Kirjoittaja Aihe: Hyvä back-up?  (Luettu 10437 kertaa)

Poissa `J00NA

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Hyvä back-up?
« : 12.09.07 - klo:21:33 »
Mikä olisi hyvä ja suhkot halpa back-up ase? vai tarviiko sellaisia jos 5 lipasta? tai 1hicap ja 1 midcap? =O

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Hyvä back-up?
« Vastaus #1 : 13.09.07 - klo:01:02 »
Lippaita kannattaa löytyä muutamia pääaseeseen kolme tai neljä riittää mainiosti. Jos kuitenkin alkaa tuntua siltä että pistoolin haluaa joskus holsterista nykäistä kannattaa hakkia jokin suhteellisen huokea laite, joka on toiminta varma. Viimeinen asia mitä haluat kun vihdoin tempaiset sen pistoolin esiin kotelosta on se että lipas päästää kaasut ulos tai vehje ei vain toimi.

Pro airsoft myy halpoja kj:n blow back pistooleja. Itse omistan kj:n p14.45-pyssykän ja olen kyseiseen laitteeseen todella tyytyväinen.
Ase on kokonaan metallinen, lipas ei vuoda, ampuu pitkälle ja tarkasti ja on muutenkin mukava. Jos jotain vikaa pitää etsiä niin pyssyyn ei saa ostettua lisälippaita, mutta kun backup on kyseessä ei niitä tarvitse. Suosittelen.
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa Mambo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 158
  • Stealth <3 "Kaukaa silmään, läheltä kireeseen."
Vs: Hyvä back-up?
« Vastaus #2 : 13.09.07 - klo:07:21 »
Myös Maruin Glock 18c on loistava vara-ase. Sarjatuli auttaa kummasti kun vihuja on enemmän kuin yksi. ;) Plussat ja miinukset.

+Sarja
+Isoja lippaita saatavilla(Kuka tykkää, kuka ei)
+Idioottivarma verrattuna joihinkin kaasuaseisiin
+Hauska

-Hidas lähtönopeus verrattuna kaasuaseisiin
-Akku kuluu melko nopeeasti

Poissa Kalaq

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1106
  • Lumberjack Commandos
Vs: Hyvä back-up?
« Vastaus #3 : 13.09.07 - klo:18:16 »
Aika raa'an monipuolinen kuvaus. Haetko backupia, joka toimii vuodenajasta ja kuun asennosta riippumatta? Pitääkö sen tuntua munakkaalta? Näyttää hyvältä? Toimintatapa?

Vemppupistooli toimii aina, sarjatuleksihan mokomasta vehkeestä ei tosin ole mutta toimii myös talvella eikä tarvitse manata, jos sattui unohtamaan kaasun kotiin tai akun lataamatta.

Kaasuaseet taas tuntuvat tyylikkäimmiltä (gbb siis), vaativat tosin enemmän huoltoa ja kuluttavat kaasua. Teho,kantama ja tulinopeus yleensä parempi kuin vemppupistooleilla.

Sähköpistoolit taas ovat eräänlaisia väliinputoajia. Ampuvat sarjaa eivätkä syö kallista kaasua eikä niitä tarvitse joka paukun jälkeen ladata. Toisaalta, ovat suhteellisen muovisen tuntuisia (sama pätee myös vemppuihin ja joihinkin kaasuaseisiin) ja ne akut pitäisi myös muistaa ladata.

Mieti, mihin tarkoitukseen haet backuppia ja lähde sitten vasta katsomaan vaihtoehtoja. Se, mitä haet vara-aseeltasi määrittelee aika pitkälti, mikä noista vaihtoehdoista sopisi parhaiten juuri sinulle.
Talking to you is like clapping with one hand

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Hyvä back-up?
« Vastaus #4 : 28.01.08 - klo:17:31 »
Back-Upin ei tarvitse olla aina pistooli, Konepistooli holsterissa käy myös hyvin. Konepistoolit ovat vähän isoja mutta minua se ei haittaisi. Mutta pistooli on kätevämpi ja helpompi vetää holsterista oli nyt kaasu, sähkö tai vemppu. Aina on hyvä olla Back-Up varalla jos sattuu pää-aseesta kuulat loppumaan.
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Vs: Hyvä back-up?
« Vastaus #5 : 28.01.08 - klo:18:02 »
Back-up on loppuen lopuksi aika turha viikonlopupeleissä. Varsinkin kun Järvenpää-airsoftin peleissä aseosuma ei "riko" asetta. Mikäli kuulat tuppaavat loppumaan useasti, pari lisälipasta on paljon parempi sijoitus kuin vara-ase. Tietenkin se on toinen asia, jos pääaseesi on raskaasti viritetty ja haluat aseen, jolla voi suojata itseään lähempääkin. Vara-aseessa on yleensä huono tulivoima, joten olet välittymästi altavastaaja vastustajaasi verrattuna.

Pidemmissä tapahtumissa vara-ase on kylläkin kullanarvoinen, jos torrakko menee rikki ja peliäkin jollain aseella pitäisi jatkaa.

Minulla on ollut vara-ase jo puolitoista vuotta ja pari kertaa olen sitä joutunut vetämään esiin pelitilanteessa.
Hyvä vara-ase pitäisi olla erittäin pieni(eikä tiellä) ja kuitenkin omata riittävä tulivoima. Tärkeintä on, että se toimii.
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka