Kirjoittaja Aihe: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia  (Luettu 5353 kertaa)

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« : 03.08.08 - klo:20:19 »
Nyt on takana BBT-Airsoftin järjestämä Raja 08. Pelaajia oli paikalla vähän päälle sata ja meininki sitä mitä odotettiinkin, eli aika hirveää. Järjestäjässä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta toiminta parhaimmillaan pahemmalla tasolla kuin viikonloppupelissä. Pääsimme onneksi kahdeksi yöksi Mikon mökille ja hauskaa oli. Kunhan oma henkinen tila on riittävässä tasapainossa, saatan vääntää hieman tarkemman stoorin editillä.

Kuvasaalista
Kuvat ovat hirveän laatuisia, eivätkä sisällä oikeastaan mitään muuta kuin taukoperseilyä ja rumia naamoja. Advance with caution!

Suuret kiitokset täältä tulleille osanottajille sekä erityisesti ryhmälle!


Aki "decoil" Salo
1. joukkue, 6. ryhmän RJ, siniset
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka

Poissa Kazzu

  • T-Uhka
  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 296
  • I'm walking softly, and carrying a big gun.
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #1 : 03.08.08 - klo:20:37 »
Juu tuollahan sitä oltiin ja meno oli melkoisen kauhiata, mutta oltiin jo varauduttu sellaiseen. Sääli kun en päässyt aftergameen mukaan, mutta aina ei voi voittaa. Kiitos vielä Miqzulle loistavasta yöpymispaikasta ja kavereille hyvästä ja sopivan ADHD-pitoisesta seurasta. :)
Victory needs no explanations, defeat allows none.

T-Uhka. Band of bros.

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #2 : 03.08.08 - klo:21:34 »
Jepajep, tässä hieman omia mietteitä. Pre- ja aftergamet jätän suosiolla pois, niistä joku muu saa kertoa jos tykkää.

Saavuimme siis pelipaikalle lauantaiaamuna. Kerättiin oma ryhmä kasaan, "meikkailtiin", juteltiin tuttujen kanssa ja oltiin jopa Alueviestin toimittajan haastattelussa (juttu tulee heidän sivuilleen keskiviikkona). Alkubriiffissä tehtiin selväksi meidän osapuolemme (sinisten) pääasialliseksi tehtäväksi sen, etteivät punaiset pääse suorittamaan omiaan. Alkubriiffin jälkeen muistikuvat vähän sekaiset, muutamia todella hienoja ja paljon huonoja muistoja mielessä, tässä muutamat lähinnä ensimmäisen sortin muistot:

1. Ryhmämme oli asemissa tarkkailemassa päätietä parinkymmenen metrin päästä, itse olin takaa katsottuna oikeassa päässä ryhmää. Yhtäkkiä huomasin oikealla liikettä ja koetin maastoutua paremmin, vaikkakin aika huonosti siinä onnistuen. Kerroin viiden metrin päässä makailleelle Casanderille saaneeni katsekontaktin, ja hetken päästä varmistin heidät vihollisiksi punaisten hihanauhojensa perusteella. Makasin maassa niin liikkumatta kuin voin vihollisten ylittäessä pikkuaukiota 5-10 metrin päässä edessäni. Hain ensimmäisen miehen tähtäimiini ja avasin tulen tätä kohti. Yhden vihollisen tippuessa sarjastani ja toisen suojautuessa, tiputin partion peränpitäjän pois pelistä ja suoritin taktisen irtautumisen (kansankielellä epätoivoisen pakoonryntäyksen) muun ryhmän tukiessa. Hieman myöhemmin haavoituin vihollisen sarjasta, ja haavan sitomisen jälkeisen viiden minuutin odotteluajan mentyä umpeen loppuryhmä olikin jo saanut loputkin viholliset alueelta hoidettua.

2. Tämä tapahtui vain hetki äskeisen jälkeen, palattuamme asemiimme. Meidän ja tien välissä oli epämääräinen hökkelikasa, jonka päätimme ottaa haltuumme. Lähdin tunnustelemaan paikkaa ennen loppuryhmän saapumista asemaan. Heidän juostessaan asemaan aloimme saada tulitusta vastaamme tien toisella puolella olleesta tornista, joten lähdin juoksemaan tornia päin aikomuksena tiputtaa sen sisällä olleet pelaajat "kranaatilla". Juoksin tornin läheisen suojan taakse, josta yhden metsässä olleen vihollisen ampumisen ja "mennäkö vai eikö mennä" -lagien jälkeen uskaltauduin juoksemaan tornille, paukauttamaan sitä kädelläni ja huutamaan "KRANAATTI!". Pahaksi onneksi vihollisella oli lisävoimia metsässä, josta minut tikattiinkin hetken päästä noustuani torniin.

3. Ruokatauon jälkeen ryhmämme sai tehtäväkseen uuden respan pystyttämisen suurempien tappelujen sivustaan. Vahvistukseksi saimme Ranssin komentaman, 2. joukkueen 7. ryhmän. Pelin alkaessa taas ruokatauon aiheuttaman tauon jälkeen, juoksimme vähän matkaa kohteeseemme johtavaan ojaan, jota pitkin etenimme kohteeseen. Pystytimme respan ja pienen tarkkailun jälkeen päätimme edetä aukion toiselle puolelle ojaan tarkkailemaan. Hetkisen vartioinnin ja radio-ongelmien (PMR haisee) jälkeen etenimme takaisin aukiolle, jonne punaisten viiden hengen ryhmä oli ehtinyt pystyttää oman respansa. Tuhosimme tämän ryhmän tehokkaasti ilman ainuttakaan omaa tappiota, minkä jälkeen olikin aikaa ottaa hiukan kuvia (klik, klik ja klik).

4. Loppurähinä. Sinisten ja punaisten viimeinen suuri yhteenotto, siniset lähtivät hyökkäämään punaisten respalle. Ärtyneinä ja väsyneinä juoksemaan kontaktista kontaktiin, jäimme jälkeen pääjoukosta. Perillä katselimme pienen kukkulan laelta tätä yhteenottoa, kunnes Morabnin hullunhauskan idean johdosta päätimme lähteä juoksemaan tien toiselle puolelle Tunak Tunak Tunin säestäessä. Pääsimme pikkukallion laelle, josta yksi vihollisen sarja tiputti koko ryhmämme, minkä jälkeen peli huudettiinkin ohi.

Peli oli juurikin tätä perus-ADHD-mättöä, jonka mielekkyyttä pilasivat tehokkaasti vastapuolen joidenkin pelaajien (erityisesti ylimielisten geardojen) modetus ja v***uilu. Pre- ja aftergamet pelastivat omalla kohdalla paljon.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #3 : 03.08.08 - klo:22:06 »
Juu itse olin myös tuolla skenussa. Meidän ryhmä (2 joukkue, ryhmä 7)
Meni pieneen ojaan (G,6) ja meille annettiin käsky pitää jokea ja me ei saatu häipyä sieltä. No ranssi lähti seikkailulle ja jätti ryhmänsä Jumalan selän taakse. myös JOJO(JoukkueenJohtaja) Vei loput ryhmäläiset joten minä ja Valde (Valther) Jäätiin pitämään ojaa. Vihollisia oli kuin sieniä sateella. Autosnipuja, KooKoota, Pistoolia ja Rynkkyä. Jopa joku uskalias tuli parin metrin päähän ojasta. Minä ja valde oltiin 2,5 Tuntia siellä ojassa, Ja ne oli elämäni tylsimmät hetket. Seuraavat 5 tuntia seikkailtiin 1 joukkueen 6 ryhmän(Jallun/Decoilin ryhmä) kanssa ja välillä tuntui siltä että olisi pitänyt ampua itseni. Ranssi yritti antaa kielareita vastaantuleville, Decoilin ryhmä muuten vaan sekoilee, omat ryhmäläiset ei osannu mitään käsimerkkejä ja piti kauheaa ääntä metsässä. Porukka kävelee ILMAN laseja pelialueella samalla joku ammuskelee kantoja jne.. Joten varmaan elämäni huonoin skenu jossa olen ollut. Ranssi oli oikeesti pelottava. (ei pahalla)
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #4 : 03.08.08 - klo:22:27 »
JJ oli JJ, josta ei pahemmin hyötyä eikä haittaa. Tuosta Mariuksen kertomasta tilanteesta vielä lisäyksenä JJ:n ihana munaus: JJ käski minut hakemaan miehiä kokoontumispisteeltämme, mutta päädyinkin surkeiden suunnistustaitojeni takia, jonkin reitin kautta respallemme. Respalla kilautan JJ:lleni, joka varmistaa minun olevan ryhmän 7 rj, tämän jälkeen hän käski kaikki respalta karttaruutuun F6 jonne hän itsekkin oli matkalla. No eipähän voinut minulle infota jättäneensä kahta miestäni keskelle ei mitään. Päästyäni F kuuteen kuulin Mariuksen minulle tarkoitettuja jokseenkin epämääräisiä huutoja. Kyseisessä vaiheessa kello oli varttia vaille ruokatauko.

Pelit olivat hirveitä ja pelaajat sitäkin hirveämpiä, jonka lisäksi idiootteja.

Onneksi älyttömän hauska perseily pelasti päivän.

Poissa valther

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 410
  • <3
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #5 : 03.08.08 - klo:22:29 »
Aikasta samaa mieltä skenaariosta 6ryhmän kanssa. Tiukemmat varusterajat olisivat olleet paikallaan niin oltaisiin vältytty vähemmällä omien ampumisesta.(terkkuja jallulle :D ) Tässä kumminkin yksi mieleen jäännyt kokemus:

1.Pelin alussa 7 ryhmän ( ryhmään kuului minä ranssi hjördis ja 4 random pelaajaa)  piti ottaa puolustus linjan kärki. Asemiin menoon annettiin 4min aikaa ja sitten peli alkaisi. Mutta loistava ryhmänjohtajamme vähän eksyi reitiltä ja löysimme itsemme vihollisen respalta (Onneksi peli ei vielä käynyt) Lopulta löysimme asemapaikkamme ja peli huudettiin juuri käyntiin kun pääsimme sinne. Hautaamme eksyi kolme vihollista mutta hoidin ne nopeasti pikku sarjalla. Sitten tuli aika perääntyä vihollisen paineen alla. Juoksimme päälinjaa päin mutta omat ampuivat meitä kolme. Radion kautta sain heidät ymmärtämään että olemme heidän puolellaan ja juoksimme päälinjan hautoihin. 2 joukkueen johtaja käski rj:mme käydä hakemassa respaavia joukkoja apuun Joten hautaan jäi kolme 7 ryhmän miestä rj käski meidän odottaa häntä haudassa. Meidän edestä ei tullut yhtäkään vihollista mutta noin 100m sivussa oli rajuja taisteluja. Noin 40 minuutin odottelun jälkeen yksi meistä ammuttiin ja minä ja hjördis jäätiin kahdestaan hautaan odottelemaan kunnes noin kahden  tunnin odottelun jälkeen rj:tä ei näykynyt vielä missään. Saimme noin 6 miehen vahvistukset linjaamme. Samalla viholliset olivat vihdoinkin aloittaneet hyökkäyksen tappioiden jälkeen lähdimme perääntymään. (Toisin sanoen juoksemaan häntä koipien välissä.)Emme edes päässeet pois haudasta kun kaikki haudastamme oltiin eliminoitu.

Sitten tuliki ruokatauko ja liikuskeltiin ton 6 ryhmän kanssa niin samaa tarinaa kun niilläkin nii en jaksa kirjottaa.

Poissa Kazzu

  • T-Uhka
  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 296
  • I'm walking softly, and carrying a big gun.
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #6 : 03.08.08 - klo:23:10 »
Nyt muistuikin mieleeni eräs hauska seikkailu Henun kanssa:

Olimme kuutos- ja seiskaryhmän kanssa edenneet vihollisen hallussa olevan "Mad-campin" liepeille. Siellä syntyi kiivas tulitaistelu linnoitetuissa        asemissa olevaa ylivoimaista vihollisjoukkoa vastaan, jonka seurauksena ainakin kuutosryhmä tuhottiin kokonaan(seiskaryhmän kohtalosta ei siinä vaiheessa ollut tietoa). Onneksi vähän matkan päästä alamäessä oli vielä sinisten hallussa ollut respa, joten pääsimme nopeahkosti takaisin peliin.

Kaaos. Olimme jo ladanneet itsemme ja lippaamme pikaisesti respalla, kun huomasimme vihollisen etenevän meitä kohti loivasta ylämäestä "Mad-campin" suunnalta, valmiina ampumaan meitä kohti siinä samassa kun respaisimme. Urhea RJ:mme Decoil kuiski meille käskyjä kertoen meidän irtautuvan saman tien taaksepäin, tyyli vapaa. Poistuimme respan rajoilta raivokasta perääntymistaistelua käyden. Saimme heti niskaamme vihollisen tulikuuron ja heittäydyimme hetkellistä suojaa tarjoavaan ampumahautamaiseen ojaan. Decoilin veli Hannu sai osuman juuri ojan reunalla ja ryhmämme lääkintämiehenä en voinut jättää miestä jälkeen. Kävin sitomassa Hannun "haavat" ja palasin aiemmalle paikalleni ojassa.

Vihollinen painoi koko ajan päälle ojaa kohti. Minä ja Henu tulitimme vastaan minkä kerkesimme, mutta oli selvää, että oli aika perääntyä. Joten minä ja Henu lähdimme juoksemaan ojaa myöten oikealle, poispäin vihollisesta niin nopeasti kuin vain jaloista lähti. Minulla ei ollut harmainta aavistustakaan siitä, missä loput ryhmämme jäsenistä olivat. Ensimmäisen joukkueen kuutosryhmä oli kirjaimellisesti lyöty hajalleen.

Tarina jatkuu...
Victory needs no explanations, defeat allows none.

T-Uhka. Band of bros.

Poissa Henu

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 216
  • I wish it'd suck more!
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #7 : 04.08.08 - klo:19:50 »
Niimpä niin. Kauheasti ei ole mitään lisättävää aikasempiin kommentteihin.
Skenu tosiaankin oli täyttä kuraa. Turvallisuussäännöt olivat joiltakin pelaajilta aivan hukassa ja kun niistä huomautettiin sai takaisin vain v****ilua ja happamia ilmeitä. Tämä jos mikä latisti tunnelmaa. Modetusta en itse kovin montaa kertaa päässyt todistamaan (johtuen osittain aseideni p***asta toimivuudesta).

Sen kummemmin en jaksa raporttia laittaa. Aikasemmista viesteistä tulee hyvin selväksi ryhmämme toiminta.
Kiitokset seurasta niin skenussa kuin aftergameissakin Mikon mökillä.

Henri "Morabn" Varjotie
1. Joukkueen, 6. Ryhmän VRJ, Siniset
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #8 : 06.08.08 - klo:10:58 »
Alueviestin lehtiartikkeli tapahtumasta löytyy nyt netistä. Artikkelista löytyy ryhmäkuva ja haastattelu meidän ryhmästä.
 
Lehtiartikkeli

Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka

Poissa Kazzu

  • T-Uhka
  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 296
  • I'm walking softly, and carrying a big gun.
Vs: Raja 08 - Kuvia ja jälkipuintia
« Vastaus #9 : 21.08.08 - klo:16:44 »
Tarina ei muuten jatku kun en jaksa kirjoittaa...:p
Victory needs no explanations, defeat allows none.

T-Uhka. Band of bros.