Kirjoittaja Aihe: Mitä haluaisit yhdistyksen järjestävän kesällä/syksyllä 2008?  (Luettu 56727 kertaa)

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Kaakkolassa kyllä riittää lääniä moisiin peleihin. tosin lupaa rakentaa mitään "pysyvää" ei ole ja peliluvat ovat vain lauantaiksi. Voisin käyttää työtäni kaupungilla hyödyksi ja tiedustella lupaa leirien tilapäiseen rakentamiseen ja pitempään pelilupaan, tosin tällöin la aamut eivät tule kyseeseen. Vaan pelit olisi akselilla la iltapäivä -> su aamupäivä, mikä varmaan muutenkin on parempi.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa valther

  • T-Uhka
  • Aluevalvoja
  • ***
  • Viestejä: 410
  • <3
Kaakkolassa kyllä riittää lääniä moisiin peleihin. tosin lupaa rakentaa mitään "pysyvää" ei ole ja peliluvat ovat vain lauantaiksi. Voisin käyttää työtäni kaupungilla hyödyksi ja tiedustella lupaa leirien tilapäiseen rakentamiseen ja pitempään pelilupaan, tosin tällöin la aamut eivät tule kyseeseen. Vaan pelit olisi akselilla la iltapäivä -> su aamupäivä, mikä varmaan muutenkin on parempi.

Siihen sitten tarvitaan rakentajia minä ainakin voin tulla rakentelemaan ja tuomaan raakaaineita.Kunhan ensikisi päätetään missä skenu ja mistä.

Poissa Rönsteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
En ollut ensimmäisessä Sissimätössä mukana, mutta idea kyllä kiinnostaisi. Jotenkin ne yön yli kestävät matsit myös houkuttelevat, kunhan saisi oikeat pelaajat ja sen motivaation kohdalleen. Tuosta ikärajasta minulla on omat mielipiteeni. Sitä modettamista ei saada loppumaan tai offariturvallisuutta parannettua asettamalla ikärajat, vaan se sääntöjen sisäistäminen riippuu täysin siitä että paljonko se harmaa möntti korvien välissä painaa, sama pätee pelaamiseen. Jos peleihin asetetaan ikärajat niin saattaa käydä niin että nämä nuoremmat, vasta aloittaneet softaajat jäävät ringistä ulos, olimmehan me kaikki aloittelijoita joskus.

Jotta tilanne voitaisiin korjata, asioiden ja sääntöjen kertaus voisi olla paikallaan kaikille jotka peleissä käyvät, koska on tullut nähtyä lipasta kiinni ja sormea liipaisimella silloin tällöin, mutta onneksi hyvin harvoin. Voin kyllä sanoa että olen itsekkin näihin rikkeisiin syyllistynyt.

Mutta peleistä itse,

Niinkuin ylempänä mainitsin, Sissimättö II voisi olla hyvä idea. Tässä kirjoittaessani käväsi myös mielessä toisenlainen idea, nimittäin alueenvaltaus. Kaksi joukkuetta jotka taistelevat tietyistä alueista, joukkueella jolla on eniten alueita peliajan loppuessa voittaa, tai joukkue joka pitää hallussaan kaikkia alueita voittaa,  jolloin peli voidaan puhaltaa poikki ja aloittaa uudelleen. Respasäännöt olisivat tottakai käytössä, koska peli saattaa kestää kauankin jos joukkueet taistelevat monista eri pisteistä. Tämä pelimuoto antaisi myös syytä puolustukselle siinä samassa kun hyökätään. Pienellä porukalla tätä ei toisin voitaisi toteuttaa, se on se negatiivinen puoli.

Mielipiteitä ?


Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Alueen valtaus kuulostaa joltain Fräghuntilta. Ko. ongelma tuossa YK-jutussa on helposti ratkaistavissa, K15 ikäraja vähintään. Sisseillä voisi olla ikäraja myös K15 ja nillä kahdella perusosapuolella sitten matalampi. Tosi kyllä on että, varsinkin pojilla, tapahtuu murrosiässä aivojen kehityksessä semmoinen "notkahdus" jolloin taantuu käytöksessä yms. yms. jopa pari vuotta taaksepäin. Näin ollen 15-vuotias voi käyttäytyä kuin 13-vuotias. Organisaattorit eivät, ainakaan minun tietääkseni, pelaajien mukana jolloin pelaajia ei voi koko aikaa valvoa, varsinkaan kun  huomioliivit päällä kulkeva organisaattori paljastaa pelaajien asemat. Nannaa olisivatkin osaavat ryhmänjohtajat, jotka pitävät oman ryhmänsä aisoissa. Ryhmän johtajat voisivat olla tuttuja, jäseniä, puuhapetejä jne. ylipäätänsä sellaisia joihin organisaattorit tuntevat voivansa luottaa. Elikkä niitä tyyppejä jotka eivät ala riehumaan.
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Juhku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 98
    • Edelweiss
Jonkinsortin 3 osapuolen peli olisi kyllä ihan hyvä. (Esim. Saksa, Jenkit ja Sissit)
Sissit kapinoisivat molempia osapuolia katkaisemalla huoltoyhteyksiä, tekemällä yllätyshyökkäyksiä tukikohtiin, häiritsemällä vastustajiensa kanavia yms. Eli sisseillä olisi kokoajan jotakin pientä tehtävää.
Saksa ja Jenkit puolestaan kävisivät omaa sotaansa jostain asemasta.

Jos sissit saisivat huoltoyhteydet katkaistua, respa-aika voisi pitkittyä (vaatisi tosin organisaattoreita enempi).
Huoltoyhteyksien katkaisu voisi tapahtua niin, että sissit hallitsisivat esim. noin metrin verran tienpätkää.
A.S.T. Edelweiss

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ***
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Nyt tämmöinen idea kun noita organisaattoreiden puutetta tunnutaan kirkuvan kokoajan: nakittakaa vaikka [Laita tähän sopiva ikä] vuotta täyttäneet jäsenet/puuhapetet valvojiksi. Olisivat arvo asteikolla organisaattoreiden ja pelaajien välissä, toimisivat kuin pelaajat olisivat esim. ryhmän johtajia ja valvoisivat pelaajien toimintaa. Jos sääntö rikkomus tapahtuu, raportoivat siitä pelinjohdolle, joka päättää mitä tehdä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:18:06 kirjoittanut Migog »
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Eiköhän ne ryhmän ja joukkueiden johtajat osaa itsekkin katsoa joukkojensa perään ja tarpeentullen raportoida sääntö rikkomuksista pelinjohdolle. Puuhapetet ja hallitus, kun ovat aika tiukasti kiinni pelinjohdon ja osapuolien ylimmän johdon hommissa.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Eli olettaen että Kaakkola saataisiin käyttöön, olisi tässä minun ideani pelistä. Kommentit ja ehdotukset hyvin suotavia.

Pelissä on kolme osapuolta, ottakaamme vaikka sininen, oranssi ja sissit. Pelaajarajat olisivat sinisille ja oransseille molemmille 40-50, sisseille 10-20. Siniset aloittavat alueen eteläpäästä, oranssit taas pohjoisesta, ja molemmilla löytyy mahdollisesti partioreitit, vartiopaikat yms. leirinsä lähettyvillä. Keskellä on harmaata aluetta, jossa taistelutoiminta pääosin tapahtuu. Sissit seikkailevat ympäri tätä harmaata aluetta tehtävänään häiritä molempien osapuolten toimintaa ja kerätä informaatiota molempien liikkeistä. Vaihtoehtoisesti molemmilla pääosapuolilla on omat sissiryhmänsä, jotka suorittavat tiedustelu-, partio- ja tuhoamistehtäviä vihollista häiritäkseen. Pääosapuolten perusjampat hoitaisivat perinteisempää toimintaa ja meno olisi huomattavasti sissiryhmiä rennompaa. Heille olisi luvassa tavallisia partiointi-, vartiointi-, hyökkäys- ja puolustustehtäviä.

Kertokaa mielipiteenne.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Softa-poju 93

  • Vieras
Hyvältä kuulostaisi, ite ilmottautuisin melkein heti jos tuollaista tulisi ; ). En oikein keksi mitään paranneltavaa(tai sitten en jaksa miettiä).

Poissa HaZiz

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 156
  • Ö-Ryhmä <3
    • Ö-Ryhmä
Tuohan on hyvä idea. Kyllä minä ainakin voisin osallistua.

- aZiz
Tulivoima on ylivoimaa.

- Nemesis Airsoft

Poissa jhjuippi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 4
Ihan hyvältä idealta vaikuttaa.

Poissa valther

  • T-Uhka
  • Aluevalvoja
  • ***
  • Viestejä: 410
  • <3
Ilmottautuisin tuollaiseen peliin vain siksi että se on järvenpää-airsoftin järjestämä.Tuollaisia pelejä on aivan liikaa minä ainakin haluan jotain erillaista.

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Ilmottautuisin tuollaiseen peliin vain siksi että se on järvenpää-airsoftin järjestämä.Tuollaisia pelejä on aivan liikaa minä ainakin haluan jotain erillaista.

Eöh, miten niin liian paljon? Ja kerro toki parannusehdotuksia, sitenhän organisaattorit voivat niitä pelejä pelaajille mukavammiksi järkätä.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa valther

  • T-Uhka
  • Aluevalvoja
  • ***
  • Viestejä: 410
  • <3
Miksi sen pienemmän osapuolen pitäisi olla sissejä eikö se voisi olla joku erikois joukko ja ne isommat ois molemmat jotain sissejä jos kuviteltais et on sisällis sota?Tai se minun ehdotukseni?Tai sitten ihan se perus kaksi joukkuetta mutta molemmilla on pienet iskuryhmät?Miksi ei jos sellainen että toinen tiimi on metsässä hyvin linnottautuneena ja paljon isompi lukuinen sosialisti armeija ryntää uraata läpi ja yrittää vallata koko metsän?Enempää ei nyt äkkiseltää juolahda mieleen tuossa olisi minun mieleen olevat pelit.

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Se oikeastaan onkin periaatteessa joku erikoisjoukko, sissi-nimi nyt tarttui mukaan. Ideana olisi kuitenkin että suuremmille osapuolille pääsee millä tahansa varustuksella. Viimeinen ehdotus, no, se olisi jo melko nopeasti ohi, vai kuka tuollaista jaksaisi kokonaista vuorokautta?
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti