Kirjoittaja Aihe: Ikärajat  (Luettu 12638 kertaa)

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Vs: Ikärajat
« Vastaus #15 : 17.06.12 - klo:15:12 »
Vaikka tietoisesti pystyisit ajattelemaan että "tämä on vain peliä" on kaikella nähdyllä, kuululla ja koetulla vaikutus alitajuntaan. Tieteellinen fakta.
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Geggo

  • Kaikkien Sherlockien isä!
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 961
Vs: Ikärajat
« Vastaus #16 : 17.06.12 - klo:17:19 »
Toi on ihan totta, mutta jos sulla on pää kunnossa ei se haittaa mitään.

Poissa perus-softaaja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Ikärajat
« Vastaus #17 : 17.06.12 - klo:19:59 »
Vaikka tietoisesti pystyisit ajattelemaan että "tämä on vain peliä" on kaikella nähdyllä, kuululla ja koetulla vaikutus alitajuntaan. Tieteellinen fakta.
Totta, mutta jos alat oikee tahallan ajattelemaan niitä hilloejen naamalle lentoja pelin jälkee nii vaikutus on pahempi jos mietit että tää on vaa peliä.
Naapurin pikkupoika: tähtää vempulla noin 5min tölkkin metrin päästä. Ampuu ohi. "facepalm"

Poissa Monni

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
Vs: Ikärajat
« Vastaus #18 : 17.06.12 - klo:22:31 »
Tätä aihettahan on väännetty varmaan jo pacmanista asti. Varmasti pelit joka ikiseen vaikuttaa, mutta tuosta fiktion ja totuuden rajasta en menis takuuseen. Vaikka lapsi erottaa pelin tosielämästä, ei hän usein kykene täysin käsittämään pelin ja todellisuuden suuria eroja. Jos lontoon murre taipuu ja mielenkiintoa on, kantsii kattoa tämä.

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Vs: Ikärajat
« Vastaus #19 : 17.06.12 - klo:22:44 »
Toi on ihan totta, mutta jos sulla on pää kunnossa ei se haittaa mitään.
Liian väkivaltaisten pelien pelaaminen liian nuorena(aivot kasvaa/kehittyy vielä 25-vuotiaanakin) saattaa aiheutta sen ettei pää pelaa kunnolla vanhempana. Tää että mikä on liian väkivaltainen/liian nuorena on sitten jo ihan yksilöllistä.
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa MiQuel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Housu pois!
Vs: Ikärajat
« Vastaus #20 : 22.06.12 - klo:16:55 »
Ei ne ikärajat turhaan ole, esim. jenkeissä 9.v poika oli pelannut Counter-Strikeä, ja oli mennyt ampumaan itseään isänsä uzilla, kun oli luullut että "spawnaa" uudelleen niinkuin sotapeleissä.
Watch your back!

Poissa Monni

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
Vs: Ikärajat
« Vastaus #21 : 23.06.12 - klo:08:59 »
Ja kukakohan tässä tapauksessa oli asiainlaidan tällaiseksi vahvistanut, isäkö? Vai oliko poika jäänyt henkiin ja sitten sepittänyt... Lähde?

Poissa Tonttuli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Ikärajat
« Vastaus #22 : 18.07.12 - klo:18:49 »
Ikärajat ovat periaatteessa kehitetty vain siksi, ettei peliyhtiöitä voida haastaa oikeuteen, kun joku "hullu", on saanut vaikutteita.
Ei normaali ihminen sekoa peleistä, on niissä sitten gorea, väkivaltaa, seksiä tai mitä tahansa.
Enemy spotted - Go loud!

Poissa fl0yd

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Lumberjack Commandos
Vs: Ikärajat
« Vastaus #23 : 18.07.12 - klo:19:24 »
Ikärajat ovat periaatteessa kehitetty vain siksi, ettei peliyhtiöitä voida haastaa oikeuteen, kun joku "hullu", on saanut vaikutteita.
Ei normaali ihminen sekoa peleistä, on niissä sitten gorea, väkivaltaa, seksiä tai mitä tahansa.

Eli ainoa syy ikärajoille on oikeussuoja? Mä sanon vaan, että voi Jeesus. Se on aivan älyttömän yksilöllistä mikä vaikuttaa haitallisesti ja kuinka suurinä määrinä, mutta ei tässä nyt ole kysymys pelkästään "sekoamisesta", vaan siitä, että pystyykö pää käsittelemään näkemiään ja kokemiaan asioita. Eikä sekään ole koko totuus, mä olen tavannut joskus duunissa 15-vuotiaita ihmisiä, jotka ei oikein tajua väkivaltapeleissä tapahtuvien asioiden vakavuutta. "Sehän on vaan peliä hei". Niin on, mutta sen pelin esikuvana on joku neivisiil joka ampuu ihan helvetisti jengiä. Saati sitten joku Jesper 10v. pelaamassa aikuisille suunnattuja pelejä, ei siinä vaiheessa pää vielä osaa käsitellä sitä tykitystä.

Ikärajat on myös siks jees, että ne varoittaa jo etukäteen pelin sisällöstä. Tosi pähee juttu on nykyään ikärajojen vieressä olevat logot, jotka kertoo millaista sisältöä pelissä tullaan kohtaamaan. Ne on siinä hyvästä syystä.

Sitten kun mulla on joskus muksuja, niin mä joustan ikärajoista tilanteen mukaan, pelaan vaikka sen pelin itse eka läpi jos ei löydy netistä tietoa. Pelaanhan mä muutenkin sotapelejä jne.

T: Tuleva opettaja

Poissa Oldih

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 219
Vs: Ikärajat
« Vastaus #24 : 19.07.12 - klo:18:05 »
Eikä sekään ole koko totuus, mä olen tavannut joskus duunissa 15-vuotiaita ihmisiä, jotka ei oikein tajua väkivaltapeleissä tapahtuvien asioiden vakavuutta. "Sehän on vaan peliä hei". Niin on, mutta sen pelin esikuvana on joku neivisiil joka ampuu ihan helvetisti jengiä. Saati sitten joku Jesper 10v. pelaamassa aikuisille suunnattuja pelejä, ei siinä vaiheessa pää vielä osaa käsitellä sitä tykitystä.

Noh, jos nyt ihan totta puhutaan sehän on vain peliä\fiktiota. Jos haluaisi tarkemmin ihmetellä sitten asiaa, voisi jatkaa esittämällä kysymyksen "Miksi?" ja röllinaama päällä ihmetellä kun vastaukset ovat joko tasoa fail, tai niitä ei yksinkertaisesti tule näiltä kuuluisilta VARP-sinihylkeiltä tahi niitten kavereilta. Mut hei, ketä kiinnostaa ku se on niin supermegataktikool mageeta! Saa hyvät frägit ku vetää superkillstreakin ja painaa nappia et tulee taktikool choppah.
"Niwa no niwa ni wa, niwa no niwatori wa niwaka ni wani wo tabeta."

Poissa JJurvanen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 161
Vs: Ikärajat
« Vastaus #25 : 22.07.12 - klo:19:24 »
Kyllähän noi ikärajat on hyödyllisiä ainaki omasta mielestäni.

Miksi ?

Poissa MiQuel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Housu pois!
Vs: Ikärajat
« Vastaus #26 : 23.07.12 - klo:21:36 »
Kyllähän noi ikärajat on hyödyllisiä ainaki omasta mielestäni.

Jos ne ovat hyödyllisiä, niin itse et varmaan pelaa mitään peliä mikä on luokiteltu ikäluokkasi yläpuolelle..?
Watch your back!

Poissa Oldih

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 219
Vs: Ikärajat
« Vastaus #27 : 24.07.12 - klo:10:44 »
Jos ne ovat hyödyllisiä, niin itse et varmaan pelaa mitään peliä mikä on luokiteltu ikäluokkasi yläpuolelle..?

Kyllähän varmaan itsekkin odotat (odotit?) hyvänä, fiksuna kansalaisena siihen 432:ta kuun kiertoa kunnes koskit tähän Suomen perinneylpeyteen, legendaariseen ryybsiin, eikä missään nimessä oltu "moon sika gänäsh!" vaiheessa ennen tuota kuuluisaa vaihetta saati edes lipitelty tippoja, varsinkaan kuun kierroilla 380 - 420?
"Niwa no niwa ni wa, niwa no niwatori wa niwaka ni wani wo tabeta."

Poissa fl0yd

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Lumberjack Commandos
Vs: Ikärajat
« Vastaus #28 : 24.07.12 - klo:17:15 »
Jätetäänpä yllyttäminen puolin ja toisin kokonaan pois, koska:

a) Se on typerää
b) Ketjun siivoilu on työtä
c) Kiitti