Kirjoittaja Aihe: Mitä haluaisit yhdistyksen järjestävän kesällä/syksyllä 2008?  (Luettu 56748 kertaa)

Poissa Miikka Vento

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 455
Radiopuhelimet ovat pakollisia ryhmän- ja joukkueenjohtajille, jotta komentoketju saadaan toimimaan kunnolla. Tämän takia em. paikkoihin ei hyväksytä mitään Santeri 13v, vaan luotettava ja tuttu Puuha-Pete, (väh.) 16v.

-Gotrekki


Tunnetaan paremmin nimellä Gotrekki.

Poissa Oldih

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 219
Radiopuhelimet voi unohtaa kokonaan Sissimättö ykkösessä se oli niin sekasortoista hommaa että kukaan ei kestä sitä.

Johtuen yksinkertaisesta syystä, notta joka ryhmän omatessa radistin ja myös radion omistaja saattoi aina vaihdella juttujensa tasolta edes suhkoot järkevästä aivan totaaliseen paskanjauhantaan ja häiritsemiseen.

Parempi vaihtoehto on olla vain yksi radisti (tai lähetti) per puoli, ja tämä rooli annettaisiin henkilölle joka oikeasti pyrkii välttämään näitä "Hei tuu paistaa makkaraa" viestejä tai "vähäx frägäsin kynäris eilen" ja toinen sitten johtoporsaille. Johtoporsaat antavat viestiä ja radisti pistää näitä eteenpäin - suullisesti.

Edit: superior finglish
« Viimeksi muokattu: 26.03.08 - klo:07:00 kirjoittanut Oldih »
"Niwa no niwa ni wa, niwa no niwatori wa niwaka ni wani wo tabeta."

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Radiopuhelimet voi unohtaa kokonaan Sissimättö ykkösessä se oli niin sekasortoista hommaa että kukaan ei kestä sitä.

Ilman radioita minkäännäköistä viestiä ei saada kulkemaan johtoportaan ja yksittäisen pelaajan välillä.

Pelaajien ruuan hoitaminen on yksi vaikea pala purettavaksi se ei ole niin helppoa kuin luulisi se pitää hoitaa perusteellisesti, se on sen ajan murhe.


Sissimättö 1:ssä pelaajat pistettiin raahaamaan omat ruokansa, se toimii mielestäni tarpeeksi hyvin jos vain viitsii hieman nähdä vaivaa ja ajatella, että mitä ottaa mukaan, sen perinteisen sipsin ja kokiksen sijaan.

Sisseille kaikki joukkueet ja ryhmät on ihan turhia vain Armeijalle sellaiset sopii.

Ilman ryhmiä ja joukkueita homma hajoaisi täysin käsiin, kun kukaan ei pystyisi kontrolloimaan tilannetta ja minkäänlaisia tehtäviä ei olisi mahdollista antaa.

Ei millään pahalla, mutta olen sitä mieltä, että tuo ehdotus muistuttaa ihan liikaa näitä perus-yksipäiväisiä skenuja, tyyliin "nakitetaan sakut ja britit tonne ja USMC tonne ja sit ne tappelee ja kaikilla on kivaa".
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Lainaus
Noniin Ei mitään 3 osapuolta vain Armeija ja sissit esim yksiväriset ja maastokuviolliset tjsp. Mielellään lääkintämies sääntö mukaan että kun haavoittuu niin valkoinen nauha käteen tällöin voi ottaa vankeja jolloin pelistä tulee hauskempaa, vangit voi sitten esim. teloittaa Armeijan komentajan käskystä tjsp.
suunnitelma on jo muuttunut,varsinaisia sissejä peliin ei tule. Lääkintä säännöt tottakai mukana. Vankeja voi ottaa, mutta eriasia saako sellaisia.
Lainaus
pelaajamäärä on sellainen 60-80 per joukkue jos orgut kestävät sen.
aivan liikaa, jo osapuolien määräksi, ei ahnehdita liian suurta palaa kerrallaan.
Lainaus
Kokeneemmat/vanhemmat RJ ja JJ. Molemmille puolille Komentajat sekä varakomentajat. 
luonnollisesti. Komentajiksi organisaattoreita ja rj ja jj luotettavia henkilöitä.

Lainaus
Samoin molemmat joukkueet salakuuntelivat toisten radiokanavaa.
Ja jotku huutivat jtn. aivan kamalaa sinne radioon.
Mm. Mun nakki palaa, mun ase laukee mun korvaa, ja jtn mutinaa josta kukaan ei saanut selvää. Radioiden kanssa vain kilahtaa hermot.
Hei pliis, älä kerro enempää. Mihin porukat eivät sissimätössä puuttuneet, ei tarkoita ettei me puututtaisi. Sissimättö on sellainen hupi-pelisarja, tästä sellaista ei tule. Radiohäiriötä on muutenkin ongelmallista, siksi heitän henk. Koht. jokaisen sitä harrastavan niska-perse otteella pois ja erittäin pitkän porttikiellon saattelemana. Varmaan vielä pitkien huutojen kera.

Lainaus
Orguille radiot ei kenellekkään muulle. Ja ennen skenua kannattaa pitää talkoot jos joku haluaisi tehdä jtn. uusia rakennuksia tai korjata vanhoja
ja siivota pelipaikkaa yleisesti.
Aivan, uutta pitää rakentaa ja paljon. Siivoomisesta en tiedä, se on enemmänkin lopuksi se homma. Organisaattorit tulevat käyttämään LA puhelimia, koska ne normit PMR 446:set ovat niin syvältä kuin olla ja voi, tämä myös pitäisi estää sitä ettei kukaan pääse organisaattoreiden kanavalle mesoamaan.

Lainaus
Pelaajien ruuan hoitaminen on yksi vaikea pala purettavaksi se ei ole niin helppoa kuin luulisi se pitää hoitaa perusteellisesti, se on sen ajan murhe.
Ei ole, äärimmäisen yksinkertaista jos sitä hiemankin suunnittelee. Asiaa selvitetyltä eräälä intin muonitus tyypiltä.

Lainaus
Myös majoitustilat täytyy katsoa entä jos kaikki eivätkään mahdu mikä sitten eteen.
Yö-rauha mielellään esim. 24.00-05.00
ei mahdu ja peli on todennäköisesti käynnissä koko yön. Teltta majoitus kunniaan. Mutta tottakai niille jotka haluavat nukkua moinen mahdollistetaan ja
unirauha taataan.
Lainaus
salaiset operaatiot ja lisä-tehtävät ovat hauska lisä skenuun.
Moisia tulee kyllä.

Lainaus
yön aikana ei tarvitsisi käyttää valo-tikkuja koska on niin valoisaa. Sisseille kaikki joukkueet ja ryhmät on ihan turhia vain Armeijalle sellaiset sopii.
 
pimeät ne kesäyötkin ovat. Joukkue jaot on pakko olla, muuten kaikki kusee jo heti alussa.

Lainaus
Radiopuhelimet voi unohtaa kokonaan Sissimättö ykkösessä se oli niin sekasortoista hommaa että kukaan ei kestä sitä.
Samaa mieltä miqzun kanssa. Ja sitä paitsi miten sissimättö 1 oli mitä oli, tämä ei ole sellaista. Radiot on pakko olla ja radiokommunikaation on pakko olla selkeää.

Lainaus
Yö-rauha mielellään esim. 24.00-05.00 jotta saisi edes vähän nukuttua että jaksaa se on niin arseesta valvoa 24tuntia putkeen ja menettää peli into kesken pelien, pakko nukkua edes vähän.
Jos nyt et herranlettas jaksa 24 tuntia valvoa putkeen, niin voit jo vähän miettiä asiaa uudestaan. Intissä kuitenkin pääset nukkumaan sen pari tuntia yössä ja sitten vartioon, se on paljon raskaampaa kuin se ettei nuku ollenkaan. Ja itsekkin valvon välillä 72 tuntiakin putkeen, eikä tämä ole minulle "arseesta".
« Viimeksi muokattu: 26.03.08 - klo:09:31 kirjoittanut stirling »
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Tuomas Siitonen

  • Valokuvaaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 701
    • cmra.fi
Jos nyt et herranlettas jaksa 24 tuntia valvoa putkeen, niin voit jo vähän miettiä asiaa uudestaan. Intissä kuitenkin pääset nukkumaan sen pari tuntia yössä ja sitten vartioon, se on paljon raskaampaa kuin se ettei nuku ollenkaan. Ja itsekkin valvon välillä 72 tuntiakin putkeen, eikä tämä ole minulle "arseesta".

Tämä onkin airsoft-skenaario, ei intti. Ideanahan on pitää hauskaa eikä viedä sitä pois.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Tämä onkin airsoft-skenaario, ei intti. Ideanahan on pitää hauskaa eikä viedä sitä pois.
"intissä pääset" ei tästä ole tarkoitus tehdä mitään inttiä, mutta hauskan pitäminen-> äärimmäinen pelleily. Paras on se "viettää aikaa tuttujen kanssa ja hankkia uusia kavereita" liika hauskan hakeminen johtaa auttamatta pelleilyyn. Meiningin pitää tottakai olla hauskaa ja rentoa, mutta perseilyksi hommaa ei saa viedä. Mutta joo, intti esimerkin tehtävänä oli osoittaa että parin lisätunnin valvominen ei ole ongelma. Peli kuitenkin kestää yön yli, se tarkoittaa sitä että osa valvoo koko yön ja peli pyörii. Jos tästä ei tykkää niin voi jättää tulematta. Mitään täydellistä nukkumis rauhaa ei kuitenkaan voida taata, mutta nukkuminen on toivottavaa.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Miikka Vento

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 455
Alustava suunnitelma tulevasta skenaariosta on tehty. Kiitoksia kaikille kommenteistanne ja mielipiteistänne, niitä tullaan varmasti käyttämään hyödyksi tämän ja mahdollisten seuraavien skenaarioiden suunnitelussa.


EDIT//:

Emme julkaise vielä mitään infoa skenaariosta ennen kuin faktat on lyöty tiskiin ja varmistettu. Sen verran voin paljastaa, että tulossa on todennäköisesti yön yli kestävä kahden tiimin peli pienillä lisämausteilla.

-Gotrekki


Tunnetaan paremmin nimellä Gotrekki.

Poissa Waildi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 313
Pelaajien ruuan hoitaminen on yksi vaikea pala purettavaksi se ei ole niin helppoa kuin luulisi se pitää hoitaa perusteellisesti, se on sen ajan murhe.

Eikös tähän olisi sellainen yksinkertainen ratkaisu, että ilmoittautuessa pistetään ruksi joko kohtaan "Otan omat eväät mukaan", tai sitten "Järvenpääairsoftin ruoka". Jos ottaa järjestäjän sapuskat, maksaa pari euroa lisää, ja jos tuo omat, niin sitten ei. Tässä olisi se hyvä, että tietäisi monellekko pitäisi kokata, ja sitten vähän ekstraruokaa, että jos joku älypää tuokin ne sipsit ja kokikset, että on sitten jotain mitä syödä, ja maksaa sitten euron enemmän kuin ennakkoontilattu ruoka? Tämä mielestäni hyvä menettelytapa. Mites te? Sapuskaksi tietysti jotain helppoa, nopeaa, ja halpaa, esim spagetti ja jauheliha/tomaattikastike, tuolla jaksaa pitkään, ja on melko halpaa, tai sitten jotain pyttäriä tai jotain?

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Eikös tähän olisi sellainen yksinkertainen ratkaisu, että ilmoittautuessa pistetään ruksi joko kohtaan "Otan omat eväät mukaan", tai sitten "Järvenpääairsoftin ruoka". Jos ottaa järjestäjän sapuskat, maksaa pari euroa lisää, ja jos tuo omat, niin sitten ei. Tässä olisi se hyvä, että tietäisi monellekko pitäisi kokata, ja sitten vähän ekstraruokaa, että jos joku älypää tuokin ne sipsit ja kokikset, että on sitten jotain mitä syödä, ja maksaa sitten euron enemmän kuin ennakkoontilattu ruoka? Tämä mielestäni hyvä menettelytapa. Mites te? Sapuskaksi tietysti jotain helppoa, nopeaa, ja halpaa, esim spagetti ja jauheliha/tomaattikastike, tuolla jaksaa pitkään, ja on melko halpaa, tai sitten jotain pyttäriä tai jotain?
Hyvä idea, pistetään korvan taakse. Spagetissa ja jauhelihassa on se ongelma, että moiseen tarvitsee melkeen teollisuuskattilan ja sitä ei millään hellan levyllä lämmitellä.
Itse ajattelimme jotain tyyliin muurikka ja/tai grilli. Grillistä voisi myydä makkaraa sitten jne. Mitään kestäviä suunnitelmia ei vielä ole, mutta kaikki aikanaan. Pynttäri voisi olla yksi helppo ja halpa vaihtoehto ruuaksi. Pitää sitten vielä miettiä jos jotain sämpylää löytyisi aamupalaksi jne.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Nyt sain niin kuningas idean liittyen noihin lääkintämies sääntöihin/eliminoitumiseen että huhhuh!
Oikeassa taistelussa/sodassa haavoittuneita on ainakin yhtä paljon kuin kaatuneita. Mutta airsoftissa näin ei ole, koska yksi osuma haavoittaa ja useampi pudottaa. Johtuen sarjan yleisestä käytöstä yleensä tulee näitä useampia osumia. Jotta hommasta tulisi realistisempi osuman saadessaan pelaaja saisi päättää putoaako hän vai jääkö huutelemaan lääkintämiestä. Jos putoaisi, ei lääkintämies joutuisi vaaraan(=olettaen että lääkintämihiä ei ole paljon ja että heitä kannata lähettää kuolemaan), mutta lämärin pelasteassa taistelija voisi palata ehkä taisteluun. Lääkintä miehen nauhoja rukattaisiin sitten että nauhat jaettaisiin kolmeen pinoon, ennen peliä tietysti, yhdelle kolmasosasta nauhoja ei tehtäisi mitään, toisen pinon nauhoihin lisättäisiin loppuun punainen-merkki ja viimeisen pinon nauhoihin musta merkki. Nauhat rullataisiin kerälle siten merkki ei näy ulospäin. Peli-tilanteessa kun lääkintämies kaivaa nauhan laukustaan ja rullaa sen auki, jos nauhan loppu päässä ei ole merkkiä, haavoittunut voi jatkaa peliä jahka lääkintämies sitonut "haavan". Jos nauhassa taas on punainen merkki, tietää se reissua JSP:lle. JSP:lle haavoittunut pitäisi kantaa/taluttaa toipumaan, JSP:llä pitäisi olla puolet siitä ajasta mitä respalla pitää olla. Jos taas nauhan merkki on musta, haavoittunut "kuolee" siihen paikkaan lääkintämiehen käsille. JSP:llä voisi sitten olla hoitsuja ja lekureita "proppeina" yms. yms.

[Joo on sekava viesti.]
Kommenttia?
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Aluevalvoja
  • ***
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Hienosti lainattu tuo "ideasi" Lekan lääkintämiessäännöistä. Jos tulee lisää tuollaisia "ideoita", voi edes lähteen mainita. Asia on pistetty korvan taakse ja lämärisääntöjä tullaan miettimään tarkemmin.
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka

Poissa Kalaq

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1106
  • Lumberjack Commandos
On se hienoa kun airsoftia aletaan jo verrata oikeaan sotaan. Sittenhän kun kerran kuolet niin olet pelistä pois, se on voivoi jos ensimmäisen minuutin aikana tulee harhaluoti ja tappaa.

Tuo yllämainittu lääkintämies-sääntöhelvetti tuskin tulisi toimimaan ainakaan, jos se on pelaajan päätettävissä, kuoleeko vai haavoittuuko. Mitä järkeä siinä on, jos saa päättää "haluaako haavoittua" vai "tippua pelistä"? Selkeät säännöt tähänkin. Ei saa jättää tulkinnanvaraa ja demokratia helvettiin samantien jos halutaan toimivasta tapahtumasta nauttia. Lääkintämiehet muutenkaan juokse sen haavoittuneen luo, senhän takia haavoittunut on parempi kuin kuollut koska tätä parkaa tulee yleensä kaksi, jopa kolmekin kaveria raahaamaan sen lääkintämiehen luokse = lisää maalitauluja = lisää haavoittuneita. Do the math.

Muistaakseni jossain oli sovellettu korttipakkaa lääkintämiehillä. Ajaisi saman asian kuin nuo nauhat. Kortteja helppo jakaa rajatusti ja sopia mitä minkäkin maan kortti tarkoittaa. Kustannukset eivät suhteutettuna ole yhtään enempää mitä hihanauhat.
Talking to you is like clapping with one hand

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Sotaan? Ei sotaan vaan pienoinen vertaus intistä. Intistä ei suomessa kouluteta ketään "sotaan", koska suomessa ei ole sotavoimia.

Tuo mainittu lääkintäsääntö juttu voisi olla ihan toimiva. Tosin mitä itse muistan lekan peleistä niin osa lekureista kysyy minkä värisen harson haluaa. Onneksi omissa ryhmissäni ei moisia lekureita ole ollut, vie niin perkeleen pahasti peli-ideaa. Ja kyllähän lekurien tulee "uhrautua" pelastaessaan kavereitaan, niin se ryhmässä toimii, osa pistää suojatulta. Ja ainahan voi pari kaveri ottaa otteen ja roudaa turvallisempaan paikkaan hoidettavaksi, ainakin itselle moinen mahdollisuus kävisi. Kalaq:in ehdottama korttijuttu voisi myös toimia.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Kuka haavoittuu ja kuka tippuu, sitä täytyy varmaan vielä miettiä. Ajattelin että haavoittuneen JSP:lle kuljetukseen riittää pelkkä taluttaminen ettei mene liian vaikeaksi. Mutta jos haluaa eläytyä niin voihan haavoittuneen kantaakin.
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Aluevalvoja
  • ***
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Kuka haavoittuu ja kuka tippuu, sitä täytyy varmaan vielä miettiä. Ajattelin että haavoittuneen JSP:lle kuljetukseen riittää pelkkä taluttaminen ettei mene liian vaikeaksi. Mutta jos haluaa eläytyä niin voihan haavoittuneen kantaakin.

Jos haavoittunutta ei pidä JSP:lle kantaa, menee leikki siihen että haavoittunut ja lämäri juoksevat käsi kädessä karkuun täyttä vauhtia.
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka