Kirjoittaja Aihe: Korttipelit  (Luettu 15740 kertaa)

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Korttipelit
« : 23.02.08 - klo:22:45 »
Eli harrastatko rahalla pelaamista korteilla? Tähän ketjuun ei ole tarkoitus kirjoittaa, että "pelasin vaarin kanssa uunoa kerran kun olin kuusi". Mitä korttipelejä pelaatte? Ja harrastatteko kortinpeluuta aktiivisesti?

Itse olen jonkun aikaa harrastanut (noin puoli vuotta) amatööripokeria kaverien kanssa pienistä summista. Pelaamista tapahtuu useamman kerran viikossa.
Pelimuoto on Texas Hold 'Em mallia No Limit. Itse pidän pokerista koska, riippuu omasta taidostaan kuinka paljon häviää tai voittaa. Ja onhan siinä valtavasti jännistystä ja tunnelmaa yrittää opiskella vastustajaa tai jännittessä, kenelle potti menee.

Myös itsensä kehittämisessä ei ole rajoja, kuinka hyvä voit olla. Ja tietenkin kehittyminen palkitaan hienoisella tienaamisella. Niinkuin monissa urheilulajeissa, voi ammattipelaaja voittaa huomattavia rahasummia. Onhan se asia myös todettu että skilli kortinpeluussa kasvattaa kaveripiirissä virtuaali(ehkä aidonkin)elimen kasvua. Eli vähemmän tietäville olet astetta kovempi jätkä, kun osaat pelata korttia.
« Viimeksi muokattu: 24.02.08 - klo:00:33 kirjoittanut decoil »
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Vs: Korttipelit
« Vastaus #1 : 23.02.08 - klo:23:16 »
Samassa peliseurassa olen pelannut korttia decoilin kanssa. Viimeaikoina jäänyt kuitenkin vähemmälle. Ja mukana itse olen ollut sen takia, että olisi hauskaa hyvässä seurassa.

Poissa Miikka Vento

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 455
Vs: Korttipelit
« Vastaus #2 : 24.02.08 - klo:00:33 »
The Great Dalmut, Race for the Galaxy (joku laskee tämän lautapeliksi, itse pidän sitä korttipelinä koska siinä pelataan korteilla), Fold'emia, Omaha Hi/Lo.

Siinähän nuo. Kaksi ensimmäistä ihan omilla korteilla pelattavia (Dalmutia tosin VOI pelata kolmella normaalilla pakalla kun vähä heittelee kortteja poies). Pokeria sekä netissä että ihan kavereiden kesken, viime Assemblyillä tuli osallistuttua ihan pokeriturnaukseen, olin viiminen joka tipahti ennen finaalipöytää, ja ihan omasta pelivirheestä. (Oli siis kaksi satelliittia, joista molemmista neljä parasta meni finaaliin, tipuin kakkossatelliitista viimisenä ja loput menivät finaaliin.)

-Gotrekki


Tunnetaan paremmin nimellä Gotrekki.

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Korttipelit
« Vastaus #3 : 24.02.08 - klo:18:52 »
Texas-Holdemia tulee pelattua netissä ja For Real. Välillä tulee hyviä kortteja jä välillä huonompia, tavallisesti hauskuuden takia pelataan.
Aina ei voi voittaa mutta aina voi hävitä.
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Korttipelit
« Vastaus #4 : 04.03.08 - klo:00:26 »
Kavereiden kanssa tulee välillä pelattua Texasin hold'emiä ilman rajoituksia samalla kun nautimme "simaa". Toisaalta selvänä se on mukavampaa, kun porukka jaksaa harkita tekemisiään ja on kilpailuhenkisempää.
Tulee pyöriteltyä todennäköisyyksiä päässä aika harvoin. Yleensä pelaan ns. perstuntumalla eli jos tuntuu siltä että voisi ehkä saada käden aikaan niin pelataan ja koitetaan samalla hieman miettiä mitä vastassa on.

Muita pelejä mitä tulee harrastettua on ainakin "Pata-Akka" tai "Musta Maija" ja tietenkin "P*skahousu" ja sen variantit. Kuitenkin kaikkien pelien äiti on "Intiaani Pokeri", jossa otetaan yksi kortti ja asetetaan se omaa otsaa vasten kuvapuoli vastustajaa kohti (omaa korttia ei siis nähdä itse). Sitten aletaan panostamaan ja kortit käännetään yhtäaikaa. Suurempi kortti tietenkin voittaa. Olemme kehittäneet oman version, jossa saat myös yhden kortin käteen ja saat katsoa kädessäsi olevan kortin (vastustajasi ei nää kädessäsi olevaa korttia). Voittaja on se jolla korttien yhteenlaskettu arvo on suurempi (ässä on 14).
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Vs: Korttipelit
« Vastaus #5 : 04.03.08 - klo:14:04 »
Natsi-inkkari on parempi! Panostetaan pakalla raapimis kerroilla...
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa märyi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 154
  • m4 sopmod<33
Vs: Korttipelit
« Vastaus #6 : 21.01.09 - klo:20:05 »
Texsas holdem no limit. Kavereitten kanssa rahasta, Porukkaa vaan melko vähän. Ja tietenkin INKKARI POKERI!

Poissa Ode

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
Vs: Korttipelit
« Vastaus #7 : 17.09.11 - klo:20:53 »
Faijan kanssa pokeria,panoksina käytetään tulitikkuja. Ja Unoakin tulee joskus pelattua.
Parempi olla elävä pelkuri kuin kuollut sankari.

-Ozzy Osbourne



Naiset keittiöön,morsot kellariin.

-Raumoogle