Kirjoittaja Aihe: Suojalasit  (Luettu 41789 kertaa)

Poissa Mambo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 158
  • Stealth <3 "Kaukaa silmään, läheltä kireeseen."
Suojalasit
« : 06.12.06 - klo:12:34 »
Eli uusien lasien osto olisi edessä ja tarvitsisin apua ostopäätökseen. Mikä näistä vaihtoehdoista olisi paras:
Bolle x800
Bolle x500
http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/product_details.php?p=3503
Eli lähinnä kiinnostaisi se miten nuo lasit pysyvät huurtumattomana silloin kun ei olla liikkeessä, vaan ollaan paikallaan odottamassa vihujen tuloa.
Tähän topicciin myös muuta keskustelua laseista.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Suojalasit
« Vastaus #1 : 06.12.06 - klo:12:43 »
noista listaamisistasi paras on kyllä bolle x-800, se on hyvin suunniteltu, eikä pääse huurtumaan hyvän ilmanvaihdoin vuoksi. Toinen hyvä on ESS land ops(operaattori myy nimellä ESS Striker land ops), joista kun poistaa suodattimet ilmanottoaukoista niin huurtumaan ei itse saa. Ja kolmas mitä suosittelen erityisesti on ESS profile NVG. Varmaankin parhaat lasit mitä maa päällään kantaa, mukavat päässä, ei huurru. Sitä saa myös tuulettimellisem version, hinta vaan on päätä huimaava.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Jörö

  • Vieras
Vs: Suojalasit
« Vastaus #2 : 06.12.06 - klo:13:38 »
Koska omistat tarkkuuskiväärin, niin osta Bollé x800. Niiden kanssa pystyt parhaiten tähtäämään. Jätä pois ESS:ät ja x500, sillä luulen että niiden kanssa on erittäin vaikea tähdätä tarkasti. Koska ne tulevat tielle. VALAISKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ, TURHAT AVAUTUMISET VOI JÄTTÄÄ POIS!

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Suojalasit
« Vastaus #3 : 06.12.06 - klo:15:40 »
Koska omistat tarkkuuskiväärin, niin osta Bollé x800. Niiden kanssa pystyt parhaiten tähtäämään. Jätä pois ESS:ät ja x500, sillä luulen että niiden kanssa on erittäin vaikea tähdätä tarkasti. Koska ne tulevat tielle. VALAISKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ, TURHAT AVAUTUMISET VOI JÄTTÄÄ POIS!
ESS profile NVG:t nimen omaan on x-800:sen kokoiset ja itselläni ei ole kyllä Land Ops:ien kanssa ollut mitään ongelmia tähtäämisessä optiikattomalla kiväärillä. Tosin X500 haitoista tähtäämisellä olen jotain mutu tietoa kuulut. Itse ostaisin ainakin nuo NVG:t seuraavilla perusteluilla:
+mukana varalinssi
+toinen linsseistä 100% UVA ja UVB suojaus, joten haitallista UV säteilyä ei pääse silmiin OT: UV-säteilyä löytyy myös UVC, mutta se ei läpäise ilmakehää.
+mukava ja sopeutuva muotoilu
+laatu
+huurtumisen aikaansaaminen on lähes mahdoton tehtävä
+paljon varaosia saatavilla
+ei varmansti rikkoonnu linssit

Hinta onkin NVG:n ainoa huono puoli, mutta satsaaminen silmäsuojaimiin kannattaa.

EDIT: ESS:n lasit ilmeisesti kestävämpiä kuin bollen. eräs kaverini vantaalta valitteli että kissa raapi lasin pinnoitteet rikki, omani jotka koirani melkein söi, ei tullut pikkunaarmuja pahempaa jälkeä. Tosin suositeltavaa olisi hankkia lasiin kun lasiin ns. likatarrat(niille joku hienompikin nimi) eli pinnoite jonka voi repiä irti kun likaa kertyy, tyyliin formula 1, mutta softauksessa tuskin sellaista tarttee, mutta se suojaa erittäin kätevästi linssiä naarmuuntumasta.
« Viimeksi muokattu: 06.12.06 - klo:18:38 kirjoittanut KöKKö »
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa asla

  • hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 327
Vs: Suojalasit
« Vastaus #4 : 06.12.06 - klo:23:01 »
Epäilen vahvasti "huurtumattomuutta". Uskon kaikkien linssien huurtuvan kun kosteusprosentti kasvaa riittävän suureksi (sitähän tulee kun hikoilee). Huurtumista voi vähentää tuuletuksen lisäämisellä. Tämä onnistuu riittävän isoilla aukoilla tai sitten moottorilla jota en kyllä suosittele äänekkyyden takia. Kypärä tosiaankin tukkii ilmanvaihtoa samoinkuin kypärähuppu ohjaan hengitysilmaa linssiin päin joka edistää koesteuden tiivistymistä.

Koko naaman peittävä maski tuntuu vielä enemmän tiivistäväkosteutta linssille. Kuitenkin kasvojen suojaaminen on todella tärkeää joten täytyy vain hyväksyä tämä kosteuden tiivistymis ominaisuus. Lähinnä jää sellaisen mallin etsiminen joka sopii omien kasvojen muotoihin sekä sopii varustuksen kanssa (esim. tähtäimet).

Poissa Mambo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 158
  • Stealth <3 "Kaukaa silmään, läheltä kireeseen."
Vs: Suojalasit
« Vastaus #5 : 07.12.06 - klo:09:19 »
Juu kiitoksia kaikille vastauksista, taidan ostaa ne x-800:set.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Suojalasit
« Vastaus #6 : 07.12.06 - klo:10:00 »
Totta, kyllä lasit huuruun saa, mutta itse en ole siinä onnistunut, tosin olenkin niin häxör että pistän laseihin näytönpuhdistus ainetta, myös aineet jotka estävät vesihöyryn ovat hyviä, tosin turhankin kalliita.  Joskus kun omissa ESS:inä oli vielä täydet pölysuojat huurtumista tapahtui, nykyään sellaista tapahtuu vain hyvin kosteina päivinä, vaikka otinkin vain pienet palat pois. Pitää muistaa että huurtuminen on yksilöllistä, riippuen hikoilunmäärästä ja monista muista seikkoista.
« Viimeksi muokattu: 07.12.06 - klo:10:04 kirjoittanut KöKKö »
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Aka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 242
Vs: Suojalasit
« Vastaus #7 : 07.12.06 - klo:21:13 »
Itsellänikin on Bollé X-800T lasit, välillä huurtuu ja välillä ei, suosittelen kuiteskin huurteenestoainetta.
« Viimeksi muokattu: 08.12.06 - klo:13:46 kirjoittanut Aka »

Poissa Epevi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 156
  • Validus
Vs: Suojalasit
« Vastaus #8 : 08.12.06 - klo:20:18 »
Itelläni x500 ja kyllä nekin aika hyvin huuruun saa... toisaalta itselläni on kypärä mahdollisimman hyvin estämässä ilman kiertoa. x500 kyllä hakkaa mielestäni x800 käyttömukavuudessa pehmusteidensa ansiosta. Tähtäyksessä ei x500 ole tullut ongelmia, niin vesurin kuin muunkaan aseen kanssa. Suurin miinus on mielestäni sen ulkonäkö, koska ne ovat kyllä suhteettoman suuret.

Jörö

  • Vieras
Vs: Suojalasit
« Vastaus #9 : 08.12.06 - klo:20:25 »
Mulla ollut x800, ne huurtu, nyt on x500 ja niitä en oo saanu viel huuruun! Arvatkaas miks? - En oo pelannu niil viel! :notworthy:

Poissa Aka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 242
Vs: Suojalasit
« Vastaus #10 : 09.12.06 - klo:23:37 »
Mulla ollut x800, ne huurtu, nyt on x500 ja niitä en oo saanu viel huuruun! Arvatkaas miks? - En oo pelannu niil viel! :notworthy:
Oikee asenne  ;D

Poissa Pekoni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 139
  • :)
Vs: Suojalasit
« Vastaus #11 : 13.12.06 - klo:22:16 »
Suosittelen X800, koska muista ei oikeestaan oo kokemusta:D. Mulla ne ei oo huurtunu pelin aikana kerran ja offilla kerran...
FOXHOLE
-Only The Strongest Will Survive-

Poissa ep

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: Suojalasit
« Vastaus #12 : 19.12.06 - klo:22:40 »
Jouluna tulossa ESS Profile NVG ja voin suositella, jo eri foorumeilta kuuleman palautteen takia. Melkeen saman kokoset kuin Bollé X800:set, mutta paljon mukavemmat naamalla (tänään sovitin).
Käyppä kattoo kauppapaikkaa..

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Suojalasit
« Vastaus #13 : 30.12.06 - klo:18:23 »
En ole tutustunut kumpiikaan mutta olen kuullut että X800 on parempia
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Jörö

  • Vieras
Vs: Suojalasit
« Vastaus #14 : 30.12.06 - klo:18:40 »
En ole tutustunut kumpiikaan mutta olen kuullut että X800 on parempia
Tuo on mutua, x800 huurtuu jatkuvasti ja on todella epämukava naamalla.