyisivät ja kaatuisivat osuman otettua maahan... lämärit voisivat olla vain sivutuote. Ei tätä jaksa jauhaa enää, järjestäkää jos järjestätte jotain tähän suuntaan.. :|
« Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo:22:02 kirjoittanut Kouhia »