Muovikuula-aseet > Custom pyssyt

Aseen maalaus?

<< < (2/5) > >>

Couhia:
Hyviä neuvoja tähän asti. Mistäs niitä esim. mitä kryloloneja olikaan, sais ostettua?

snöre:
Proairsoftista 15€ purkki. Kalliita mutta hyviä, eikä tollasia matta värejä löydäkkään mistään.

Late:
No tässä omaa tottumusta kryloneilla maalaamisesta, eli aseen maalaaminen kannattaa allottaa hiomalla kevyesti ehkä n. 400-800 paperilla lähes koko ase, varsinkin sileät pinnat.

Tämän jälkeen tulisi ase puhdistaa tärpätillä.

Itse maalaaminen tulisi aloittaa vaaleimmalla värillä n. 20-30cm päästä aseesta, sitten tummalla ja sitä tummemmalla jne. Tietenkin kannattaa ennen aseen maalaamista kokella väri teemaa ja yleensäkkin maalaa mista johonkin muuhun esineeseen. (Ainakin itse käyttämissäni kryloneissa on sen kyljessä "hyvät" ohjeet maalaamiseen jotka kannattaa lukea.)

-Kun kuvioita halutaan maalata kannattaa tehdä sabluuna esim. pahvista johon leikkaa jonkin muotoisia aukkoja, joista suihkia läpi. Sabluunaa käyttäessä kannattaa muistaa juuri se ettei laita sitä kiinni aseeseen, vaan pitää sitä n. 5-10mm korkeudella aseesta. (*Suosittelen)

-Voit myös käyttää kasveja, lehtiä, oksia jne. Mutta tämä tyyli on hieman kyseen alainen ja vaati kärsivällisyyttä ja taitoa.. :S

-Sitten voit tietenkin vain suihkia miten näyttää hyvältä ilman sabluunoja sun muita, mutta siinäkin kannattaa käyttää järkeä..

Maalista sen verran että purnukkaa tulisi ravistella n. 1-2 min ajan jotta maali sekoittuisi ja ei tulisi niin ikäviä asioita kuin "pisaroita"... Itse maalin kuivumis aika nimen omaan aseen maalaamiseen tarkoitetuissa kryloneissa on n. 15-30 min suosittelen itse kyllä odottamaan vähintään sen 30 minuutin ajan.

Väreksi kannaattaa valita:
-pohja: kakhi
-kuvioita: ruskea
-kuvioita: oliivi
-pinta: mahdollisesti hieman kakhia.

Nettiä selaamalla löydät varmasi paremmat ohjeet..

Oma Skniipperi.

Couhia:
Nonih, nyt on vihdoin krylonit ostettu ja kohta vessu saapi väriä pintaan.. Laitan sit vaikka kuvaa jos en pahasti tunaroi.

E: valmis, kuva lykätty kuvia aseestasi ketjuun.. höhhehöh

Rokka-Antero:
Tänne voisin laittaa pientä kokemuksen tynkää AK:n puuosien käsittelystä kun tuli ryssittyä sekin kevyesti.

Elikkäs itse ajattelin komistaa AK47:sta muokattua AK74:ää vieläkin rumemmaksi ottamalla G&P:n puuosat irti ja käsittelemällä ne elävämmän näköisiksi.

Tarvikkeet:

-Karkeaa hiomapaperia
-Hienoa hiomapaperia
-Petsiä (Itse käytin aqua petsilakkaa värinä palisander)
-Paksua venelakkaa (Vaikka Tikkurilan unica super puolihimmeää venelakkaa)
-Muutama pensseli
-Tinneriä

Ensiksi suojaa alue missä meinaat operoida osiasi. Muovi on hyvä elementti tähän tarkoitukseen mutta myös roskaposti jota postinkantaja kantaa meillekkin joka päivä käy ihan hyvin. Varaudu siihen että osat lojuvat juuri siinä paikassa 4-5 vuorokautta helposti.. Siitä ei ehkä emäntä saata tykätä, älkääkä kysykö mistä tiedän. Myös kemikaalit haisevat joten ihan olkkarissa en tätäkään suosittele tehtäväksi.

Hio puuosat kunnolla karkealla hiomapaperilla puhtaaksi ja puhdista osat pölystä surutta lämpimällä vedellä ja anna kuivahtaa.


Seuraavaksi petsaa osat kevyesti (älä kasta pensseliä kuin vähän petsiin, kamaa tulee melko paljon jo kostuttamalla pelkän pensselinkärjen) ja anna kuivua yli vuorokauden. Muista pesasta pensselit kuumalla vedellä mikäli meinaat käyttää niitä joskus uudestaan.

Kun rupeat mättäämään lakkaa päälle kannattaa sitä käyttää reilusti mutta ei liikaa kuitenkaan. Valumia tulee helposti (toisaalta AK sarjan aseissa nekään ei näytä niin rumilta). Ja muista taasen pestä pensselit, tällä kertaa tinnerillä.

Ja tärkein: Anna kuivua yli kolme päivää.. Itse vetäisin toisen lakkakerroksen kevyen hionnan hienolla hiomapaperilla jälkeen kahden vuorokauen kuivumisen jälkeen ja kun vanha pinta olikin vielä hitusen märkä jotenkin, tuli pinnasta todella ruma. Tästä hyvästä saakin sitten odottaa taas kuivumista ja hioa pinnan uusiksi ja siinäpä riittääkin tekemistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta