Kirjoittaja Aihe: Aseen maalaus?  (Luettu 15625 kertaa)

Poissa Late

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 198
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #15 : 20.10.10 - klo:13:55 »
Tammen kanssa en ehkä itse käyttäisi petsiä ollenkaan vaan suoraan lakka pintaan (tukki näyttäisi tammiselta, en ole ihan varma).. Mutta jos toi tukki on jotain toista puuta, niin Tässä olisi hyvä petsi (lötyy tammen värinen). Mutta kyseessä ei kai ole sprii petsi joten kannattaa varmaan antaa kuivua yhden päivän..  Tummemmaksi jos haluat, niin vedä vain toinen kerros jonkun 10-20 min sisään petsiä.

Ja no itse vetäisin tämänkin 2kertaa Dicco vene lakalla (puolikiiltävä tai puolihimmeä jompi kumpi) ehkä 3 jos haluaa hieman kiiltävämmän ja tummemman.

Kokeile ensin vaikka sisäpuolelle pieneen kohtaan.

Lähden muualle, ja pääsen koneelle ehkä vasta ensi sunnuntaina. Joten jos on kysyttävää, niin vastaan jos pystyn tässä välissä..
Lainaus käyttäjältä: Beecher
Onkos tämä se Legendaarinen Tarkka-ampuja?

Poissa Rokka-Antero

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 735
  • Lumberjack Commandos
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #16 : 20.10.10 - klo:17:06 »
Niin, suurin kysymysmerkki on että mitä puuta tuo on. Vaihtoehtoisesti tukin pintaan voisi vetästä jonkun vahan ehkä?

Edittiä: Tälläänen olis mieluinen tukin pinta.. http://www.kettunet.com/Tukkiprojekti.html
« Viimeksi muokattu: 20.10.10 - klo:17:24 kirjoittanut Rokka-Antero »
"Mis sie tarvitset oikei hyvvää miestä? Täs siul on sellane.."

Poissa Late

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 198
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #17 : 24.10.10 - klo:20:31 »
Juu vaha on ihan oiva vaihtoehto, mutta tässä on huomioitava sitten se, että jos vahan vetää se on sitten vaha jolla sitä jatkossakin käsitellään, kun muut pinta käsittely aineet eivät enää oikeen tartu.

Ja vaha no kerronpa nyt sen levityksestä sit vaikka vähän eli kangas pala, jolla otetaan hieman vahaa ja levitetään ohueksi pinnaksi ja antaa kuivua n. 30min. Sitten otat uuden puhtaan kangas palan jolla pyyhit "kiilotat" ylimääräisen pois. Anna kuivua 5-10 min.
 
Tämän voi toistaa useita kertoja, mitä ohuempi ja useampi kerros sitä parempi. itse vetäisin ehkä 3-4 kertaa.

Vahaa kannataa kokeilla ensin johonkin toiseen puupalaan, koska se on hieman hankala tökötti ensimmäistä kertaa.. Itse tyrin hieman  kun ensimmäisenkerran käytin vahaa..

Vahojakin on eri "värejä" ja laatuja yksi hyväksi todettu on mehiläis vaha, mutta luulen, aseen tukille löytyy jostakin oma.

Niin no siinä taisi olla nyt perus jutut vahasta, kysy lisää jos tarvitsee..
Lainaus käyttäjältä: Beecher
Onkos tämä se Legendaarinen Tarkka-ampuja?

Poissa Pexi69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #18 : 16.06.11 - klo:08:28 »
Tuli vastaan pari linkkiä, eikun tekemään jos kynäruisku kestää kädessä peukalo sijaitsee oikealla paikallaan.
Olkaa hyvä ja ihailkaa.


http://ontargetcustoms.net/

http://www.kustomcamo.com/portfolio/all/?page=1#all
Lumberjack commandos. And you thought Ninja Pirates were tough

Poissa Rokka-Antero

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 735
  • Lumberjack Commandos
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #19 : 16.06.11 - klo:11:28 »
Voi jestas sentään mitä tekeleitä!!

Kiitoksia molemmille vinkeistä!
"Mis sie tarvitset oikei hyvvää miestä? Täs siul on sellane.."

Poissa Henu00¤

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 166
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #20 : 12.08.11 - klo:21:14 »
Mun eno osaa maalata tolla lailla.
Winners never quit, quitters never win.

Poissa Pexi69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #21 : 13.08.11 - klo:01:31 »
Ja mun siskopuolen setä osaa käyttää pensseliä...

Oikeesti jotain järkee noihin kirjotteluihin, on mullakin setä jolta saa jenkki kamaa niinkun haluaa..

No shit sherlock, päälaupunkiseudulla löytyy useita jotka moisen tilauksesta tekevät.
Maksaa rahaa, mutta so what?

Kynäruisku ei ehkä ole niin uusi keksintö etteikö sitä muutkin kuin setäsi osaisi käyttää.
Lumberjack commandos. And you thought Ninja Pirates were tough

Poissa Minakka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 139
Vs: Aseen maalaus?
« Vastaus #22 : 16.05.12 - klo:20:48 »
Miten sellasen desert camon saisi maalattua helpolla??
Ei huoh. Pohjaväri jollain hiekanvärisellä, päälle vaikka raitoja tummemmalla. Olipa vaikeeta.
There is no victory without sacrifice.