Kirjoittaja Aihe: Kauden aloitus 2011 -palauteketju  (Luettu 26774 kertaa)

Poissa Repa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 592
  • Nuoret Sotilaat
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #30 : 08.05.11 - klo:17:27 »
Joo, yksi EU:n ilmapallo poksahti ihan ittekseen olin paikalla kaverini kanssa, no mutta voihan sitä kuvitella että siihen tuli teknisiä ongelmia jolloin kranaatinheitin oli helpompi tuhota :).
Hell is the impossibility of reason. That's what this place feels like. Hell.

Poissa Kalaq

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1106
  • Lumberjack Commandos
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #31 : 08.05.11 - klo:17:38 »
Eräs positiivinen asia minkä huomasin CJTF puolella oli radioliikenne. En muista peliä, missä radioliikenne olisi ollut yhtä selkeää. Viestit olivat selkeitä eikä sitä perus "me ollaan tääl" "niitä on kaikkialla" "tuu grillaa makkaraa tänne"- tason paskoja vaa iha oikeaa, järkeenkäypää infoa.
Talking to you is like clapping with one hand

Poissa Rölli

  • Rahastonhoitaja
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 263
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #32 : 08.05.11 - klo:18:17 »
Toisella kerralla kohdalle sattui liipaisinherkkä oma taistelija. Ei tunnussanaa, ei mitään. Itsellä oli ase olalla ja olin ollut EU:n tukikohdassa näkyvä figuuri. Sain silti sarjan rintaan ja mua harmitti.
Noh kyllähän säkin ammuit mut viikonloppupelissä ennen skeneä. Oltiin molemmat vihollisten linjojen takana ja et ilmeisesti huomannut minua vaikka katsoit melkeen kohti. Heti kun lähdin liikkeelle tuli sarjaa selkään, mutta ei muistella pahalla. :D
Edit: Selventäen tilannetta, minä en fl0ydia ampunut skenessä. Anteeksi epäselvä selitys.
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:15:54 kirjoittanut Rölli »
Everyone likes to be scared a little bit.
-Alice Cooper

Poissa arska

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 104
  • Isän maallinen kun olen..
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #33 : 08.05.11 - klo:21:51 »
Niin, radio toimi hyvin paitsi että EU:n puolella olisi pitänyt olla muutama radisti lisää. Radio toimi hyvin EU:nkin puolella vaikka meillä oli enemmän "nuorempia" pelaajia kuten minäkin. Paljon EU:n basessa kuulin sitä muminaa että "Meillä on paljon nuorempia pelaajia joten veikkaan että hävitään." Muistakaa että ei se ikä kaikkea ratkaise (kokemuksesta 12v eli minä). Kun välillä oli vähän sellasta huokailua että: "No kun noilla on vanhempia pelaajia niin ei me mennä niitä vastaan hyökkäämään, sehän olisi aivan hullua." Mutta joka tapauksessa hienot pelit ja tätä lisää. EU:lla mukana olleille pelaajille seuraava: Jenkki siat voittivat tällä kertaa. Mutta jos pelille tulee jatkoa, toivon että kaikki taistelevat samaan tapaan, jopa kovemminkin. Me olemme suuri valta, mutta niin on Amerikkakin. EU voittoon!!! Ja organisaattoreille: Todella hieno idea teiltä ne Euroopan ja USA:n liput kiitos siitä(kin).
arska

Poissa Oldih

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 219
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #34 : 08.05.11 - klo:22:24 »
Se nyt on vaan omanlainen Catch-22 nuorempien pelaajien kanssa. Ei sitä tarvitse (saati kannata) alkaa saivartelemaan, mainitsemaan poikkeuksia tai vetämään herneitä nenään ellei sitten ole tarkempia perusteluita asialle. Kontekstipohjaisen sarkasmin ja\tai pokkamaisen huumorin havaitseminen on usein myös nuoremmilta hukassa, varsinkin kun puhutaan ns. vakavista asioista kuten tämä pelin lopputulos.
« Viimeksi muokattu: 08.05.11 - klo:22:27 kirjoittanut Oldih »
"Niwa no niwa ni wa, niwa no niwatori wa niwaka ni wani wo tabeta."

Poissa Ouveni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 100
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #35 : 08.05.11 - klo:22:38 »
Joo, yksi EU:n ilmapallo poksahti ihan ittekseen olin paikalla kaverini kanssa, no mutta voihan sitä kuvitella että siihen tuli teknisiä ongelmia jolloin kranaatinheitin oli helpompi tuhota :).
Itse USA:n komentajana kokeilin toista heittimistämme ennen pelin alkua, totesin siinä pienen toimintahäiriön ja koitin sitä parhaani mukaan korjata. Olisi kai pitänyt kutsua paikalle ammattimies, koska loppujenlopuksi paikalta poistuessani, oli heitin neljäsosan verran huonommassa kunnossa kuin aloittaessani kyseisen korjausoperaation. Vielä olisi ollut aikaa paikata vika, mutta ajattelin meidän ammattitaitoisen krh-miehistön osuvan kohteisiinsa hieman viallisellakin laitteella. Ja hyvinhän se toimi :)

Poissa jokuvaan

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #36 : 08.05.11 - klo:22:45 »
Loistava skene loppu hyökkäys oli kyllä hyvä paitsi, että EU pääsi selkään ikävästi. 10/10
I see you.

Poissa Hyppyrotta

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #37 : 08.05.11 - klo:23:10 »
Noniin..

Eli kiitokset kaikille peleistä, varsinkin organisaatiolle tämän isomman pelin järkkäämisestä. Pelit sujuivat mielestäni mallikkaasti eikä minulla sen suurempia valittamisia ole.

Joitakin sääntöjä kannattaa varmaan miettiä ensi kerralla pidemmälle ja tehdä jotain muutoksia. Ensinmäinen joka vähän häiritsi oli vastustajan haavoittaminen. Ilmeisesti säännöt menivät niin että haavoittunut pelaaja sai riisua siteen päästessään tukikohtaan ja jatkaa peliä ilman sen kummempia sanktioita. Tässä voisi keksiä jotain, koska jos taistelua esimerkiksi käydään tukikohdassa tuottaa tämä sääntö ongelmia. Myöskin se että jos onnistut vain haavoittamaan pelaajia ei se vastustajille tuota mitenkään suurta ongelmaa. Kävelen vain takaisin tukikohtaan and that's it. Tietysti se voi pysäyttää hyökkäyksen, mutta niinkuin omalla kohdalla vihollisten linjan takana pelkkä haavoittaminen oli todella turhauttavaa ja lähinnä paljasti sijaintini. Asian voisi korjata esim. siten että haavoittunut menee normaalisti respalle odottelemaan muttei merkitse pistetaulukkoon vastustajalle pistettä. Tällöin pelaajaa "paikattaisiin" kuntoon ja tämä tekisi pelkästä haavoittamisestakin hyödyllistä.

Myöskin tietysti itseä jäi vähän harmittamaan EU:n tukikohdan sijainti. Ei sinne oikeastaan mitenkään päässyt hiippailemaan ;<. Olen jossain määrin sitämieltä että tukikohta olisi voinut olla siten että sitä olisi pystynyt lähestymään joka suunnasta, kuten meidänkin tukikohtaamme. Tällä kertaa koko tukikohdan taka-alue oli suojattu pelialueen rajalla.

Kai se oli sitten tässä tältä osalta. Lisälyä tulee jos jotakin sattuu mieleen.

-Hyppyrotta
# En näe Internetissä minkäänlaista kaupallista potentiaalia ainakaan kymmeneen vuoteen. (Bill Gates, 1994)

Poissa Mindraakki

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #38 : 09.05.11 - klo:00:08 »
Ensiksikin, kiitos järjestäjille. Hyvin hoidettu skenaario, vaikka ilmeisesti oli ensimmäinen järkätty suurempi yksittäinen skenaariomuotoinen peli. Pelaaminen oli todella hauskaa, vaikka pienenä minuuksena on tosiaan pakko mainita USA:n tukikohdan melko kaukainen sijainti. Taistelut hajaantuivat liikaa ja komentajan radio ei edes kantanut yleisimpiin rintamalinjoihin. Onneksi komentojen välittäminen onnistui erittäinkin mallikaasti lähempänä olevien taistelijoiden myötä. Ainakin ryhmä 4 kunnostautui tässä muistaakseni mainiosti.

Toinen harmittamaan jäänyt asia, oli "raadon esittäminen" ja sitten vihollisen ryhmän keskelle käveleminen ja tulen avaaminen. Verrattavissa hihanauhan peittämiseen ja todella epäurheilijamaista käytöstä. Vaikka ei kilpaurheilusta olekaan kyse, tämä syö myös ns. "fun factoria". Ja kivaahan pelissä vain pidetään. ;)


Ilmeisesti säännöt menivät niin että haavoittunut pelaaja sai riisua siteen päästessään tukikohtaan ja jatkaa peliä ilman sen kummempia sanktioita. Tässä voisi keksiä jotain, koska jos taistelua esimerkiksi käydään tukikohdassa tuottaa tämä sääntö ongelmia. Myöskin se että jos onnistut vain haavoittamaan pelaajia ei se vastustajille tuota mitenkään suurta ongelmaa. Kävelen vain takaisin tukikohtaan and that's it. Tietysti se voi pysäyttää hyökkäyksen, mutta niinkuin omalla kohdalla vihollisten linjan takana pelkkä haavoittaminen oli todella turhauttavaa ja lähinnä paljasti sijaintini. Asian voisi korjata esim. siten että haavoittunut menee normaalisti respalle odottelemaan muttei merkitse pistetaulukkoon vastustajalle pistettä. Tällöin pelaajaa "paikattaisiin" kuntoon ja tämä tekisi pelkästä haavoittamisestakin hyödyllistä.

-Hyppyrotta

Ehdotetussa säännössä on vain pieni ongelma, haavoittaminenhan tapahtuu myös sarjasta, vaikka osumia tulisi kuinka monta. Eli vihollisen eliminoinnista tulisi käytännössä mahdotonta. Haavoittunut pelaaja tulee samantien immuuniksi kuulille ja marssii JSP:lle ja palaa taisteluun merkitsemättä "fragia". Täten frageja ei voisi tulla. Mielestäni haavoittaminen toimii melko mallikaasti, jos on nimikoidut lääkintämiehet, jotka voivat parantaa taistelijoita. Lääkintämiehiä olisi aina 1 per ryhmä, joka myös kannustaisi entistä enemmän ryhmänä toimimiseen. Myös tuota 5 minuuttia havoittuneena olemista pitäisi jokaisen itse säädellä tarkemmin. Täten haavoittuneet poistuvat nopeammin ja haavoittamisesta tulee hyödyllistä. Itse huomasin muutamaan otteeseen haavoittuneen makaavan maassa jopa 10 minuuttia, ennen poistumistaan. Tähänkin auttaa muuten tukikohtasijoittelu. ;) Pienempi kynnys lähteä kävelemään JSP:lle.
Aseistakieltäytyvä airsoftaaja!

Poissa Pexi69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #39 : 09.05.11 - klo:08:49 »
Mikäli en ole väärin käsittänyt lääkintämies sääntöä se meni seuraavasti.
Osumasta jäädään huutelemaan lämäriä, mikäli sitä ei hetkeen näy respataan.
Myöskin mikäli on basessa ja halusi ns. haavamauhan pois, respataan normaalisti jolloin myös merkittiin respatauluun.
Ei missään vaiheessa mun mielestä kenelläkään ollut lupaa ottaa haavanauhaa pois ilman respausta.

Sitten hiukan tuosta sarjalla eliminoitumisesta ja osumakohdista.
Niitä on muutamassa skenussa tullut vastaan ja raaka totuus on etteivät ne toimi.
Osumakohdat ovat jopa suosineet ja aiheuttaneet suurempaa päähän ampumista varsinkin tilanteissa joissa voisi huoletta jalkoihinkin ampua.
Sarjalla eliminoituminen haavoittumisen sijaan on taas tositilanteessa missä myös kimmokkeita tulee mahdotonta.
Ala siinä sitten arpomaan osuiko yksi, kaksi vai viisi ja puoli kuulaa.

Lääkintämies sääntö tuollaisenaan yksinkertaisesti toimii ja luo peliin lisää tempoa.
Jos meinaatte sitä lähteä monimutkaistamaan osumapisteillä, sarjatiputuksella tai jollain muulla täysin turhalla krääsällä niin ottakaa sitten mun puolesta koko sääntö pois.

Pisteet edelleenkin järjestijille, jatko-osaa odotellessa
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:08:59 kirjoittanut Pexi69 »
Lumberjack commandos. And you thought Ninja Pirates were tough

Poissa Ouveni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 100
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #40 : 09.05.11 - klo:11:07 »
Luulen tässä menevän ihmisillä muutamat eri asiat sekaisin. Koitan selventää:

Tosiaan käytössä oli sellainen sääntö, että haavoittumisen jälkeen paikattu pelaaja saa tukikohdassaan ottaa haavanauhan pois. Tukikohdassa taistellessa huomasimme ongelman. Onhan älytöntä että otat osuman, haavoitut, sinut paikataan, saat ottaa haavanauhan pois (koska olet tukikohdassa). Tätä sääntöä pitää tulevaa varten selventää. Yksi ehdotus siihen oli se, että tilanteessa jossa olet haavoittunut tukikohdassa ja sinut on paikattu, voit halutessasi mennä respaamaan muiden kanssa normaalisti mutta et merkkaa viivaa tauluun koska et ole eliminoitunut. Respa-ajan päätyttyä saat ottaa haavanauhan pois. Omasta mielestäni tuo on järkevä tapa tehdä se.

Mielestäni Pexi69 edellisessä viestissään on aivan oikeassa, eli jos minä saan päättää(mitä minähän En saa tehdä:P, koitan kuitenkin vaikuttaa asiaan), osumakohtia tai sarjaeliminoitumista ei tulla näkemään näissä skenuissa/peleissä. Tulevaisuudessa myös haluan tarkennusta haavoittuneen toimintaan maassa maatessaan. Monella ei ollut mitään tapaa antaa haavoittumistaan ilmi, vaan jäivät vain makaamaan siihen samaan paikkaan jossa makasivat vielä hetki sitten ampuen. Tästä syystä ainakin itse ammuin useitakin kertoja haavoittuneita pelaajia turhaan, mikä ei ole hyvä asia. Muutamat toki osasivat ottaa esiin haavaliinan tai raatorätin.

Myöskin seuraavalla kerralla on ainakin omalla kohdallani respauksen valvonta tarkempaa. Oli vielä jotain henkilöitä joille 15min respaus-sääntö oli epäselvä. Ja suurin osa porukasta hengaili respa-ajan omien tavaroidensa luona (ei siis respassa) ladaten, huoltaen ja leväten, ja menivät respalle juuri ennen respaamistaan. Jos tarvitsee ladata, ottakaa tavarat respaan tai hakekaa ne matkalla, mutta pelin selkeyden vuoksi on oltava siellä respalla selkeesti respaamassa. Taisitten ensi kerralla respa ja henk.koht. tavarat on sijoitettava niin, ettei kamojensa luona hengaavaa sissiä voi luulla pelissä olevaksi.

Poissa arska

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 104
  • Isän maallinen kun olen..
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #41 : 09.05.11 - klo:13:52 »
Mikäli en ole väärin käsittänyt lääkintämies sääntöä se meni seuraavasti.
Osumasta jäädään huutelemaan lämäriä, mikäli sitä ei hetkeen näy respataan.
Myöskin mikäli on basessa ja halusi ns. haavamauhan pois, respataan normaalisti jolloin myös merkittiin respatauluun.
Juu mutta ainakin kun itse kysyin komentajalta että mitä minun pitää tehdä kun toin lipun haavottuneena, niin ainakaan itseni ei tarvinnut merkata haavanauhan poistoa respatauluun, minun piti vain käydä nopeasti kipaisemassa respalla ottamassa se haavanauha pois, ei tarvinnut odottaa respa-ajan päättymistäkään. Että oliko siinä sitten jotain väärää en tiedä.. Mutta näin toimin. En syytä komentajaa vaikka sellaiset ohjeet sainkin. Komentajallakin saattoi olla tietenkin hiukan epätietoisuutta tästä kyseisestä asiasta, joten ei kannata ottaa herneitä nenään. Kiitos, kumarrus ja anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:14:00 kirjoittanut arska »
arska

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #42 : 09.05.11 - klo:19:58 »
Pari päivää mennyt, eli lienee aika kertoa omia tuumailuja pelistä.

Omalla - ja itse asiassa koko T-Uhkan peliin osallistuneella kontignentilla (johon lisäkseni siis kuuluivat Panda, Migog ja Valther) - peliin valmistautuminen alkoi jo monta viikkoa etukäteen, olimmehan kaikki osana organisaattoriporukkaa. Seuratessamme foorumien ilmoittautumislistaa päädyimme jo pari viikkoa etukäteen siihen johtopäätökseen, että helpolla ei ainakaan selvittäisi; ikäjakauma oli mitä oli ja siitä voi kukin tuumata mitä tykkää, mutta varsinkaan EU:n komentajan, Pandan, mieltä mokoma ei ainakaan kohentanut.

Tähän väliin voisin ottaa luontevasti kantaa tässäkin ketjussa velloneeseen ikäjakaumakeskusteluun. Kovasti väitetään, että "ikä ei tee pelaajaa" - tämän lauseen allekirjoitan itse vain osittain. Karu totuus nimittäin on, että iällä on - ainakin keskimääräisesti - vaikutusta pelaajan tietotaitotasoon ja sen myötä kykyyn saada kentällä asioita aikaiseksi. Vanhemmilla pelaajilla on usein sekä vuosien tuomaa kokemusta - he ovat harrastaneet nuorempia pidempään - sekä tiettyä kypsyyttä, joka mahdollistaa kurinalaisen toimimisen. En kiellä, etteikö nuorempikin pelaaja pystyisi omaamaan kyseisenlaisia attribuutteja - mutta keskiarvot puhuvat karua kieltään. Varsinkin hyvin nuoret pelaajat - joilla itse tarkoitan lähinnä -97-syntyneitä ja nuorempia, ja joita EU:n osapuolella oli reippaasti yli 50% pelaajista - ovat yleensä harrastaneet vain hyvin lyhyen aikaa, jolloin metsässä olemisesta - saati sitten taistelussa toimimisesta - on hyvin vähän kokemusta.

Tilannetta pystyy hieman auttamaan, kuten EU:lla aluksi tehtiinkin, laittamalla vanhempia pelaajia nuorempien matkaan opastamaan ja johtamaan - mutta perusongelmaa tämä ei silti ratkaise, varsinkaan kun vanhempia pelaajia on vain yksi ohjastamassa about 15 nuorempaa. Ei siinä, oman puolijoukkueeni kanssa sain jopa jonkin verran tulosta aikaiseksi ja viholliset jopa eliminoitua tai ajettua karkuun omalla "rintamaosuudellamme" alussa: tästä kiitos heille. Sum summarum: homma ei ihan toivoton ole nuorempienkaan kanssa, mutta kokemus se on, joka puhuu. Tästä johtuen EU saikin dunkkuun aika huolella suurimman osan peliajasta. Seuraavaan skenaarioon itse korjaisin heti ensimmäisenä ikäjakauman niin, että niin nuorempia kuin vanhempiakin pelaajia olisi tasaisemmin molemmilla osapuolilla. Tämä tekisi pelistä kaikkien kannalta paljon mukavamman.

Noh, eteenpäin. N. puolitoista tuntia seikkailtuani puolijoukkueeni kanssa ties missä pohjoisessa sain kertaalleen jo haavoittuneena osumaa ja lähtöpassin respalle. Seuraavan muutaman tunnin aikana pyörinkin lähinnä ympäri pelialuetta kirotun painava ghettoblaster mukanani, suurimman osan ajasta lähinnä kakkelia jauhaen reportteripariskunnan kanssa, mutta pääsinpä pari kertaa blasteriakin paukuttamaan. Jostain syystä molemmilla kerroilla minut komennettiin lasauttamaan iskua jenkkien komentoryhmän niskaan - toivottavasti jätkät eivät saaneet sitä kuvaa, että nimenomaan heitä olisin metsästänyt, sillä näin ei asia tietenkään ollut :D Molemmilla kerroilla korohoro-sääntö toimi ihan kiitettävästi, tästä kiitokset kys. henkilöille. Mikäli kaikki asennoituvat samalla tavalla, krh-sääntö on ehdottoman käyttökelpoinen tulevaisuudessakin. Lisäksi heittimet ja niiden tuhoamismahdollisuus olivat mielestäni varsin mukavia lisiä peliin.

Kellon tullessa 17:00 ja peliajan huvetessa sain Pandalta käskyn lähteä tukikohtaan. Luvassa oli viimeinen tehtävämme: koska tiesimme loppumätön olevan tuloillaan, lähetti Panda minut, Migogin ja Valtherin tuhoamaan jenkkien heittimet, jotta niistä ei olisi heille hyötyä ratkaisevassa taistelussa. Lähdimme matkaan joskus kello viiden ja puoli kuuden välillä, ja etenimme safezonen reunaa pitkin pelialueen itärajalle, jota myötäillen etenimme aina kaatopaikan reunalle ja pelialueen pohjoislaidalle. Onneksemme vihollisten pääjoukko oli jo lähtenyt tukikohdastaan - jonka sijainnin useampi tiedusteluporukkamme oli aiemmin päivällä selvittänyt - ja pääsimme putsaamaan leirin niistä parista elossa olleesta jenkistä, jotka olivat taakse vielä jääneet (no okei, totuuden nimissä pakko sanoa että vastarintaa eivät kyseiset henkilöt juurikaan harjoittaneet). Putsasimme leirin, pääsimme tuhoamaan vihollisen heittimet (niin paljon kuin niistä olikin vaaraa miehittämättöminä) ja bonarina löysimme vielä saataisen Stars and Stripesin, jonka kiskoimme alas ja otimme mukaamme.

Koska eliminoimiemme vihollisten respa-aika hönkäsi jo niskaan, päätimme ottaa hatkat ja liittyä eeppiseen loppumähinään. Etenimme tynnyrikallion pohjoislaidalle ja siitä edelleen etelään, kunnes saavuimme vähän matkan päähän leiristä, jossa vihollisen ryhmä oli odottelemassa. Pikaisen kontaktin jälkeen otimme jälleen irti noin 50-100m pohjoiseen ja tulimme alas oja-aukealle noin boksin, jossa yksi punainen lippu oli aiemmin sijainnut, korkeuksilla. Pari sanaa vaihdettuamme alueella liikuskelleen oman ryhmän kanssa jatkoimme aukean länsipuolen pusikoihin, josta suuntasimme suoraan etelään: radioviestinnän perusteella vihollinen oli jo tukikohtamme lähistöllä, aivan iholla, ja kuten olimme alun perin uumailleetkin, pääjoukko oli hyökännyt suoraan etelästä - samasta suunnasta, mistä me nyt tulimme. Päästyämme tukikohta-aukean laidalle näimme tilanteen kunnolla: puolustajia oli aivan kourallinen enää jäljellä ja jenkit olivat päässeet likipitäen piirittämään heidät. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä toimintamallia: avasimme tulen ja lähdimme etenemään: itse suoraan eteenpäin, Valther tukenani Migogin koukatessa vasemmalle. Oman kuulaloppuni kohtasin - ironista kyllä - liipasinherkän oman suolatessa minut varmistaessani aluetta. Lopputuloksena kuitenkin saimme kolmeen pekkaan 20-30 jenkkiä eliminoitua, omat puolustajat pelastettua ja osapuolen säästettyä lopulliselta selkäsaunalta - mikä oli lohdullista jenkkien dominoitua koko muuta peliä. Hyvän fiiliksen se jätti ainakin meille kolmelle.

Kokonaisuutena ei peli tietenkään ollut itselleni mikään parhain kokemus, mutta olin toisaalta valmistautunutkin siihen, että organisointipuuhissa joutuu omasta viihtymisestään hiukan karsimaan, jotta muilla olisi kivempaa. Toivottavasti oma panokseni ei siinä mielessä ollut turhaa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin peli onnistui melko hyvin, ja tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin seuraavia tapahtumia järjestäessä.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa Rölli

  • Rahastonhoitaja
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 263
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #43 : 09.05.11 - klo:20:29 »
Tuli lopusta ihan Rukajärvi mieleen (muistankohan nyt nimeä oikein??) siitä eeppisestä loppu taistelusta. Omista seikkailuista sen verran että pelin alussa kuljin ja tiedustelin n.4h vihollisten linjojen takana ja loppuen lopuksi vastustajien basenkin löysin (oli jo aikaisemmin löydetty, mutta minä onneton kun en radiopuhelinta omista). Siellä sitten tarkkailin tilannetta ja jouduin valitetavasti USA:n komentajan säästämään kun ei ollut mitään hajua kuka sitä osaa näytteli. Noh ennen tulipaikkaan pääsemistä herra Miika Julku säätää hoppiaan ja melkein onnen kantamoisella osui minuun (kuulat ropisivat puolen metrin päähän sijainnistani). Päästyäni valitsemaani tulipaikkaan avaan tulen ja napsin n. 5-7 jenkkiä, lopullista eliminointi määrää en tiedä kiitos tuon pannahisen haavoittumis säännön.

Mielestäni tuo haavoittumis -sääntö oli hieman epäedullinen tarkk'ampujia ajatellen kun pitkään harkittu laukaus johtaa ensin haavoittamiseen ja joudut sitten sitomisen jälkeen saman hemmon ampumaan toistamiseen. Krh -sääntö taas oli loistava lisä skeneen ja toi lisää taktisuutta peliin.
Everyone likes to be scared a little bit.
-Alice Cooper

Poissa Carnage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1789
  • Lumberjack commandos
Vs: Kauden aloitus 2011 -palauteketju
« Vastaus #44 : 09.05.11 - klo:20:31 »
Lainaus
Noh ennen tulipaikkaan pääsemistä herra Miika Julku säätää hoppiaan ja melkein onnen kantamoisella osui minuun
Heh, todellakin kun asiaa kelailee niin sieltähän päin siut loppujenlopuksi sitten löydettiinkin.