Järvenpää-airsoft ry

Airsoft => Pelit => Menneet pelit => : stirre 09.07.07 - klo:18:28

: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: stirre 09.07.07 - klo:18:28
Elikkä Yöpeliä La 28.7- Su 29.7 välisenä aikana, lisätietoa tulossa myöhemmin. Pelipaikkana toimii maatila tuusulan puolella.

E: Itse en ole tapahtumaa ainakaan pääosilta järjestämässä, joten en osaa tästä sen enempää sanoakkaan.
: Vs: Yöpeli La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 12.07.07 - klo:02:14
SISSIMÄTTÖ 24H
sääntöjä ja ohejita

Peli järjestetään Tuusulassa 28.7 - 29.7 osoitteessa Paijalantie 500.
Pelimaksuna 2€
  jolla katetaan paikalle ostettuja tarvikkeita; lippuja, kankaita, naamioverkkoja, hiekkasäkkejä ym.

Jokainen alle 18 vuotias tuo mukanaan holhoojan allekirjoittaman vastuunvapautustodistuksen. Löytyy sääntölitanjan alapäästä (kopypaste omaan woordpädiisi koneellasi ja tulosta, tai kirjoittakaa vastaava paperille)

Ilmoittautuminen tulee hoitaa ennen klo 17.

17.00 jälkeen saapuville keksitään jonkinnäköinen kurinpalautus. Tai jos on ylitsepääsemätön este sovittuna ajankohtana saapumiselle, ilmoitathan siitä järjestäjälle.
LA 17.00 Alkubriiffi ja teltat pystyyn omille leireille
LA 18.00 Pelikäy!
SU 18.00 Peliohi! Loppubriiffi, teltat nurin ja pillit pussiin ja kotiin

Suurin osa informaatiosta tulee alkubriiffissä, ja osapuolikohtaisissa briiffeissä. Joten pyydän vielä kerran kaikkia KAIKKIA SAAPUMAAN AJOISSA.

Pelin osapuolinta on Kaarti ja Sissit. Osallistujaraja on 80.



Itse peli pyritään aloittamaan klo. 18.00 lauantaina ja pelaajat poistamaan alueelta klo. 19.00 mennessä sunnuntaina.
Ottakaa telttojanne mukaan oman mukavuutenne, ja oman osapuolesi leirin suuruuden tunteen luomiseksi (Pystytetty teltta suojaa myös paremmin mukana tuoneesi tavarat).
Napsikaa myös kaikki mahdolliset radiopuhelimet mukaanne. Paristoja sun muuta.
OTTAKAA SITÄ OFFIA MUKAAN! Se toimii ihan oikeesti. Voit jättää kotiinkin jos rakastat hyttysiä.
Kyypakkaus kaiken varalta on myös hyvä olla mukana.

Yön voit viettää teltassasi, metsässä mättäällä, kotonasi tai taistelussa. Mieluiten pysyt alueella koko pelin ajan ja otat touhun kokemuksena etkä kärsimyksenä.
Puuceetä ei ole, eikä tule, joten hoida paskominen kotonasi huolella ennen peliin lähtöä. Varaa mukaan myös ruokaa, sillä sitäkään ei ole tarjolla. Veden jäjestäminen onnistuu, ja microaaltouunejakin pyritään tuomaan pelipaikalle (tosin vain nyhverö Kaarrin käyttöön).

Pelimuotona on alueen hallinta koko pelin ajan. ZONE:lla (alue jota tulee yrittää hallita) on 2 lippua, toinen kaarrin ja toinen sissien.
Munakello soi 30min välein, ja se kumman lippu on pystyssä munakellon soidessa saa yhden pisteen. Se osapuoli kumpi kerää enemmän pisteitä 24h aikana on voittaja. Alueella on myös muit strategisia pisteitä joita pyritään valtaamaan komentajien käskyjen mukaan.

Ryhmät jaetaan niin, että kumpikin osapuoli jaetaan riveihin omilla leireillään. Valitaan ryhmänjohtajat ja mahdolliset ryhmäkokonaisuustoiveet otetaan huomioon.
Ylijääneet jantterit nakataan ryhmänjohtajille ja ryhmistä pyritään tekemään mahdollisimman tasaiset. Jos ryhmätoiminta ei jostainsyystä toimi voidaan ryhmiä muuttaa kesken pelin.
Komentoketjuna toimivat komentajat (organisaattorit) ja ryhmänjohtajat. Ryhmänjohtajille jaetaan tehtävät ja vastuualueet kentällä.
Ryhmänjohtajilla on osavastuu pelin kulusta ja siitä kuinka sekavaksi voi oman osapuolen pelin saattaa.
Ryhmätoiminta eri osapuolilla toimii kovin erilailla, joten osapuolten komentajat kertovat pelin alussa miten homma toimii.



OHJEITA KOSKIEN PELIN KULKUA

LÄÄKINTÄMIEHET
Pelissä on käytössä lääkintämiehet, joten säännöt osumista/haavoittumista ja sidontaa varten:
- Yksi osuma mihin tahansa, tai varusteisiin haavoittaa ja voit jäädä huutelemaan lääkintämiestä
- Sarja / useampi osuma poistaa pelistä
- Lääkintämiehille jaetaan n. 5 sidontaan tarkoitettua nauhaa ja heille annetaan valkoiset hihanauhat oikeaan käteen
- Jos sinut on sidottu ja otat osumaa, poistut pelistä ja jätät siteen respawnille (tai sidontapisteelle) josta lääkintämiehet voivat hakea lisää siteitä

SIDONTAPISTEET
Sidontapisteiden tarkoitus on saada hyökkäävä osapuoli nopeammin takaisin peliin, ja täten alueen hallinta vaihtelee useammin ja peli pysyy paremmassa liikkeessä.
- Kun alue on vastustajan hallinnassa ja itse olet hyökkäämässä ja otat osumaa, juokset vain oman osapuolesi sidontapisteeseen ja kosketat sitä
ja olet jälleen pelissä mukana. Tämä auttaa hyökkäävää osapuolta, joka on useinmiten alakynnessä, kaappaamaan alueen vallan helpommin.
- JOS itse olet puolustamassa, respaat normaalisti omasta basestasi.
Sidontapisteet ovat käytössä vain hyökkäävällä osapuolella.


Jos osapuolten tunnistaminen on liian vaikeata suurimman osan mielestä, jaetaan hihanauhat (oranssit ja siniset).
Pimeällä tulee tarvetta tunnussanoille, ja niistä sovitaan osapuolien kesken ennen pelin alkua.

RADIOT
Radioita käyttävät vain ryhmän radistit ja organisaattorit (komentajat)

1. kanava organisaatiolle varattu.
2. kanava Sisseille
3. kanava Kaarrille

Kanavien salakuuntelu ehdottomasti kielletty! mur.

LEIRIT
Oman osapuolen leirille tulee pystyttää oma teltta.
Tehtävät jaetaan leirillä komentokeskuksessa, sekä vettä voi tulla kysymään sieltä lisää.
Sissien leirille ei ole sähkö saatavilla, mutta valoa saadaan öljylampuista. Autonakkuja on myös käytössä.

OSAPUOLET

SISSIT
- Korkeintaan housut tai paita maastokuviollisia
- Hakekaa kapinallis -lookkia. Mitä pukisit päällesi jos ei ole mahdollisuutta maastopukuun?
- Myös OD puvut ovat suositeltavia
- Vanhat teräskypärät sun muut käy kypäriksi, mutta nykyajan komposiittikypärät voit unohtaa
- Kantolaitteeksi tietenkin alkeeliset rimpsut
- Aseet normaalimpaa peruskamaa ilman kaikkea taktista laitetta
- Meininki enemmän Che Guevara tyyppistä / kommarimeininkiä. Tovereita ei jätetä!
- Kengiksi tietenkin mieluiten maiharit tai jotkin varsikengät

- Leiri + respawn sijaitsevat pelialueen pohjoispäässä


KAARTI
- Maastokuvioiksi käy WoodLand (+digitaalit), Flectarn, Brittien DPM kokonaisuudet. Mutta metsästyskuviot (Vaeltajan erpäuvut)
   eivätkä yksiväriset puvut kelpaa
- Kaartilaisten tulee pukeutua täyteen varustukseen, yrittäkää näyttää niin sotilaallisilta kuin mahdollista
- Aseet mielellään tätä nykyä ja nimenomaan pultattu täyteen kaikkea taktista härpäkettä
- Kaarti on demokratian malliesimerkki, ja jakaa demokratiaa länsimaiden tyyliin
- Kenkien on oltava mallia maihinnousukengät

- Leiri + respawn sijaitsevat pelialueen eteläpäässä



TURVALLISUUS ym.

- Käytä silmäsuojaimia KOKO pelin ajan. Voit ottaa suojaimesi pois päästäsi teltassasi
- Käyttäkää aseitanne harkiten, mieti haluatko itse saada viritetystä pyssykästä sarjatulen naamalle muutaman metrin päästä
- Elä ammu sokkona nurkkien taakse
- Pelinjärjestäjä testaa kaikki epäilyttävän näköiset silmäsuojaimet
- Tulenteko ilman lupaa ja metsään on ehdottomasti kielletty!
- Alkoholin nauttiminen pelin aikana ja alueella yleensäottaen on myöskin kiellety
- Jos näet jonkun ilman silmäsuojaimia huikkase peli seis ja tilanne tullaan selvittämään.

VIRITYSRAJAT:

Kaikille sähköille tulituet mukaanlukien 126m/s
Kaikille kertaviritteisille / semiä ampuville kivääreille 170m/s

VALMISTAUTUMINEN

Pyri varaamaan mukaasi:
- Hyttysmyrkkyä SUOSITTELEMME
- Tarpeeksi elintarvikkeita
- Kyypakkaus
- Vaihtovaatteita
- Varaudu sateeseen, käytä muovipusseja / jätesäkkejä päällimmäisen vaatekerroksesi alla
- Vessanpaperia
- Tarkista että telttasi mukana on kaikki osat

ASE JA TARVIKKEET
- Mielellään kahdet silmäsuojaimet, yhdet ritilälasit ja toiset linssillä
- AKUT, muisat myös ladata ne!
- Vara-ase + työkaluja
- KUULAT
- LIPPAAT



***********************************************************************************





VASTUUNVAPAUTUSTODISTUS
Kaikilta alle 18-vuotiailta pelaajilta vaaditaan holhoajan vastuunvapautustodistus peliin. Tämän lapun ideana on vapauttaa pelinjohto vastuusta mikäli pelaajalle tai hänen tavaroilleen sattuu jotain.
Lappu annetaan ilmoittautumisen yhteydessä pelinjohdolle. Se voi olla tältä sivulta printattu tai vastaava käsinkirjoitettu. Lappua ei saa kirjoittaa lyijykynällä tai puuvärikynällä vaan kunnon kuulakärkikynällä, selvällä käsialalla.
Lappu ei ole pelkästään lupalappu, vaan sen tarkoitus on vapauttaa pelinjohto vastuusta. Sananmuodon on oltava "Vapautan pelinjohdon kaikesta vastuusta" eikä "Annan luvan osallistua peliin".
Sissimättö 24h ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan muovikuulapelit, jotka taas eivät ole sen vaarallisempia kuin muutkaan urheilulajit. Lähinnä omalla sähläyksellään voi aiheuttaa itselleen vammoja, eivätkä pelin järjestäjät voi tai halua ottaa vastuuta kenenkään muun toimista kuin omistaan.
Täysi-ikäisten oletetaan ymmärtävän olevansa itse vastuussa.




VASTUUNVAPAUTUSTODISTUS

Täten annan holhottavalleni, ___________________________________ luvan osallistua
Sissimättö 24h Airsoft-peliin Tuusulan Ruskelassa osoitteessa Paijalantie 500 28.7 - 29.7.2007 välisenä aikana.
Allekirjoittamalla vakuutan ymmärtäväni pelin luonteen ja vaarat ja vapautan pelin järjestäjät kaikesta vastuusta holhottavalleni mahdollisesti sattuvista, niin aineellesista kuin henkisistäkin vahingoista.

Paikka ja aika:

Allekijoitus:

Nimenselvennys:



************************************************************************************

BUDJETTI
Ohessa vielä peliin ostettujen tarvikkeiden lista ja hinnat muitten ihailtavaksi.

- Oranssia narua 1000m                                       44,20€
- Pressuja 4x6m                                                 23,85€ (toistaiseksi)
- 100kpl Hiekkasäkkejä 60x100cm                           110€
-
(lisää tulossa)

Sinä joka peliin osallistut, olet osaltasi myös järjestämässä peliä, joten noudata ohjeita ja sääntöjä, elä sooloile omiasi.
Jos ei huvita pelata, jätä tulematta, eläkä latista muiden pelifiilistä
.
: Vs: Yöpeli La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 16.07.07 - klo:20:39
SULJETTU ILMOITTAUTUMINEN SULJETTU

Tästä eteenpäin voitte ilmoittautua e-maililla osoitteeseen: VPajunen@yahoo.com

Ilmoituksessa tulee olla seuraavat asiat:
- Koko nimi + kutsumanimi
- Osapuoli
- Ikä
- Miten yövyt (teltassa, yövytkö ollenkaan)
- Erityismaininnat (esim. jos tulet myöhästymään varmasti pelistä jne. Jonkun kysymyksen voit myös esittää)

Jos ilmoitat useamman kuin itsesi, liität viestiisi vain samalla tavalla muut ja muutama rivi väliä, jotta se on helpompi lukea.
Jos näyttää siltä, että toiselle osapuolelle ilmoittautuu runsaasti enemmän kuin toiselle, suljemme ilmoittautumisen täydemmälle osapuolelle.
: Vs: Yöpeli La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 18.07.07 - klo:22:50
Ei tule viestiä takasin. Lisään suoraan listaan mukisematta, ikärajaahan ei ole. Ja kuka tahansa osaa lukea (oletettavasti) varusterajoista sen oleellisen. Mutta kysyäkin aina saa, ei siitä rankaista.


E. Vielä senverran haluan sanoa, että peli järjestetään, tuli paikalle kuinkapaljon hyvänsä, ja satoi tai paistoi.
    Joten ei huolta pelin peruuntumisen suhteen.



Ilmoittautuneita tällähetkellä 70 / 80

Sisseille    35   
Kaarrille    35


********* ILMOITTAUTUMINEN SULJETTU *********

Tapauskohtaiset erikseen sovitut paikat ovat edelleen vapaita.


*päivitellään*



Peli järjestetään .piste.


Satelliittikuva pelialueesta:
( kuvan tarkastelu vaatii foorumille rekisteröitymisen )
Itäinen puoli pelialueesta on jätetty rajaamatta, koska pelto rajaa alueen.
Keltainen pylpyrä kuvastaa ZONEa, vaaleanpunaiset sidontapaikkoja ja neliöt leirejä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
: Vs: Yöpeli La 28.7 - Su 29.7
: stirre 19.07.07 - klo:20:44
Onko pelialueella mahdollisuutta nuotion tekoon?
V:
Tulenteko ilman lupaa ja metsään on ehdottomasti kielletty!
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 19.07.07 - klo:22:18
Kysyisin ryhmistä; kuinka monen henken ryhmiä voi muodostaa? Olisimme luultavasti tulossa porukkamme kanssa 140 km päästä joten olisiko mahdollista, että muodostaisimme 7-10 henken ryhmän? Ja kuten Pajuselta kysyinkin muualla, niin menihän se niin, että Kaartilaiset voivat olla pelkissä maastohousuissa kun varustuksesta ja aseistuksesta huomaa selvästi , että on Jenkki/NATO -sotilas. Varustukseeni/aseistukseeni kuuluu MP5, M14, Glock, WL tai ACU -housut ja plate carrierit. :)


Ryhmiä pyritään muodostamaan 5-6. Ryhmien ko'ot vaihtelevat, ja juuri tämänkaltaisissa tapauksissa toivoisin ottamaan yhteyttä maililla, jotta nämä voitaisiin sopia erikseen.
Varustuksesi päästetään nyt poikkeuksella läpi, mutta toivoisin, että loput osallistujat noudattaisivat täysin tuota maastopukuvaatimusta.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 20.07.07 - klo:00:51
Tietenkin on suositeltavaa, että pysyy paikalla loppuunasti. Mutta jos kyydistä riippuu, niin asiallehan ei voi mitään. Pois on päästävä jokatapauksessa.

Retkikeittimen käytön voin sallia leirin alueella.
Lääkintämiehet hoitavat sidonnan vain yksinkertaisesti sitomalla haavoittuneen käsivarteen siteen.
Haavoittunut seuraavan osuman saatuaan jättää siteen joko respawnille tai sidontapisteelle.

Kaikki tämä tulee uudelleen alkubriiffissä, jotta kaikki olisivat mahdollisimman tietoisia pelin kulusta.

Ghillie-asut ja tiedustelupuvukuiset pelaavat kaarrin riveissä.

Sisseillä korkeintaan naamiointihattu.


Lisäys.

Toivon vielä kaikkien tajuavan, että peli todellakin kestää sen 24H PUTKEEN, TAUKOAMATTA.
Eli varatkaa niitä elintarvikkeita tarpeeksi mukaan. Vaihtovaatteetkaan eivät ole pahasta.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 24.07.07 - klo:23:15
VALITAN SEKAANNUSTA.

Eli tässä ilmoittautuneiden lista:

SISSIT (35/40)
1. Lauri "Late" Kuusisto
2. Kristian "Krisu" Sjöblom
3. Tapani "tapsa" Leppänen

4. Kalle "killevili" Särkkä
5. Arto "raato" Para
6. Santeri Suomela
7. Janne "Shatwu" Termonen
8. Henri "Henkka" Eriksson
9. Ossian "Ässä" Tervasmäki
10. Joni "Jaffa" Korkkula
11. Gregory "Greksu" Herman
12. Aleksi "Karhu" Ekman
13. Jarmo "Skirmish" Seppälä
14. Jouni Kuusisto
15. Tuomas "Solide" Siitonen
16. Verneri "Vege" Outinen
17. Juhani "Juhku" Narko
18. Jaakko Sooderholm
19. Pasi Härme
20. Riku Luostari
21. Tom Hirn
22. Lauri Kärpänoja
23. Mikko Koho
24. Aleksi "Allu" Skutnabb
25. Valtteri "Valttu" Skutnabb
26. Joonas Oikarinen
27. Tero Kristersson
28. Sami "LuckyShot" Ristimäki
29. Pasi Kokko
30. Teemu Ranne 
31. Taneli "Tane" Ranne 
32. Otto Rautanen 
33. Henri "Henkka" Hietala
34. Timo "T1WO" Riihimäki
35. Marko "manu"  Kangasmaa
36.
37.
38.
39.
40.

KAARTI (35/40)
1. Ville "Pajune" Pajunen
2. Simon "Isomuna" Lindell
3. Juho "kökkö/stirling" Kokkonen
4. Jussi "Stara" Mylläri

5. Joonas "Mandel" Sandell
6. Nicholas "Nikke" Sjöblom
7. Erik "Erik" Mustonen
8. Petteri "Petsku" Karlsson
9. Panu "Perza" Hämäläinen
10. Tuure "Kalaq" Kristersson
11. Henri "Henu" Varjotie
12. Matias "Smigel" Suominen
13. Erkka "nexus" Wessman
14. Toni "Tony" Malin
15. Eetu "Xero" Tapola
16. Janne "Kiide" Airaksinen
17. Jussi "Fubar" Airaksinen
18. Samuli "samppa" Suomela
19. Matti Hukkanen
20. Aki "Jallu" Salo
21. Mikko Saarinen
22. Hannu Salo
23. Niklas "Gnat" Lehtonen
24. Markus "ManuEL" Hietanen
25. Mikko "Mikkoz" Simonen
26. Joona "Keijjo" Keijonen
27. Oskari "Okka" Koivisto
28. Niko "Esko" Eskolin
29. Jussi "RAMBO" Hietanen
30. Miska "Suku" Liukkonen
31. Vesa Kuusisto
32. Miro "muumipappa" Siljamo
33. Marius "hjördis" Heiskanen
34. Jarno "Aka" Vuorela
35. Niko Vainikka
36.
37.
38.
39.
40.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 24.07.07 - klo:23:24
Mahtuukos sinne leiriin noin 6m pitkä teltta?

Lisätty iso alkukirjain. Yksi kysymysmerkki riittää. -Patu


Telttoja mahtuu, paljon.
Jos tulee ongelmaa tilan kanssa, sitä tehdään.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Tuomas Siitonen 24.07.07 - klo:23:45
Lautaa siivottu, jo vastatut ja muuten turhat viestit poistettu.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Xero 25.07.07 - klo:14:43
Mitenkäs 3-col sijoittuu? Veikkaisin Kaartia, mutta haluaisin vain kaverin puolesta varmistaa asian, kiitos.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: GenosseN 25.07.07 - klo:19:34
Mitenkäs 3-col sijoittuu? Veikkaisin Kaartia, mutta haluaisin vain kaverin puolesta varmistaa asian, kiitos.

Pelin ulkopuolelle, niinkuin säännöissä lukee sallitaan:

Maastokuvioiksi käy WoodLand (+digitaalit), Flectarn, Brittien DPM kokonaisuudet. Mutta metsästyskuviot (Vaeltajan erpäuvut)
eivätkä yksiväriset puvut kelpaa

Eli muu kuin ns."metsä maastopuku" ei ole sallittu.
Jippii mun eka viesti.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 25.07.07 - klo:19:59
****** KARTTAA PÄIVITETTY ******

            Vilkaiskaa hyvä kansa!
: Vs: Yöpeli La 28.7 - Su 29.7
: Tuomas Siitonen 25.07.07 - klo:22:10
Eikös tuo 170 m/s ole jo vähän liikaa?
Sellaisella tarkkuuskiväärillä ku pamauttaa paljaalle iholle, ni tuntuu. :S

Tämän vuoksi näin voimakkailla tarkkuuskivääreillä ei tule ampua liian läheltä (maalaisjärkeä käyttäen). Totta kai se tuntuu, mutta laji on airsoft ja kuulan osuma voi aina sattua, oli ase virittämätön tai ei. Kyseiset viritysrajat ovat sovittu yhdessä Suomen airsoft-yhdistysten kokouksessa, jossa Järvenpää-airsoft ry:n edustajia oli paikalla äänestämässä.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: GenosseN 26.07.07 - klo:00:59
Voiko tonne tulla muuten, jos ei jää yöksi, koska en pääse yöksi?

Onhan se mahdollista mutta silloin viet paikan joltakin joka oikeasti ymmärtää että tämä on yhtäjaksoinen 24h peli jossa toimintaa löytyy todella paljon yöaikaan.

Eikös tuo 170 m/s ole jo vähän liikaa?
Sellaisella tarkkuuskiväärillä ku pamauttaa paljaalle iholle, ni tuntuu. :S

Tämän vuoksi näin voimakkailla tarkkuuskivääreillä ei tule ampua liian läheltä (maalaisjärkeä käyttäen)

Peliin mahdollisesti osallistuvat snaipperit ottakaa toki mukaan vara-ase mikäli mahdollista niin vältytään hankalilta tilanteilta.


Haluaisin myös mainita (Pajune ei ole tainnut tästä mainita?) että yöpymiskäytössä on myös Kaartin tukikohdassa sijaitsevan siilon yläkerros jossa saa yöpyä mikäli ei löydy telttaa tai haluaa muuten vaan olla katon alla. On kuitenkin hyvä ottaa mukaan oma makuualusta ja makuupussi tms.

Ja viellä: jos joltakin löytyy LÄÄKINTÄMIEHEN HIHANAUHOJA niin järjestäjät lainaisivat niitä mielellään lääkintämiehille jaettavaksi. Järjestäjät saattavat ostaa näitä viellä ennen peliä mutta jos haluat vaikka itse olla lääkintämies voit tietenkin käyttää omaa nauhaa.

Kristian Sjöblom
-Allekirjoittanut on mukana 24h pelin järjestäjänä.





: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Aka 26.07.07 - klo:21:25
Pääsin <3 \o/ Btw, tekee ihan hyvää munki välillä tulla :P
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Smigel 27.07.07 - klo:09:32
Toivottavasti ARPAT-puku käypi, ettei tässä tarvitse enää lähteä ostamaan mitään pukua?
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Aka 27.07.07 - klo:10:15
Toivottavasti ARPAT-puku käypi, ettei tässä tarvitse enää lähteä ostamaan mitään pukua?
ARPAT -puku käy, koska se on digitaalinen.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: beta-eetu 27.07.07 - klo:17:08
Mistä tietää millon on päässy tonne, kun mun nimeä ei ainakaa vielä listalla näy?

Lisätty iso alkukirjain ja pilkku. Rajoitettu kysymysmerkkien määrää. -Patu
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 27.07.07 - klo:19:25
********* ILMOITTAUTUMINEN SULJETTU *********

Tapauskohtaiset erikseen sovitut paikat ovat edelleen vapaita.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: beta-eetu 27.07.07 - klo:19:34
Pääsevätkö ne, jotka ovat jo ilmoittautuneet, mukaan?

Lisätty iso alkukirjain ja pilkkuja. -Patu
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Kuningasankka 27.07.07 - klo:20:08
Sherlock-setä auttaa; jos nimi ei ole listalla, ei pääse mukaan, jos taasen nimi on listalla, voi hyppiä riemusta ja jodlata, koska on mukana.

Tapani Leppänen
-Sissien komentaja organisaattori
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Tuomas Siitonen 29.07.07 - klo:14:40
Vaikka jouduin lähtemään etukäteen oireilevan nilkkani takia, jäi tapahtumasta erittäin hyvä mieli. Kyynärpäät verillä ja polvet mustelmilla tetsaamisesta, nilkka hyvin turvoksissa ja kivulias, päässä muisto jonkun jättämästä kuulasta, ase rikki, massiiivinen unenpuute vaivaa... Ja oli sen arvoista.

Skenaariopelikäytössä alue on loistava, välimatkat ovat sopivia ja tetsausmahdollisuutta tuetaan suuresti. Äksöniä ja onnistumisen tunnetta riitti mielin määrin, myös vastustajan tukikohdassa ryömiminen ja ihmisten tiputtelu yksi kerrallaan oli hyvin tyydyttävää ("Se vihreätukkainen on tuolla! Eikun se on tuolla! Missä se on? LÄÄKINTÄMIES!") ja zonen valtaaminen yksin oli myös kovin mielenkiintoinen kokemus.

Tapahtuma oli hyvin järjestetty ja se pyöri koko ajan eteenpäin. Loistava pelikokemus!
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: valther 29.07.07 - klo:15:16
Ja kohokohta oli se, kun tormättiin village-possuihin. Ja ammuttiin vahingos zombiorganisaattori.

Korjailtu. -Patu
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Kuningasankka 29.07.07 - klo:15:20
Noo näin orkun näkökulmasta oli kohokohtia mahtavat uraa!-hyökkäykset joissa minä heiluttelin lippua useimmiten. Täytyy osoittaa näin komentajan kiitokset koko sissien osapuolelle mahtavasta eläytymisestä.

Vaikka peli loppui aikaisin, oli silti hauskaa. Ai prkl nyt alko sateleen...
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Juhku 29.07.07 - klo:15:23
Alko kaartilaisia vähä pelottaa, ku punane lippu liehuu ja 30 kaverii juoksee rivis eteepäin huutaen uraata? :D
Niin, hyvät oli pelit, vaikkei yöllä voinukkaan oikeen softaa :S
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Miqzu 29.07.07 - klo:15:57
Joo, ihan jees pelit oli.

Alkubriiffi alkoi vähän myöhään eräiden mattimyöhäisten takia, mutta kyllähän se siitä saatiin käyntiin polkaistua. Omalla kohdallani pelin kohokohtia olivat yölliset seikkailut oman ryhmän kanssa; aluksi lähdimme härnäämään pientä sissiporukkaa joka osoitteli soihduilla ja lopulta lähti "pakoon" pienempää ryhmäämme. Heitä sitten seurasimme ja pysähdyimme tien vieressä olevan traktorin kohdalle huutelemaan leirissään noin 100m meistä oleville sisseile, jotka sitten tulivatkin peräämme ja meidän täytyi karata paikalta. Sen jälkeen menimme zonelle odottelemaan sissien vastahyökkäystä, jota ei lopulta tullutkaan. Siinä sitten juttelimme n. tunnin ("Mitä jos pyyhkis p****ensä tohon kommarilippuun?" "Eei, Pajunen raivostuis mulle"), palasimme tielle ja kohtasimme pari organisaattoria, joiden seurassa menimme sissien leiriin puhumaan sontaa ja tappamaan aikaa. Lopulta palasimme omaan leiriimme.

Toinen mieleenjäänyt tapahtuma oli se, kun sain osuman trk-kivääristä ja Pajunen ja eräs muu joutuivat kantamaan minut suojaan, jotta lämäri voisi sitoa minut.

Kiitokset kaikille mukana olleille, erityisesti organisaattoreille, muulle nelosryhmälle ja 3. ryhmän (?) urhealle Digi-WL-pukuiselle lämärille, joka pelasti meikäläisenkin monen monta kertaa. :D
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Aka 29.07.07 - klo:19:34
Argh, oli muita menoa.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: GenosseN 29.07.07 - klo:21:07
Juup, orkun mielestä ihan onnistunut peli vaikka joitakin ongelmia olikin järjestelyissä.
Sissien peli sujui mielestäni hyvin ja ryhmät olivat jotenkuten organisoituja ja luotettavia. Radioliikenne sujui hyvin illalla mutta aamulla sissit hieman kapinoivat (syytän kaartilaisia joiden motivaationpuute levisi leiriimme ;)).

Tahdon kiittää 1. ryhmää hyvin sujuneesta radioliikenteestä sekä 6. ryhmää (eli Tuomasta) joka valtasi zonen ylivoimaisesta vihollisesta riippumatta käytännössä yksin. Täytyy tietysti kehua jokaista ryhmää sillä saimme ryhmät lähes aina jopa kaikkein itsetuhoisimpiin tehtäviin mukaan ja voitimmehan kaartin aivan selkeästi.

Tahdon myös kiittää 3 sokeata kaartilaista jotka käytännössä kävelivät päälleni yöllä hiippailessani. Oli hauskaa olla lähitaistelussa 3 sähköasetta vastaan mutta ettehän edes kerennyt ampua ennenkuin olitte jo pois pelistä. Tämä ja Pasin sekä Tuomaksen kanssa Kaartilaisten tukikohtaan hyökkääminen olivat uskomattoman hauskoja. Eipä tietenkään Uraa! hyökkäyksiä unohdeta...

Kiitos kaikille osallistuneille!


Toivottavasti saamme aluelle viikonloppupelejä sillä "Zone" osoittautui mielestäni hyväksi taistelualueeksi hieman pienemmilläkin porukoilla.
-Kristian Sjöblom, Sissien organisaattori komentaja ja pilliinpuhaltaja sekä lipunkantaja.






: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Kalaq 29.07.07 - klo:21:32
Laitetaanpa oma näkemys asioista:

En tiedä vaivasiko tämä vain kaartia, mutta tuntui paikotellen, ettei organisaattoreita kiinnosta, tahi heidän välillään ei kulje minkäänlainen informaatio. Tulevat lauseet ovat tietysti absoluuttinen totuus ja niitä vastaan nillittäminen johtaa välittömään teloitukseen.
Organisoikaa! Informaatio kulkemaan. Se, kummalla zone on, olisi erittäin hyvä molempien osapuolien toimivien organisaattoreiden tietää. Olisi saatu heti selväksi, menevätkö eliminoituneet sidontapaikalle vaiko baseen ja vältytty turhalta radioliikenteeltä sekä kasalta kysymyksiä. Säännöt (mm. lääkintämies) olisi kannattanut laittaa muotoon "rautalanka". Oli myös paikotellen varsin hupaisaa katsoa (molempien osapuolten) haavoittuneiden huutavan lääkintämiestä, juoksevan karkuun ja ampuvan samaan aikaan. Nämä siis organisaattoreille sääntöjen jne. huomioon ottamiseen tulevaisuutta varten, virheistä oppii. Peliä voisi luonnehtia ison porukan viikonloppupeliksi skenaarion sijaan. Ainiin, oliko niitä tehtäviä joillain ryhmillä?

Seikat, joihin itse pelaajat voisivat vaikuttaa ja katsoa tarkemmin: se vastustajan radiokanavan kuuntelu on varmasti hauskaa ja oikeassa rähinässä näin varmasti tehtäisiin, mutta soisi tuollaisen harrastuksen jättävän muiden peli-ilon vuoksi toteuttamatta. Oli suhteellisen mukavaa kuunnella kun 10m päässä joku huutaa kuuntelevansa kaartin kanavaa ja toilottaen, mitä he tekevät. Sama tunnussanoihin.

Pelialue oli hyvä, rakennukset ajoivat asiansa ja paikka oli hyvin valittu. Majoitusjärjestelyt oli toteutettu toimivasti.. Mukavia kokemuksia sammalten tasalla ryömiessä ja sopivaa adrenaliinin virtausta. Seuraavaan isompaan peliin lisää ajatusta ja organisointia kehiin niin hyvä tulee.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Oldih 30.07.07 - klo:01:03
Peli oli omalla tavallaan vallan hauska, mutta tosiaan, hyvinkin paljon ns. perseilyä tapahtui aivan käsittämättömästi.

Toki onhan se hyvä, että jollain on edes hauskaa, mutta se on jo toinen asia, jos siitä tehdään muiden ongelma. Eniten asiassa juuri häiritsi, että paikotellen täysin turhia radioviestejä tyyliin "[nimi tähän] tuu syömään makkaraa", tai "mun takamusta kutittaa" tason viestejä tuli aika jatkuvasti. Pariinkiin otteeseen jokin tärkeä viesti viivästyi helposti minuutillakin, kiitos yhteyksien luonnollisen huonon tason ja näitten turhien viestien. Jos on hauskaa niin olkoot, mutta jos meillä olisi "tärkeää" tietoa esillä, vaikkapa uudet tunnussanat ja vastaavat, se, että tieto viivästyy hyvällä tuurilla minuutilla-parilla sen jälkeen, kun toinen puolisko "omista" tietää jo sen, niin johtaa omien ammuskeluun jatkuvasti ja siitä ei tule kuin sanomista ja sormien osottelua "miks ******* kukaa ei ilmottanu?" ja paikotellen vastaavia asioita rupesi toistumaankin (inhimillisissä määrin tosin). Radioyhteyksille ei mahda mitään, mutta se, että jos oikeasti kuuntelisi ja säästäisi turhat tarpeettomat paskajauhannat respalle niin asia olisi kaikkien kannalta parempi. Jossain vaiheessa joku sankari jopa rupesi piereskelmään radioon ainakin äänestä päätellen, ja uskollisella Toveri Tapanilla meinasi siinä vaiheessa jo hajota päästä verisuonet. Toiseen otteeseen meinasin näin käydä, kun suora puhe ei tuntunut ihan aina menevän perille. Ja kuten Kalaq myös mainitsi, tuo kanavien salakuuntelu on vain jotenkin niin naurettavaa. En tiedä harrastiko kaartilaiset tätä, mutta kyllä sisseillä jotkut tuntuivat tätä tekevän - ainakin jos miettii, kuinka moni esimerkiksi vastasi radioviesteihin joissa ilmoitettiin jopa jotain oleellista tilanteesta tai mahdollisesta toiminnasta alueella tai vastaavaa.

Tosin pakko myöntää, vaikka sitä ns. perseilyä oli aika paljolti varsinkin radioliikenteen suhteen, sissiryhmät toimivat yleisesti ottaen tehokkaasti, tai ainakin siltä tuntui.

Mutta sitten itse pelistä. Itse en paljoa päässyt rähisemään, kun alkupuolella kantapää julistautui republikaaniseksi ja ei suostunut millään olemaan ns. pelikelpoinen. Tosin saipahan sissit sentäs epävirallisen virallisen ja vakituisen varakomentajan. Ei ollut siis ongelmia, että ei vastattaisi radioon luksusmallisessa komentomökissä ja siellä tuli vietettyä loppupeli niin kauan, kunnes tuli varsinaisen lähdön paikka repubkilaanisen kantapään takia.

Itse haluaisin antaa kiitoksia paljon sissien organisaattoreille hyvätoimisesta meiningistä, toiminnasta ja varsinkin 1. ryhmä ja Tuomas ansaitsevat oman mainintansa. Ja Kalaq myös omista hienoista sissiretkistään ties missä jorpakossa. Myös vierailevat kaartilaiset jossain kymmenen ja yhdentoista välillä ansaitsevat erikoismaininnan heidän laadukkaasta vastauksesta tunnussanaan - tuntu tulevan kuin tykin suusta ammuttuna.

En tiedä sitten kaartilaisista, mutta sisseillä yleisesti ottaen organisointi toimi, johtuen varmaan siitä, että komentomökin lähettyvillä oli alun jälkeen jatkuvasti joku edes pitämässä ns. respaa liikkeellä ja muuta hommaa organisoimassa ja viestit tuntuivat jopa menevän perille - mikäli sitä ns. perseilyä radioliikenteen suhteen ei lasketa.

Käsittääkseni peli on organisoijien ensimmäinen järjestämä, ja yleisesti ottaen erinomainen majoitusten ja pelialueen suhteen. Yhdyn kyllä pääosin Kalaqin kritiikkiin, että sääntöjä olisi hyvä vääntää tosiaan siitä rautalangasta ennen pelin alkua, ettei käy mitään turhaa godmodettelua tai vastaavaa.

Vaikka ongelmia oli joka lähtöön aina todellisesta "tyhmyydestä" aina inhimillisiin erheisiin, haluaisin silti kiittää kaikkia osallistuneita.

PS: Myönnän, että itselle kävi yhdessä vaiheessa godmode-tapaus, mutta en minä sille mahda mitään, että oma kärsimyspuku on sen verta paksu, että välillä ei edes tunne 10m päästä ammutun sarjan osumia, vaikka alla on korkeintaan minimaalinen vaatetus.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Kuningasankka 30.07.07 - klo:11:48
Organisaation tietokatkokseen voin vain sanoa, että se johtui luultavasti yleisestä ongelmasta halpis-radioilla, nimeltään katvealue. Itselläni oli vaikeuksia saada zonelta yhteyttä sissien tukikohtaan. Tämän vuoksi organisaatio olisi ollut hukassa ilman länsimaista telekommunikaatio verkkoa. Lisäksi aika usein kuulin jonkun huutavan kaartilaisen huutavan vahvistuksia tai lääkintämiestä zonelle. Mitäh?

Muita pelleilyitä mitä hyppäsi esiin oli yöllä jonkun neropatin idea käyttää lamppuöljyä lähes koko pullollinen. Koko se määrä yhtaikaa lisättynä olisi aiheuttanut jo aikamoiset lieskat, jotka olisivat olleet jo vaaraksi.
Sitten vielä täytyy lisätä tähän hiukkasen harmittava tapahtuma, joka itselle sattui; juuri kun olin torkahtanut sissien komentomökissä, joku sai päähänsä avata oven ja huidella lampulla nukkujien silmille. Että näin.

Mutta seuraavaan mahdolliseen peliin kehitetään näitä mainittuja ongelmakohtia.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: hjördis 30.07.07 - klo:12:34
Oli ihan fantastisen hyvät pelit, siinä oli jännitystä koskaan ei voinut tietää milloin sissit rupes hyökkäämään. Sitten kun ne hyökkäys nii ne hyökkäs ihan kunnolla, sit piti pureskella kynsiä ja toivoa että kuulia ei osuis.

Mutta oli siinä vähän huonojakin puolia, nää sissit ei oikee välittäny aseosumista eikä sarjoista.
Ja myös se että ne kuunteli vielä meidän radio kanavaa.

KIITOS KAIKILLE PELIN JÄRJESTELIJÖILLE.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 30.07.07 - klo:12:58
Pelihän oli omalta osaltaan varsin onnistunut.
Väsymys, turhautuminen ja paskat radiot pistivät organisaationkin jo sekaisin.

Ja kyllä, tämä oli meidän ensimmäinen järjestämämme skenariotyyppinen peli, joka jäi hieman viikonloppupelin tasolle.
Tarkoitus oli pelaamisen ohella myös kartuttaa organisaattoreiden kokemusta. Tästä opimme paljon, kiitos siitä saapuneille pelaajille.

Ilmoittautuminenkaan ei ollut selkein mahdollinen. Sekin johtui hätäisestä järjestelystä.

24 tuntia putkeen on selkeästi kovempi taakka, miltä se aluksi kuulostaa. Pitää ottaa huomioon, että tämäntyyppisessä pelissä tulee liikuntaa harrastettua todella paljon, ja väsymys iskee nopeammin. Tästä päästäänkin ravitsemisongelmaan.
Vaikka aina ei olisi nälkä, on hyvä syödä, ja vaikka ei olisi jano, on hyvä juoda.
Turha yrittää esittää kovaa sälliä sillä, että ravitsee itseään kehnosti. Itse näen sen typeryytenä.

Ryhmän roolit tullaan valitsemaan ensikerralla jo ilmottautumisen yhteydessä, lukuunottamatta ryhmänjohtajan roolia, joka roolivalinnoista on usein se ongelmallisin.
Radioliikenne tullaan myös tekemään selkeämmäksi.

Alkubriiffistä täytyy sanoa, että se jäi tyystin viimetinkaan, joten siinä jäi paljon mainitsematta.
Alkubriiffissä tullaan ensikerralla kertaamaan kokonaan läpi nuo säännöt, jotta ne varmasti painuisivat kaikkien mieleen.

Osa pelaajista tosiaan ei noudattanut sääntöjä toivotulla tavalla.
Tuo tauko on selkeästi paikallaan pitempään kestävässä pelissä.
Teltta-alue pelialueena ei toiminut, joten sekin on siirrettävä ulos pelialueesta.
Jonkinnäköiset puuceet / riukupaskapaikatkin on järjestettävä kummankin osapuolen leireihin.

Tämä meidän kaartilaisten komento kusi. Se on myönnettävä. Eniten moitittavaa tulee tuosta radioliikenteestä, kaikki perusmonsut kun ajuhavat sinne kaiken paskan ja puhuvat vain oikeasta vasemmasta, edestä ja takaa, niin kukaan ei ole kärryillä mistä puhutaan.

Pelimaksu meni kokonaan tuohon järjestelyyn ja miinuksellekin jäätiin lähes sata euroa.
Ensikerta isompien pelien järjestelyssä nähdään todennäköisimmin ensi keväänä.

Vielä kiitos kaikille osallistumisesta ja rakentavasta kritiikistä. Järjestetään ensivuonna entistä paremmat pelit!
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: hjördis 30.07.07 - klo:13:07
Ja sit viel yks juttu kumpi joukkue voitti sen zonen valtaus lippu jutun, ja millä pisteillä
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 30.07.07 - klo:13:54
8 pistettä kaartilaisille
11 pistettä sisseille

*pisteet korjattu*
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: beta-eetu 30.07.07 - klo:17:08
Hieno kokemus ensimmäiseksi skeneksi, ainoa mikä harmitti oli tuao kaartin nössöily!

Koho kohtia olivat selvästi uraa hyökkäys ja yöllä muutaman 1 ryhmän kaverin kanssa village possujen metsästys

Kiitos organisaattoreille

: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: PointProoven 30.07.07 - klo:17:18
Omasta mielestäni peli sujui hyvin. Varsinkin jos ajatellaan että tämä oli organisaattoreiden eka isompi peli. Molemmilla osapuolilla vaikutti olevan kohtuu kivaa, vaikka sissit rökittivät meitä kaartilaisia pahasti.

Pientä betrattavaa organisaatio puolella, mutta ei mitään isompaa. Organisaattoreiden radio liikenne kusi. (olin itse organisaattori, en siis salakuunellut radiota:D) Briiffi jäi vähän epäselväks, mutta en itse olisi selviytynyt siitä yhtään paremmin jtn taputukset Villelle. Pikkutehtäviä pidettiin vain 1 vaikka niitä oli suunniteltu enemmän, tuo zonen valtaus oli kivaa tietyn ajan mutta lopussa se kävi tylsäksi.

Pelaajat taas voisivat ajatella mitä he radioon puhuvat. "Hei, tuolta tulee 3 vastustajaa. Mutta ne peräänty ja ne ammuttiin äsken" ei varmaan auta ketää, varsinkaan kun viestissä ei sanota missä tämä tapahtui. Tälläistä oli Kaartilaisten radio, sisseistä en tiedä mutta ainakin kaartilaisilla olisi parannettavaa. Sitten myös tuo modetus. Olin makuulteen puskassa zonen edessä ja aina välillä kun sieltä lähti sissi hyökkäykseen ammuin vasta silleen että saisin selvän osuman (eli niin että puskia ei olisi edessä). Mutta pariin kertaan vastustaja menivät makuulteen ja ihmettelivät sitten että mistä kudit oikein tulivat. Myönnän tietenkin sen että pahimmasta ryteiköstä 6mm kuulat eivät läpi mene. Mutta kun edessä ei ole edes puskia...

En kuitenkaan tullut vain moittimaan ja omasta mielestäni  kaikki osallistujat ansaitsevat taputuksen. Pelistä/pelaajista löytyy enemmän hyviä kuin huonoja puolia ja toivon että kaikilla oli hauskaa. :)

: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Miqzu 30.07.07 - klo:17:28
Hieno kokemus ensimmäiseksi skeneksi, ainoa mikä harmitti oli tuao kaartin nössöily!

Mitä tarkoitat tuolla "nössöilyllä"? Ò.ó
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Juhku 30.07.07 - klo:17:37
Mitä tarkoitat tuolla "nössöilyllä"? Ò.ó

Lähtivät karkuun keskenkaiken. Eikös se ollut tarkoitus, että teltat menee nurin kello 17:00?
Lopussa pelaajia kaartilta löyty vain 10, taas kun sisseillä oli 28 (+2 nukkumassa).


Vilkaiskaapa muuten tuota keski-uusimaata, löytyy juttua sissimätöstä.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Miqzu 30.07.07 - klo:17:47
Lähtivät karkuun keskenkaiken. Eikös se ollut tarkoitus, että teltat menee nurin kello 17:00?
Lopussa pelaajia kaartilta löyty vain 10, taas kun sisseillä oli 28 (+2 nukkumassa).

Hmh? Meille kerrottiin organisaattorien toimesta että pelit loppuvat siinä puolen päivän aikaan. Muutenkin porukoita alkoi jo vaivata väsymys (useimmat valvoivat koko yön) ja tylsistyminen. Vikassa hyökkäyksessähän peli pistettiin poikki ja molemmat osapuolet tukikohtiinsa?
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: PointProoven 30.07.07 - klo:17:50
Eikös se ollut tarkoitus, että teltat menee nurin kello 17:00?
Lopussa pelaajia kaartilta löyty vain 10, taas kun sisseillä oli 28 (+2 nukkumassa).

En puhuisi nössöillystä vaan enemmän puhtaasta väsymyksestä. Pelin piti tosiaan kestää 24h mutta niille jotka eivät nukkuneet yhtään se oli selvästikkin liikaa (minä mukaan lukien).
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Juhku 30.07.07 - klo:17:51
Hmh? Meille kerrottiin organisaattorien toimesta että pelit loppuvat siinä puolen päivän aikaan.

Siis se, että peli loppuisi (tai teltat menisi nurin) kello 19.00 oli alkuperäinen idea,
mikä lukee vieläkin ensimmäisissä vastauksissa.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Oldih 30.07.07 - klo:21:24
Kenties porukat olisivat jaksaneet pelata pidempään, mikäli ei oltaisi yötä valvottu meluten.

Organisaation tietokatkokseen voin vain sanoa, että se johtui luultavasti yleisestä ongelmasta halpis-radioilla, nimeltään katvealue.

Totta, tämäkin kyllä tuntui olevan jatkuvasti jopa koominen ongelma. Eikös parhaimmillaan lähemmäs viitisen kertaa saanut saman viestin laittaa uudestaan, ennenkuin meni perille, mutta paikotellen taas se ei tuntunut olevan yhteyksistä aina kiinni ;)

En toki ketään halua syyllistää, mutta se oli joksenkin hupaisan kuuloista välillä.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Smigel 01.08.07 - klo:11:11
Leirintäalueella esiintyi (ainakin kaartin puolella) ampuilemista jota en olisi halunnut nähdä. Ammuttiin lähes tulkoon minne sattui, ihmisten ollessa ILMAN silmäsuojaimia. Onneksi ei sentään sattunut mitään...
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: miksu 26.12.07 - klo:19:04
Oisko uutta mättöö tulossa :).
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Miqzu 26.12.07 - klo:20:05
Pajunen on ainakin tietääkseni lopettanut koko touhun ja Maatila on tällä hetkellä jäissä, joten todella paha sanoa. Saattaa tietenkin olla, että Järvenpää-Airsoft järjestää seuraavan skenaarion, mikäli sitä tulee, Kaakkolassa?
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: stirre 26.12.07 - klo:22:13
Pakko sanoa muutama sananen, jo viime kesäksi mietimme jonkun pienimuotoisen skenaarion järjestämistä, mutta koko homma kaatui, mihin muuhunkaan kuin kaakkolan pelipaikkaan. Katsotaan mitä ensi kesänä saadaan aikaiseksi. Tulkaa siihen kevätkokoukseen vaikuttamaan(yli 15v.) ja alle 15v. vaikka vaan hengailemaan. Ajankohtaan tuolle joskus myöhemmin.
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: Pajune 02.01.08 - klo:16:25
Lopetin touhun siihen, kun rupesi maatilan meno tytmpimään. Olen kokenut itseni pelipaikalla vastuuntuntoisimmaksi organisaattoriksi, eikä toista tohtinut löytyä.
Pelipaikka tarvitsee yksinkertaisesti lisää _vastuuntuntoisempia_ organisaattoreita toimiakseen. Olen valmis aloittamaan touhun heti, kun organisaattoreita on riittävästi järjestämään tuolla peliä. Ja jotta koko homma toimisi, tulisi pelaajienkin olla täysijärkisempiä; Jos säännöissä sanotaan, että metsää ei saa roskata, taimenia ei tuhota, tupakkaa ei polta alaikäiset jne., niin niitä jumaleissön noudatetaan!
Ärrinmurrin. En usko, että kukaan täysijärkinen jaksaa yksin vetää 20 apinan laumaa... teen uuden aiheen maatilan herättämisen vuoksi....

lets vamos boyz!  .50 cal
: Vs: Sissimättö La 28.7 - Su 29.7
: paasse 05.01.08 - klo:19:34
Morjens Pajunen, mä voisin harkita joskus lähteväni valvomaan pelejä, en ehkä jokaikinen kerta mutta useimmiten varmaan onnistuisi... Jos apu kelpaa.

Luulen että, Tilan omistajakin asian hyväksyy kun kerran ollaan oltu tekemisissäkin.