Kirjoittaja Aihe: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?  (Luettu 6539 kertaa)

Poissa Miqzu

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1133
  • Kielioppinatsi
    • Mun fotobuketti
Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« : 23.09.09 - klo:18:52 »
Eli uusi kiva aihe tänne. Mitä itse haet airsoftilta, mistä nautit eniten? Vastaavasti että mistä et pidä airsoftissa tai mikä asia on mielestäsi erityisen epäkiehtova?

Itselläni syitä harrastamiseen on monia. Softauksen ehkä suurin positiivinen puoli on sen sosiaalinen luonne, ja nykyisin ehkä jopa puolet kavereistani olen saanut tämän harrastuksen myötä. Myös ase- ja varustehuoraus on suhteellisen lähellä sydäntäni ja niiden kautta airsoft on minulle paitsi sosiaalinen puoliliikuntaharrastus, myös keräilyharrastus.

Itse peleissä saan kiksejä joukkona toimimisesta ja vaihtelevista tilanteista. Joukkona toimiminen tässä merkkaa sitä, että toimitaan toimivassa ryhmässä. Särmyys toiminnassa on myös mieluinen asia. Toki silloin tällöin on mukava vain paahtaa menemään sen kummempia ajattelematta. Vaihtelevilla tilanteilla tarkoitan ääripäiden suosimista: mieleisiä ovat mm. hiljaiset hetket partiossa ja vartiossa. Toisaalta kontaktitilanteissa pidän nopeasta ja aggressiivisesta, ylipäätään adrenaliinipitoisesta toiminnasta, jossa toimiva tiimityö pääsee oikeuksiinsa.

Airsoftissa minulle epämieluisinta on toimia omasta mielestäni epämieluisan objektiivin vuoksi, kuten "frägätään kaikki" tai "kaadetaan pari tyhjänpäiväistä lippua jossain hevon kuusessa". Tämän vuoksi viikonloppupelit ovatkin itselleni toisarvoisia, skenaarioiden ollessa se varsinainen sisältö harrastuksessa. Myös epätoimivassa joukossa oleminen on inhokkilistalla: mikään ei ole niin ärsyttävää kun tuntea, ettei voi yhtään luottaa vieressä olevan kaverin toimivan järkevästi. Ehkä tämän vuoksi olenkin hieman "sisäänpäinkääntynyt" tässä suhteessa, sillä loppujen lopuksi ainoastaan tiimikaverien voi luottaa toimivan pelitilanteessa kuten heidän odottaakin.

Aikamoinen vuodatus multa, mutta toivottavasti myös muut intoutuvat :) Eikun näppikset laulamaan.
Keski-Uudenmaan airsoft-skenen virallinen romaanikirjailija, toisinajattelija ja poliittinen aktivisti

Softa-poju 93

  • Vieras
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #1 : 23.09.09 - klo:19:32 »
Itse haen eersoftilta toimintaa. Välillä vähän tehopelausta, välillä (kuten Mikolla) hyvää ryhmätoimintaa. Mikään ei ole sen parempaa kuin erittäin hyvin toimivan porukan kanssa hiljaisessa partiossa liikkuminen ja väijytyksien tekeminen. Ja kuten Mikko, kontaktitilanteissa, erityisesti lähitilanteissa, nopeus ja aggressiivisuus ovat mielestäni hienoimmat asiat.

Lisää syitä, varustehuoraaminen. Sille ei voi mitään, se vain tapahtuu. Ja se on kivaa kun on hyvin paljon varusteita. Ja pyssyjä. Myös lajin sosiaalisuus on yksi syy, itsekkin olen saanut muutamia hyviä kavereita harrastamisen aikana.

Epämieluisinta omasta mielestäni ovat ihmiset, jotka eivät ole kykeneväisiä toimimaan ryhmässä/parina. Liian useasti käynyt niin, että jonkun nappulan käskenyt vahtimaan kulmaa, ja hupskeikkaa mites kävikään, nappula lähtee karkuun ja minttua tulee kulmalta. Itse luotan ainoastaan niihin ihmisiin, keiden kanssa on tullut jo paljon pelattua ja oppinut jotenkin tuntemaan heidät (mm. Mikko ja Henu, love ya <3).

Itse nautin eniten nopeatempoisesta lähitaistelusta hyvän porukan kanssa. Se on ihailtavaa nykyään katsoa, kun jokainen vahtii omaa kulmaansa ja, että kaikki tietävät mitä tekevät.

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #2 : 23.09.09 - klo:19:55 »
Toimiva ryhmätoiminta on aika hot. Harmi vain, että se yleensä onnistuu lähinnä jos oma ryhmä on tuttu ja luotettava. Itse en ainakaan rehellisesti sanoen vain voi luottaa siihen, että tuntematon pelaaja tekee niinkuin pyydetään. Kokemus vain opettanut, ettei siihen kannata luottaa. Varsinkin viikonloppupeleissä menee oma pelaaminen juuri tämän takia helposti sooloiluksi, ellei ole kavereita omalla puolella. Muutenkin kaverit ovat iso osa tätäkin harrastusta; mun mielestä ainakin kuulapyssyily on vähän tylsää jos jatkuvasti pelaa soolona eikä koskaan puhu kellekkään mitään.

Toiminnan tyyleistä itselle käy oikestaan mikä vain, paitsi paikallaan junnaava kuulientuhlaus-mättäminen. CQB:ssä nopea ja toimiva ryhmätoiminta on hienoa, mutta metsässä pidän itse vähän rauhallisemmasta pelaamisesta, kunnes kontakti tulee. Silloin nopea ja agressiivinen toiminta on paljon mageempaa.

Ja pakkohan se on myöntää, ovat aseet ja geari itselle melko olennainen osa harrastusta.

Poissa Kazzu

  • T-Uhka
  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 296
  • I'm walking softly, and carrying a big gun.
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #3 : 23.09.09 - klo:20:14 »
Jep pidän itsekin noista toiminnan tason ääripäistä, eli rauhalliseta partioinnista sekä adrenaliinia puskevista taistelutilanteista. On se vaan mahtava fiilis kun heittäytyy täysillä taistelun tuoksinaan ja vyöryttää vihollisen asemia ammusten sinkoillessa ilmassa.

Kavereitakin on harrastuksen myötä kertynyt kiitettävä määrä, ja on se muutenkin mukavaa kun offarilla saa jauhaa elämää suuremmista asioista taistelutoverien kanssa. Myöskin tuttujen ihmisten kanssa toimiminen kentällä on todella palkitsevaa, kun ryhmä todellakin toimii ja kontakteissa voi aina luottaa siihen, että selusta on turvattu. :D

Airsoftin varjopuolia ovatkin sitten ne kuuluisat "enpä otakaan osumaa"-tyypit. Lisäksi liika kilpailumielisyys ottaa aivoon, kun pyritään hampaat irvessä voittoon keinolla millä hyvänsä.

Loppupeleissä loistava harrastus, ja suuri kiitos Henulle, jonka ansiosta rupesin koko touhuun, sekä niille jotka ovat vierelläni taistelleet ja tulevat taistelemaan.
Victory needs no explanations, defeat allows none.

T-Uhka. Band of bros.

Poissa Couhia

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 324
  • Juntti
    • SOTAGALTSU
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #4 : 21.05.10 - klo:16:24 »
Nonnih.. Sanotaahan jotain.

Mitä haen airsoftilta...? No vaikka kokemusta ei olekkaan ihan niin paljon kuin monilla muilla kirjoittaneilla, uskon että tulevaisuudessa kirjoittelisin melko samanlaisia asioita. Vielä tässä vaiheessa on vähän paha sanoa mitään järkevää, mutta mitä nyt tulee mieleen niin, ryhmän (mieluiten oman tiimin) kanssa liikkumista pitkin väliajoin ja tehtävien suorittamista välillä offilla pysähtyen hernekeittoa ja makkaraa mutustaen ja sontaa jauhaten istuskella. Se mitä tuossa nyt yritän sanoa, tarkoittaa että olisi mukava sekoittaa airsoftiin eräjormailua, kavereiden kanssa oloa ja muutakin kuin toisten frägäämistä metikössä, niinkuin varmasti voikin.

 Jos puhutuaan nyt sitten itse siitä airsodasta ja siitä minkälaisia peli tilanteita suosii, niin voin sanoa että metsässä edeten, tiukoista tilanteista pääseminen ja jonkin HotSpot pisteen tavoittaminen olisi nastaa.. Erityisesti airsoftissa viehättää luonnossa liikkuminen, varusteiden kerääminen, nopea toiminta sillointällöin osumaa ottamatta ja eri aseet ja niiden mielenkiintoiset überominauisuudet.. Aika samantapaisia asiota kuin muillakin kirjoittanella.

Ja minullakin on ongelmana tuo varustehuoraus joka on alkanut jo ottaa pikkasen päähän, on jo melkein kolme settiä kasaan tullut ihan vahingossa ja turhia ylimääräisiä sen ajan heräteostoksia, jotka eivät ole edes kovin mukava näky kaapissani. Mutta kuten Pegekin mainitsi ei sille mitään voi, rahaa palaa tonneittain ja se on helkkarin hauskaa, kun on kaamea kasa pyssyjä ja hirmu kasa varusteita ja härpäkkeitä. :) Aina pitäisi ostaa jotain uutta eikä se tunne ei ikinä hälvene.

Tätä sitä mitä aiheessa kysytään on todellisuudessa niin perkeleen vaikea selittää täydellisesti tässä vaiheessa, kun on vielä hieman pienempi kokemus suuremmista peleistä :S
Helpoiten se on sanottu ehkä niin, että airsoftissa on vaan sitä jotain mitä muissa lajeissa ei välttämättä ole. :)

Olkaa hyvä ihmiset, olisi kiva kuulla nuorempienkin mielipiteitä vaihteeksi. Kirjoitelkaa te muutkin mitä nyt lajilta haettekaan, olitpa sitten aloittelija tai jo kauan harrastanut.

Aivan hirvittävä sekasikiö sanaripuli, toivottavasti edes joku saa selvää ;)
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo:19:24 kirjoittanut Couhia »

Poissa Pexi69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #5 : 15.08.10 - klo:00:00 »
Tuntikausia kestävää ryömintää vihollisen selustaan ghillie hiestä märkänä osaavan TA-parin kanssa.
Sekä koko reissun arvoista yhtä äärettömän tärkeää laukausta jonka vuoksi hikeä ja verta on vuodatettu.
Lumberjack commandos. And you thought Ninja Pirates were tough

Poissa kurre

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 190
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #6 : 25.10.10 - klo:16:59 »
no mitä tähän nyt sanois?


Itse ainakin haen airsoftilta sitä adrenaliinia ja sitä oikee tiukan paikan tunnetta.

Myös siihen kun sais sen oikean sodan tunteen ja eläytymisen.

Erityisesti airsoftissa pänniii se kulutus eli se raha määrä mikä niihin kamoihin menee on aivan sietämätön.

Mutta se tunne mikä siinä ´´uuden kaman saamisessa´´ tulee on aivan mahtava.

Mutta jos nyt oikein yksityis kohtiin takerutaan niin hauskaa on se kun isolla porukalla hyökätään vastustajia päin!
kuten nyt viime pelissä kun mentiin sinne uudelle alueelle niin kun hyökättiin siinä kouhia antti kazzu ja joona niin se adrenaliini oli kyllä huipussaan ja varsinkin kun niitä frägejä tuli :)
mutta myös se offarin paskan jauhanta on iha mukavaa viihdettä! että tämmöstä!

Poissa Rölli

  • Rahastonhoitaja
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 263
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #7 : 01.11.10 - klo:16:59 »
Samaa kuin pexi. sniper rules
Everyone likes to be scared a little bit.
-Alice Cooper

Poissa Ode

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #8 : 30.08.11 - klo:18:50 »
Kyllästyin leikkimään sotaa. Ja kun kaveri harrasti kans tosin ei missää seuras.
Parempi olla elävä pelkuri kuin kuollut sankari.

-Ozzy Osbourne



Naiset keittiöön,morsot kellariin.

-Raumoogle

Poissa Geggo

  • Kaikkien Sherlockien isä!
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 961
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #9 : 30.08.11 - klo:19:22 »
Airsofthan on sodan leikkimistä jos puhutaan rehellisesti. Viehätyshän on siinä, että se on nimenomaan leikkiä.

Poissa Ode

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #10 : 30.08.11 - klo:19:40 »
Airsofthan on sodan leikkimistä jos puhutaan rehellisesti. Viehätyshän on siinä, että se on nimenomaan leikkiä.


Meinasin sitä että otetaan muovinen nyrkin kokonen pistooli ja huudetaa piu piu sä kuolit. Airsoftissa sentää aseet ampuu ja on järkevää ostaa varusteita. Miettikää hemmo jolla on törkeän pieni Kalasnikovi ja tetsarit,reisitaskut lelupistoolille ja röllipuku. Vois olla vähä jännä.


Edit: En tietenkään tarkoita että softaus olis mulle siihen korvike. Airsoft on Maailman toiseksi paras harrastus. Kitaran soiton jälkeen. Tai no molemmat on yhtä hyviä.
Parempi olla elävä pelkuri kuin kuollut sankari.

-Ozzy Osbourne



Naiset keittiöön,morsot kellariin.

-Raumoogle

Poissa Myyrä

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 447
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #11 : 30.08.11 - klo:19:55 »
Hyvät tyypit ja toiminta.

Poissa jakenog

  • Yhteistyökumppanit
  • ***
  • Viestejä: 252
  • Lumberjack Commandos
Vs: Mikä saa sinut harrastamaan airsoftia?
« Vastaus #12 : 31.08.11 - klo:11:27 »
Eniten leiriaamuja kuskeista intissä jonka seurauksena en päässyt loppusotaan kuskaamaan isänmaantoivoille evästä.
Kertauskutsuakaan on turha odotella, koska vänrikki päätti näin, joten airsota lienee se korvaava vaihtoehto.
-Airsoftpulju
-HMAS