Kirjoittaja Aihe: Lempi elokuvasi?  (Luettu 56380 kertaa)

Poissa tuomaz

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #45 : 15.11.07 - klo:19:36 »
-Die Hard 4
-the simsons movie

OT: Voisiko tuon Elokuvat vaihtaa Elokuvat/sarjat tai jtn.

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #46 : 15.11.07 - klo:19:56 »
Olen nyt vähän miettinyt kauan aikaa mikä on lempielokuvani. Ja se on Viimeinen Pataljoona, se kertoo ensimäisestä maailmansodasta jossa Jenkit ja saksalaiset taistelevat sommessa. Yhdelle pataljoonalle annettaan tehtävä hyökätä eteenpäin ja niin he tekevät. Heitä vastassa oli joukko vihaisia saksalaisia odottamassa juoksuhautoineen. No pataljoona pääsi saksalaisten ohi sinne minne heidän pitikin mennä, mutta muut joukot perääntyivät tai kuolivat taisteluissa. Ja elokuva kertoo tämän pataljoonan etsimisestä jumalan selän takana.
Mielestäni elokuva on loistava, juoni on uskottava ja elokuva on hyvin realistinen.
Paras kohta on kun lääkintämies yrittää hankkia vettä Loukkaantuneille joukoille, mutta puskien siimeksissä makoilee tarkk'ampuja joka ampuu kaikki veden hakijat.
Mutta kuitenkin jenkit saa sen ammutuksi tosi hienolla tavalla.
http://www.youtube.com/watch?v=c-Ig73GxGBU (Tähän Dupattu jotain höpinää älkää välittäkö siitä) Tämä on alku taistelu jossa Jenkit rynnii saksalaisten läpi.
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #47 : 12.06.08 - klo:17:31 »
Indiana Jones 123 ja onneks on tulossa 2008 keski vaiheilla Indiana Jones 4

Juu nyt Indiana Jones ja Kristallikallon Valtakuntakin tuli nähtyä.
Viimeinen ristiretki oli parempi, Neloseen oli laitettu liikaa tätä Spielbergin avaruus sekoilua joten se teki siitä huonomman, muuten elokuva olisi kympin arvoinen. 9-
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa Perza

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 333
  • It is mah hamburger
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #48 : 15.06.08 - klo:11:13 »
Band of brothers, we were soldiers ja sekä hamburger hill. :D

Poissa MikkoM

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 184
  • ihQ d44 <3 <3
    • Jokelan Airsoft Team
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #49 : 16.06.08 - klo:19:21 »
Linnunradan käsikirja liftareille, uusi ja vanha versio. Ylivoimaisen paras elokuva, kirja, kuunnelma minkä olen koskaan kuullut, nähnyt tai lukenut. ;P

Poissa Urpå

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #50 : 04.07.08 - klo:09:57 »
Itse olen tykännyt pienestä pietäen muumeista. Niin myös nytkin...
Steam acc Nimi finpoika36 , Pelistä löydät nimellä  Un0 | Mr.EvO |FIN|

Poissa Ruusunen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #51 : 17.08.08 - klo:22:32 »
Alkuperäinen Star Wars trilogia on jotain aivan loistavaa. Ja sitten Commando on myös hyvä :D

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #52 : 19.03.09 - klo:20:01 »
Nyt kyllä löyty 24:n ystäville hyvä leffa, 24: redemption. Kaksneloonen on mun lempisarjoja ja sen takia tuo ''täyspitkä''(vain 83min) leffa olikin todella khuul. Odotin siltä paljon vähempää, mutta se olikin parempi kuin, mitä odotin. Se antaa mahdollisesti hiukan tietoa siitä, mitä 6. ja 7. kauden välillä tapahtui ja pohjustaa 7. kautta. Suosittelen 24 faneille.

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #53 : 19.03.09 - klo:20:41 »
Paras näkemäni elokuva on varmaankin Tears Of The Sun. Varsinkin loppu on todella hyvä, pitäisi vissiin ostella DVD:nä hyllyyn. Tosi magea leffa myös varusteiden kannalta.

BHD oli aluksi jotenkin tosi tylsä, kun näytti oikeastaan järjettömältä räiskinnältä, tavoitteena saada vain tuhoa aikaan. Luettuani kirjan se muuttui jotenkin paljon paremmaksi elokuvaksi, kun pysyi helpommin kärryillä juonessa. Tosin pari-kolmekymmentä kertaa katsottuani sen olen jo alkanut vähän kyllästyä.

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #54 : 19.03.09 - klo:20:59 »
Antti, mulla on molemmat, BHD ja TOTS, ooX k4d3?
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #55 : 19.03.09 - klo:22:47 »
Nyt kyllä löyty 24:n ystäville hyvä leffa, 24: redemption. Kaksneloonen on mun lempisarjoja ja sen takia tuo ''täyspitkä''(vain 83min) leffa olikin todella khuul. Odotin siltä paljon vähempää, mutta se olikin parempi kuin, mitä odotin. Se antaa mahdollisesti hiukan tietoa siitä, mitä 6. ja 7. kauden välillä tapahtui ja pohjustaa 7. kautta. Suosittelen 24 faneille.

Redemption oli itse asiassa aika paska, 24 tungettuna parin tunnin leffaksi ei vaan toiminut. Kyllähän tuo viihteestä kävi, mutta en menisi suosittelemaan muille kuin 24:ää seuraaville.

Varsinkin loppu on todella hyvä, pitäisi vissiin ostella DVD:nä hyllyyn.

Jaan mielipiteesi siinä suhteessa että ToTS oli mielestäni erittäin hyvää viihdettä. Puolen välin jälkeen meno kuitenkin laimeni laimenemistaan - liialliseksi paisunut ramboilu, jota erityisesti loppukohdassa nähtiin, kusi tunnelmaa erittäin tehokkaasti.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa Carnage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1789
  • Lumberjack commandos
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #56 : 16.02.10 - klo:18:09 »
Oon nii nörtti et tykkään kaikist noist eeppisist scifi ja fantasiapätkistä.Lähinnä juuri Star warsit ja Lotrit.Indy on myös kova äijä jota jaksaa seurata uudestaan ja uudestaan.

Poissa ohuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #57 : 02.08.10 - klo:19:12 »
Lotr on vaan niin hyvä(kirjatkin ihan parhait).

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #58 : 06.08.10 - klo:11:43 »
Omaa listaa päiviteltynä ja pikku perusteluilla (varoitus, romaani tulossa):

-Talvisota. Valehtelematta paras suomalainen leffa ikinä, edelleen komeat tehosteet, hieno tunnusmusiikki ja hahmotkin ovat hyviä, Martti ja Somppi etunenässä.
-Das Boot. Kertoo saksalaisesta sukellusveneestä miehistöineen toisessa isossa rähinässä. Yksinkertaisesti mestariteos. Kuten joku joskus totesi, "vain hiilen haju puuttuu". En suosittele sellaisille, jotka tylsistyvät helposti, mutta mikäli kaipaa syvällisempää sotaleffaa, on tässä erinomainen vaihtoehto.
-9. komppania, kertoo puolestaan neukuista Afganistanissa 80-luvulla. Ennakkoluulot, joita itselläni oli ennen leffan katsomista ja jotka johtuivat lähinnä siitä, että leffa on venäläinen, karisivat nopeasti. Komeat varusteet ja kalusto, hyvät musiikit, karu, mutta silti niin hieno tunnelma läpi koko leffan. Loppukin pistää miettimään. Vaikea oikeastaan kuvailla miksi tämä leffa on niin hyvä, se pitää kokea. Ehkä ainoita leffoja, jossa mageet tehosteet ja iso budjetti sekä tietty syvällisyys on saatu kulkemaan käsi kädessä.
-The Hurt Locker. Tietty tekemisen meininki, suhteellisen rento meno ja ennen kaikkea se, miten kys. leffa saa ajattelemaan, varsinkin kun pointtina ei ole se kestosuosikki "sota on kurjaa".
-Threads. Hiukka erilainen leffa, kertoo ydinsodasta 80-luvulla ja ennen kaikkea sen vaikutuksista brittiläiskaupunkiin ja myöhemmin, laajemmin koko yhteiskuntaan. Aikamoisen karua katsottavaa, mutta silti tavallaan kiehtovaa ja ennen kaikkea pistää miettimään. Ei voi suositella heikkohermoisille eikä "kunnon mättöä" janoaville, mutta joka tapauksessa leffa löytyy esim. Youtubesta osissa.
-28 päivää myöhemmin, kertoo siis tilanteesta, jossa briteissä puhjennut raivotautiepidemia on saanut lähes koko maan asukit muuttumaan zombien kaltaisiksi otuksiksi, eli "infectedeiksi". Kauhuna aika kesyä, ja vaikka yleisesti ei tällainen ei-yliluonnollinen kauhu itseen iskekään, vei tämä leffa mennessään. Parhaita valtteja pirun hyvä tarina ja tunnelma sekä tietty äijät brittisotilaat. Jatko-osa, 28 viikkoa myöhemmin ei ollut läheskään yhtä hyvä, ja sen katsoo lähinnä niiden jenkkiarmeijajuttujen takia.
-Indyt 1 ja 3. Vanha kunnon löytöretkeilymeininki, mielenkiintoinen juoni ja Harrison Ford.
-Star Wars 4 ja 5. Vaikea sanoa miksi, mutta kyllä kai jokainen itse sen tietää.
-Die Hard 1 ja 2. Se kuuluisa tekemisen meininki, "kasarifiilis" ja tunnelma ylipäätään.

Lista jatkuu joskus myöhemmin...
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa Geggo

  • Kaikkien Sherlockien isä!
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 961
Vs: Lempi elokuvasi?
« Vastaus #59 : 04.04.11 - klo:16:59 »
Listaa:
Apocalypse now
Loistava elokuva, joka käsittelee vietnamin sotaa. Paras intro ikinä.

Die Hard
Tässä sitä klasista äkzönii.

Alien 1 ja 2
Loistava ohjaus, todella hienot erikoistehosteet kun huomioi elokuvan valmistumisvuoden.

Predator
Leffassa on Iso-Arska, ja aseita...

Full Metal Jacket
Loistava vietnam leffa, tunnelma hieman latistuu loppupuolella, mutta tarkka-ampuja kohtaus nostaa sen taas alun tasolle.

Indyt
Star-Warsista tuttua meininkiä

Lotr
Hyvä ohjaus, upeat taistelukohtaukset ja kuvaus toimii.

District 9
Hyvä ohjaus, hienot tehosteet ja juoni toimii.

Kaikki vanhat 007-leffat!
Ei varmaan tarvitse selitystä.

Vanhat Star-Wars elokuvat
Niissä on vain sitä jotain.

Tears of the sun
Hieno sotaleffa, ei mikään perus jenkkileffa(esim. Top gun).

Terminator 1 ja 2
Hyvä ohjaus, hienoja stuntteja ja loppukohtaus on loistava.

Rambo

Rambo


« Viimeksi muokattu: 04.06.11 - klo:19:26 kirjoittanut Geggo »