Kirjoittaja Aihe: Minkälainen on pelityylisi?  (Luettu 33095 kertaa)

Poissa Panda

  • T-Uhka
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 524
  • Jallu/Decoil
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #15 : 02.06.07 - klo:22:17 »
Pyrin ratkaisemaan tilanteet liikkeellä enkä ampumisella.
Näin tulee peliin vähän äksöniä ja valtava adleraliinipurkaus, joka taas kohottaa peli-iloa.
Brave is not the one who does not fear, but the one who smothers the fear with pure will.
___________________
T-Uhka

Poissa Jerkkku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 250
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #16 : 03.06.07 - klo:11:40 »
Nyt kun on snipa niin pelityyli on muuttunut kyllä aika paljon, enää ei liikuta vaan istutaan siellä pusikossa niin kauan, että tulee vihuja näkyviin ja naps...
Life is a bitch and then you marry one.

Poissa Cokoo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
  • SIENET NE MAITTAVIA ON
    • Team HCM
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #17 : 05.06.07 - klo:01:12 »
Mikäläinen on sellainen perustaktikko joka yksin jäätyäni rupeaa leikkimään survivoria. Monella on kokemuksi kun viime Kaakkolan pelissä hukkui vähäksi aikaa perälevy aseesta niin siellä sitä etsiskelin ja epäonnisia ohikulkioita frägäilin. :D
Heikkiläksi sanotaan!

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #18 : 05.06.07 - klo:01:20 »
Kaipa tuohon omaan tyyliin voisi vielä lisätä että kokemuksella pelataan. Tunnetaan kuulien lento-ominaisuudet ja osataan liikkua niiden alta pois. Todella harvoin tulee enää yllätetyksi ja silloinkin yleensä selviää tavalla tai toisella. Taitaa olla nyt 7 vuotta aktiivista pelaamista takana ainakin. Uudet paikat vievät tietenkin osan edusta pois, mutta kunhan kotiutuu uuteen paikkaan niin alkaa tulosta tulemaan. Kaipa minua voi tehopelaajana pitää. Mieluummin voitan kuin häviän, mutta silti mieluisaa on voitto ankaran taistelun jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.07 - klo:12:53 kirjoittanut VompoVompatti »
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa Miro

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #19 : 05.06.07 - klo:15:12 »
-
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo:16:14 kirjoittanut m3hu »

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #20 : 05.06.07 - klo:20:10 »
Snipan kanssa enemmänkin kämpin puskassa, mutta kyllä sarjan kanssa tulee välillä juostua puskasta liipasin pohjassa. :D Täytyy vielä opetella että snipan kanssa ei voi juosta etulinjassa. Jörö viime lauantaina huomautteli, että olin koko ajan etulinjassa.

Kyllähän siellä edessä pitää olla, mutta pitää ampua ne viholliset kauempaa. Yleensä niperin tarkoitus on olla pelotteena/pitää vihulaiset suojautuneina kun sähköt menevät naaraamaan läheltä. Taistelijaparin kanssa pitää tehdä enemmän yhteistyötä tark'ampujana, kuin normaalisti. Tiimissämme on yksi tarkka-ampuja (on myös intissä tarkka-ampuja) ja ihan reippaasti mennään muiden mukana. Yleisesti ottaen tarkkuuskiväärillä olisi hyvä olla kärkimiehenä, jotta vastustaja ei ole vielä valppaana ensimmäisen laukausen lähtiessä.
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa Jerkkku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 250
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #21 : 05.06.07 - klo:20:16 »
Olen täysin eri mieltä. Ymmärsinkö oikein? Mielestäsi snipun pitäisi 'mennä' ensimmäisenä? Mulla on sellanen käsitys, (toimin myös itse niin useimmiten) että sniper on taaempana kuin ne jotka pelaavat sähköillä, eihän siitä tuu mitään jos tarkk'ampuja menee ensimmäisenä sähköjä vastaan. Ei se vaan mee niin. Yleensä kaikissa leffoissa ym. sniper jää taakse kämppimään ja napsii sieltä, koska kuula lentää pidemmälle. Eikös se ole sanomattakin selvää, että snipu kämppii eikä mene etulinjassa. :D
Life is a bitch and then you marry one.

Poissa miksu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 192
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #22 : 05.06.07 - klo:20:19 »
Olen täysin eri mieltä. Ymmärsinkö oikein? Mielestäsi snipun pitäisi 'mennä' ensimmäisenä? Mulla on sellanen käsitys, (toimin myös itse niin useimmiten) että sniper on taaempana kuin ne jotka pelaavat sähköillä, eihän siitä tuu mitään jos tarkk'ampuja menee ensimmäisenä sähköjä vastaan. Ei se vaan mee niin. Yleensä kaikissa leffoissa ym. sniper jää taakse kämppimään ja napsii sieltä, koska kuula lentää pidemmälle. Eikös se ole sanomattakin selvää, että snipu kämppii eikä mene etulinjassa. :D
oon samaa mieltä

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #23 : 05.06.07 - klo:21:09 »
Jos vastassa on yhtään asioista perillä oleva pelaaja tai omat sähköillä pelaavat kaverit ovat hyviä ei taakse jäävä sniperi pääse edes ampumaan. Kärjessä liikkuva sniperi toimii tunnustelijana ja saa varmasti ammuttua ainakin kerran ennen kuin sähköt pääsevät kantamalle.
Tosielämää ja softausta ei kannata sotkea yhteen, koska se ei vain toimi niin.

Jos tarkka-ampuja haluaa itselleen tiputuksia joutuu hän olemaan joko valtavan hyvä ampuja, jolla käy vielä hyvä tuuri (harvinaista), tai päästä ampumaan esillä olevaa vihollista, joka vaatii taas sen että viholliset eivät tiedä olevansa vaarassa.
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa VompoVompatti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #24 : 05.06.07 - klo:21:52 »
Niin tosiaan eipä ollut mainuttu että maastosta riippuen tietenkin. Mikäli on suojia tarjolla reilusti ja kuitenkin mahdollisuus nähdä 100m asti on niperin hyvä olla kärjessä, mutta jos mennään jossain rämeessä jossa näkyvyys on pari metriä ei pulttilukolla kannata väkisin siihen kärkeen tunkea.
"War is not about who is right, it's about who is left"

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Poissa Mambo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 158
  • Stealth <3 "Kaukaa silmään, läheltä kireeseen."
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #25 : 05.06.07 - klo:22:04 »
Itsekin kun olen tuon "snipan" kanssa pelannut useamman vuoden, niin heitänpä oman mielipiteeni tähänkin asiaan:

Tarkka-ampujan paikka ryhmässä riippuu tehtävästä,pelin koosta, maastosta ja pelimuodosta. Yleensä itse liikun ryhmän kärjessä tai ryhmän perällä. Kärjessä tarkkaillaan maastoa ja kerrotaan havainnot muulle ryhmälle ja tarvittaessa ammutaan ne ensimmäiset laukaukset. Ryhmän perällä taas suojellaan VIP:iä ja muutenkin varmistetaan ettei kukaan pääse kiertämään selkään. Ryhmän perältä on myös helpompi lähteä kiertämään vastustajien selkään/sivustaan kun ryhmän kärki saa kontaktin ja pitelee vastustajaa paikoillaan. Tälläisissä tilanteissa monesti vastustaja ei osaa odottaa sivustasta tai selustasta tulevaa kuulaa. Kontaktin syntyessä tarkka-ampujasta ei ole mitään hyötyä jos hän vain istuu ryhmän perällä. Tarkka-ampuja toimii ryhmän "tukitukena" ja "täsmäaseena". Yleensäkin ryhmän kanssa on helpompi pelata kun on sähköjä tukena tiukkaa paikkaa varten. Yleinen harhaluulo on myös se, että snipulla vaan istutaan jossain hevon kuusessa ja vedetään "heedShottei" kilometrin päässä olevaan pelaajaan. Ei näin. Snipun kanssa pelatessa joutuu usein tekemään paljon enemmän töitä "frägien" eteen, kuin tavallisella sähköaseella.

Sitten ihan eri asia on tämä niinsanottu "lonewolf"-meininki, eli mennään röllipukujen kanssa yksin tai taisteluparin kanssa pitkin maita ja mantuja etsien vastustajia. Tämä tyyli on myös se mitä jotkut väittävät ainoaksi ja oikeaksi tavaksi toimia tarkka-ampujana. Minun mielestä tämä asenne on väärä. Toisaalta oikeassa paikassa oikeaan aikaan tämä pelityyli on hyvinkin nautinnollinen. Mikään ei voita sitä tunnetta kun makaat röllipukusi alla loistavassa piilossa tarkkaillen vastustajaa jolla ei ole mitään tietoa olinpaikastasi. Varsinkin tälläisissä tilanteissa saadut "frägit" ovat parhaimpia muistoja mitä mulla on peleissä ikuna tullut. Toisaalta tähän pelityyliin sisältyy paljon haittapuolia. Röllipuku, varsinkin raskas sellainen on erittäin tukala kuumana kesäpäivänä. Röllipuvulla on myös ikävä tapa takertua kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan kentällä. Jos kämppäät vain yhdessä paikassa koko ajan, niin mikä on mahdollisuus, että vastustaja vain sattuu kävelemään aseesi tähtäimeen? Aika pieni, ellet tiedä, että vastustaja on juuri kävelemässä juuri piilopaikkasi ohitse. (Toisaalta itse pyrin valitsemaan piiloni siten, että tiedän vastustajien tulevan tulilinjalleni.) Monet pelaajat eivät myöskään pidä tuosta "kämppimisestä", ei minua ainakaan huvittaisi perus viikonloppupelissä lähteä etsimään jotain yksinäistä snipasankaria, kun voisi jo aloittaa seuraavan pelin.

Tarkka-ampujaa vastaan pelaamisesta:

Tämä onkin jo ihan oma taiteenlajinsa. Tilanteesta riippuen yksinäinen tarkka-ampuja voi olla erittäin helppo tai erittäin vaikea kohde eliminoida. Vinkkinä tähän laitankin, jos havaitsette yksin olevan tarkka-ampujan, homman pitäisi olla teille selvä: lähdette suoraan rynnäkköön tarkka-ampujan asemaa kohden. Tarkka-ampuja on näissä tilanteissa lähes aina alakynnessä ,ellei hänellä löydy hyvää pakoreittiä(minkä pitäisi löytyä aina piiloa valitessa!), sarjatulen omaavaa bakcup-asetta tai helvetisti tuuria.

Vinkkejä tarkka-ampujille: opetelkaa tuntemaan omat ja aseenne rajat, 300% apsista ei ole mitään hyötyä jos et osaa käyttää sitä. Opetelkaa lukemaan maastoa: liikkeen pitää aina olla etukäteen suunniteltua. Opetelkaa ampumaan tarkkoja laukauksia, jopa vakioaseella saa yllättävän tarkkoja laukauksia aikaan. Tarkka-ampuja on ihminen, ei ase!


http://airsoftsniper.darc.net/ Siinä hauska sivusto, joka sisältää hyviä kuvia ja vinkkejä airsfot tarkka-ammuntaan.

Edit:Lisäsin linkin.
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:22:09 kirjoittanut Mambo »

Poissa Stalker

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 163
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #26 : 09.11.07 - klo:19:14 »
Itellä on semmoinen pelityyli yksin hoidetaan homma, tai porukassa mutta mieluiten yksin.
Liikkuminen on hiljainen ei paljoa ääntä välillä pysähdytään johonkin kohtaan ja jatketaan matkaan, näin olen itse
hoitanut monta tyyppiä.

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #27 : 09.11.07 - klo:19:17 »
Se minkä näen parhaaksi, eli peltyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Joskus toimii joskus ei.

Poissa Antti

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1017
    • Resistanssi Special Forces SWAT Team
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #28 : 15.11.07 - klo:19:33 »
Pyrin liikkumaan mahdollisimman paljon. Kämppimistä pyrin välttämään, koska haulikko ei tykkää olla pitkään vireessä, ja sen lataaminen näkyy ja kuuluu.

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Vs: Minkälainen on pelityylisi?
« Vastaus #29 : 02.01.08 - klo:16:18 »
No kirjoitampa tänne. Tuosta rynnäkköinnistä on tullut kritiikkiä että jos rynnittään niin rynnittään loppuun asti eikä dyykkailla puskiin. No sanoisin mielipiteeni. Jos lähtee rynnäköimään niin on otettava huomioon että rynnäköivä osapuoli menettää joukkoja nopeammin kuin puolustava osapuoli, Ja etenkin jos rynnäkköi 4-7tyypin kanssa (tuttua kaakkolassa)niin ei ole mitää järkeä rynnäköidä. Ja jos puolustajia on enemmän kuin rynnäköijiä niin on odotettavaa että puolustajat pärjäävät paremmin kuin hyökkääjät koska he suojautuvat ja etsivät hyviäpaikkoja suojautua osumalta. Mutta jos jotkut sanovat että kun sanotaan että rynnäköidään sitten rynnäköidään eikä jäädä puun juureen pelaamaan korttia niin ovat oikeassa mutta kun rynnäköimisen aikana tulee kuulaa päin niin on suojautuva ettei ottaisi osumaa esim. mennä makamaan ja jatkaa rynnäköimistä konttaamalla tai puun taakse suojaan, ja kun on tilaisuus mennä eteenpäin niin menee eteenpäin. Mutta siinä ei ole järkeä että ns. kävelee niitä kuulia kohti huutaen URAA!! (Toivottavasti saatte selvää.)
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.