Järvenpää-airsoft ry
Muovikuula-aseet => Virittäminen => : Daniel 28.11.10 - klo:12:39
-
Kysymyksiä aseiden virittämisestä?
-
Oisko tällänen tosi hyvä http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part/parts-upgrade-aeg/ftk-full-tune-up-kit/guarder-sp120-full-tune-up-kit-for-marui-m16a1-vn.html
-
No toi on ihan hyvä alku.Sit tarviit vahvistetun rataslaatikon.Ite ostasin suoraan dboysin tai jonkun valmismechan ja vaihtaisin johdot mikäli tarpeellista.
Sit jos käydää nönönööttelee niin opetelkaa ekana pelaamaan sillä vakiopyssyillä ja sitten katelkaa virejä.
nönönönöö2: Ton muovisen m16 hinnalla ois saanu jo valmiiksi viritetyn täysmetalli aeg:n.Ei siin se marui toimii helvetin hyvin siihen asti kun sitä käy virittelemään.
-
Oon softannu tol useinkin, pelannu jonkun vuoden. Mutta ottaa päähän kun piippu heiluu niin tarkkuus on aivan surkee (se korjautuu kyl)
Ja tehot vielä huonommat, ei kanna mihinkään!
-
1.Kiristä/liimaa
2.Laita lisää hoppia/puhdista piippu
-
Tehty jo paitsi liimaus.
Mistäs saisin noit vahvistettuja rataslaatikoit? Tuolt Ehobbyasiast.
-
Klik (http://shop.ehobbyasia.com/catalogsearch/result/index/?q=reinforced+gearbox&x=0&y=0&cat=153)
-
Mites hyvä rataslaatikko tää on? http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part/parts-upgrade-aeg/gearboxs/aabb-8mm-enhanced-bearing-gearbox-ver-2.html
-
Voin kyllä myöntää että ei ole kokemusta tuosta boxista mutta tuskimpa tuo Cymalle häviää.. Halpahan tuo on joten ei paljoa varmasti häviä jos ostat ja kokeilet sitä.
Itselläni olis ver8. mecha seuraavaksi urakkana.. Jos joku tietää siitä vekottimesta jotain niin mielelläni kuuntelisin vinkkejä..?
-
Mikäs jousi muute on maximi mitä Kaakkolassa saa käyttää? Eikös se oo M120. Vai saako olla esim M130 tai isompi.
-
Tehorajat on kyllä mutta ei mitään jousirajoja,kannattaisi ehkä lukea ne säännöt.Jousien lukemat on myös vain suuntaan antavia ja lopullinen lähtönopeus riippuu miljoonasta eri tekijästä.Olettaen et virität sitä m16:sta niin sen maksimitehot saa olla sen 126 m/s eli 1.6J. Jos menee sen yli niin sillähän ei sitten pelailla.
-
Mutta jousihan just parantaa lähtö nopeutta, mut onhan siin viel lukuiset muut osat auttamas. Mutta mikä se jousi just on et se ampuu noin 126m/s
-
No kukapa sen tietää? Jos ilma pääsee hukkaan jostain niin tehothan siinä katoaa samalla.Kaverilla viriosia coltti täys,M120 jousi,tiivis ku mikä mutta ca:n runko falskaa>>tehot 90 m/s. Suutin,sylinteri,sylinterinpää,männänpää,hoppi,mechan ja hop up yksikön tiiveys kaikki vaikuttaa.
Osta kasa jousia ja kronometri niin saat selville mikä toimii parhaiten.
-
Okei, kiitos vastauksista!
-
Täs kaikki mitä ostan, kertokaa mielipiteenne!
Paketti http://shop.ehobbyasia.com/guarder-sp120-full-tune-up-kit-for-marui-m16a1-vn.html
Vahvistettu ratalaatikko http://shop.ehobbyasia.com/gandp-8mm-reinforced-bearing-gearbox-for-ver-ii-m16-g3-mp5-m4.html
Tarkkuus piippu http://shop.ehobbyasia.com/guarder-6-02mm-interchange-barrel-for-m16-a1-vn-a2-aug-accrual-length-550-mm.html
-
Huomaa, että m16a1 vn ja m16a2 eivät eroa vain kädensijoiltaan vaan myös rungoltaan, ulkopiipultaan ja muitakin eroja taitaa löytyä. Muutososa ei välttämättä edes sovi vn malliin, koska siinä tuo rundon ja piipun välinen pala näyttää erilaiselta, sopivuudesta en siis olisi varma. Asian voit selvittää, esimerkiksi vertaamalla pyssyjen manuaaleja. Ja jos et nuita manuaaleja osaa löytää niin et varmasti niitä myöskään osaa lukea ja vertailla. Ulkoiset eroavaisuudet varmasti näet kun pienen tovin vertailet ehobbyasian kuvia pyssyistä.
-
Aidot kahvat saa vissiin halvemmalla hiflowsta.
-
Itse hankkisin vastaavan Suomesta.. Nuo joulualennukset pätevät myös täälläkin päässä eikä tartte tapella tullin kanssa.
E: Ja etuna vielä että takuut yms on olemassa kun Suomesta ostaa..
-
En mä suomesta hanki, yksinkertaisesti liian kallista! 325€ suomesta plus 9.6volttinen akku. Tuolt Ehobbyasiasta ase 210€ akku mukaan laskettuna plus tulli ja nää jutut. Mun laskelmien mukaan koko homma maksaa 220-230€
-
Laskitko mukaan myös postikulut?
-
En, mutta se on varmaan se 20-30€
-
Kerro sitten miten kävin, kun olet tavarat saanu kotiisi. Voidaan sitten katsoa oliko fiksua.
-
Ranssi sen sanoikin^^
-
Ei taia mikää kaira kyl tulla 20-30euron posteilla ulkomailta.Ehobbyasiahan on sen verta fiksu pulju että rekkaamalla sivuille ja täyttelemällä carttia saat selville paljonko niitä kuluja tulee.
-
Jaaa (päätä raaputtamalla?) Paljos sitten se posti maksu maksaa? Ja en ainakaan ite tiiä mikä kauppa myy tota A2:os versioo.
Proairsoft myy A3:os versioo ja se ei oo niin ehana ku A2:nen.
-
N.270euroa näyttäisi tulevan hintaa pelkälle aseelle posteineen+tulli.9.6v akku ei myöskään mahdu perään ilman modauksia,plus normaali large akku pyörittää aivan mainiosti tota pyssyä.
-
Okei ja kiitos.
-
Mielellään seuraa tilanteita jos joku muu piiriin kuuluva tilaa ulkomailta ja kertoo eteenpäin, että toimiko tietty sivusto ja miten tavaran toimitus onnistui. Ja varsinkin paljonko säästi tilaamalla ulkomailta.
-
Eli paljonko teídän virtyksenne maksavat keskimäärin asetta kohden. Itse ajattelin virttii asetta, mutta siihen tuntui tulevan liian nopeasti aseen kylkeen yli 400€...
-
Nyt on pakko kysyä täällä -.- Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto?
Virittää Maruin muovimutka M16A1 vietnam M120 jousella VAI ostaa G&P:n M16A1, joka sisältää M110 jousen ja ihanan metalli rungon.
-
Lähtisin suoriltaan ostamaan tuon G&P:n mutkan. Siinä nyt tulee kuitenkin samassa paketissa mukiinmenevät tehot ja moninkertaisesti tukevampi rakenne kuin Maruissa. Lisäksi se on alustana parempi, mikäli joskus mielii lisäpalikoita asennella.
-
Tarviiko vaihtaa johdot,jos meinaa käyttää tehoakkua?Vai pärjääkö ihan perusjohdotuksella?Antaako 9,6 v akku lisää tulinopeutta?(rataslaatikko on viritetty m120 tasoiseksi guarderin vehkeillä,jousi on vissiin madbullin valmistama.moottori on ics 3000 turbo eli jo valmiiks virimoottori).
-
Tarviiko vaihtaa johdot,jos meinaa käyttää tehoakkua
Ei välttämättä, riippuu kyllä johdoistakin.
Antaako 9,6 v akku lisää tulinopeutta?(rataslaatikko on viritetty m120 tasoiseksi guarderin vehkeillä,jousi on vissiin madbullin valmistama.moottori on ics 3000 turbo eli jo valmiiks virimoottori).
Antaa.
-
Kiitos vastauksista.
-
Eli paljonko teídän virtyksenne maksavat keskimäärin asetta kohden. Itse ajattelin virttii asetta, mutta siihen tuntui tulevan liian nopeasti aseen kylkeen yli 400€...
Kyllä siihen saa satasen jos toisenkin uppoamaan...
Itse käytän elementin viriosia, koska ovat halpoja ja tarpeeksi kestäviä omiin projekteihini.
Kun liikutaan M150 vireissä on parempi käyttää torque osia, ettei moottori ja mäntä rasitu liikaa.
M120 vireissä voi huoletta mielestäni käyttää vakio suhteilla olevia rattaita ja kun siihen lisää 11.1v lipon niin tulinopeuskin on kohdillaan.
-
saisinkos vinkkejä aseen tulinopeuden lisäämiseen
ase on cyma ak74 cm031
-
Moottori, fetti, paremmat rattaat, mahdollisesti parempi shimmitys kerta kiina-ase kyseessä. Sitten tietysti akku.
-
pystykkö/jaksakko laittaa linkkiä
-
www.google.com (http://www.google.com)
-
Onko kenelläkään kokemusta Dual sector gear systeemistä? Onko toimiva härveli? Ulkomaiset foorumit hypettää ainakin pirusti mutta tiedä siitä sitten.. Tuollainen olisi kiva sirkkelissä meinaan..
-
Onko kenelläkään kokemusta Dual sector gear systeemistä? Onko toimiva härveli? Ulkomaiset foorumit hypettää ainakin pirusti mutta tiedä siitä sitten.. Tuollainen olisi kiva sirkkelissä meinaan..
Tiedän yhden aseen jossa oli sellainen mut siin oli myös short stroking tehty eli lyhennetty männän liike rata.
Tosin siin ihan sika nopee rof mut lähdöt ei ollu kuin 110-115
-
Kenelläkään tietoa että meneekö aps2 viri osat l96 variaatioihin??
Edit: Joku jossain väitti niin, että täältä ajattelin varmistaa.
-
Itse olen rakentamassa aks74u kalasnovia nii mitkä rattaat ptäisi laittaa kun lähöt pyritään saamaan 110-115m/s ja sarjasta niin hyvä kuin mahdolista niin mitä rattaita suositelette
-
Rattaat eivät vaikuta lähtöihin, ainoastaan sarjaan. Elementin rattaat on hinta-laatu- suhteeltaan hyviä. Maksaa 20e + tulee mäntäkin matkassa. Puljusta saa. High-speed ja 200% torque maksavat molemmat saman, 300% torque makso muistaakseni kympin enemmän. Ota huomioon et "kovaan sarjaan" vaikuttaa kans moottori ja akku. Pelkil HS-rattail ei välttämättä tule sitä 30rps sarjaa.
-
No tulossa olisikin 11.1 lipo ja asian mukanen moottori niin mitkä rattaat kestäisivät?
-
Mulla on omassa aksussa 11.1v lipolla ja fetillä + jollai random ripulikiinamoottorilla Elementin high speed- rattaat. Todennäköisempää, että moottorista hajoaa pinion gear ennen varsinaisia rattaita. http://airsoftpulju.com/tuotteet.html?id=21/208 (http://airsoftpulju.com/tuotteet.html?id=21/208) tossa viel linkki kyseiseen tuotteeseen. En kyl loppupeleis usko et toi 200% torque ois sen huonompi 11.1v lipolla, tietyn pisteen jälkeen se ylimääränen roffi on vaan turhake.
-
Jos moottori on oikeasti asianmukainen niin tolla Elementin männällä ei kyl paljoa tee, oli aoe:t säädetty tai ei niin aika nopsaan se on paskana kun roffia pusketaan yli 30rps. 200% rattaat on kyl aika hölmö ostos jos niitä ei oikeasti tartte, helicalit on vaan vitusti vaikeemmat shimmittää kohilleen eikä sarjapyssyyn yleensäkään ole hyötyä laittaa vääntörattaita, virirajat tulee vastaan paljon nopeemmin kuin väännön puute jos käytössä on kunnollinen moottori. Mulla ei oo muuten menny pinionia paskaks varmaan vuoteen muuten kun moottoria säätäessä kulunu vähän.
Meinaaks makeboy muuten hyvällä sarjalla nyt siis mahdollisimman pelitehokasta sarjatulta vai ylipäätään niin nopeeta kuin mahdollista?
-
En niin lähdöistä välita mutta tuommosen moottorin olen hankkimassa http://www.milgear.fi/kauppa/element-speed-moottori-lyhyt-p-2398.html niin mitkä rattaat kestää tuota moottoria ja lähdöistä nyt sen verran että siihen 100-110m/s ja siis meinaan Antti juuri sitä että niin iso sarja kun mahdolista
-
Voi kyl tulla 1J tehoilla jousen löysyys vastaan, mäntä ei sarjalla välttämättä kerkiä eteen takasin ennen uutta laukausta. Tietty jos tehot haluaa välttämättä pitää 1J tasolla niin osta jäykempi jousi ja hio sectorista muutama hammas pois.
Mulla on ollu kaks tuota vastaavaa moottoria, roffi on niillä ollut jotain 35-38rps luokkaa 11.1v lipolla. Molemmat tosin ovat kestäneet kuukauden tai pari, jonka jälkeen moottorin ankkuri on mennyt käyttökelvottomaan kuntoon. SHS:n rattaat on ainakin ihan jees, tietty noita rattaita voi sillontällön hajoilla vaikka kuin laittasit shimmit kohilleen.
Kantsii nyt kuitenkin muistaa ettei noi highspeed-pyssyt ole loppupeleissä niin siistejä värkkejä kun uskois, ongelmia tulee aika todennäköisesti mm. syöttämisen, tehojen tasaisuuden yms. kanssa ja ongelmien fiksaaminen ei ole välttämättä niin yksinkertaista kuin normaalissa pyssyssä. Eikä se hs-pyssyllä pelaaminenkaan ole erityisen siistiä, kuulia saa kyllä kulumaan turhaan ja kuulostaa siistiltä mutta metsässä hyötyä ei juuri ole nostaa nopeutta yli 25rps.
-
moottorin ankkuri on mennyt käyttökelvottomaan kuntoon.
Mitä tarkoitat moottorin ankkurilla?
Ainut mitä olen elementin moteissa havainnut on hiilten huono laatu, mutta uusia saa kaupasta.
Omalla motilla pyöriteltiin sujuvasti jopa 2.7 jouleen reilun 1000 pallon minuutti tahtia ongelmitta.
Reilu vuoden ollut semi/sarja pyssyssä jolla on tehot vaihdelleet pelipaikan mukaan 2.2-3 joulea.
-
Itse ammuin siis varmaan noin 10k palloa per moottori, kunnes kävi näin (http://antii.kuvat.fi/kuvat/Airsoft/Pyssyt/ankkuri.JPG/full) kummankin kohdalla. Tietty noita on porukka käyttänyt vaikka kuinka pitkään, mutta noita jonkinaikaa kestäviä kappaleita on myös liikkeellä.
-
Itse ammuin siis varmaan noin 10k palloa per moottori, kunnes kävi näin (http://antii.kuvat.fi/kuvat/Airsoft/Pyssyt/ankkuri.JPG/full) kummankin kohdalla. Tietty noita on porukka käyttänyt vaikka kuinka pitkään, mutta noita jonkinaikaa kestäviä kappaleita on myös liikkeellä.
Onko siis mahdolista että Antilla on on ollut valmistus vikaisia moottoreja
-
Tämä nyt ei varsinaisesti koske aseen virittämistä mutta tänään peleissä DBoysin M4:nen hajos. Kun vetää liipasimesta kuuluu vaa ''viuuuh'' ja randomilla voi lauetakkin.
Eli joku ratas paskana?
-
Joku rattaista paskana. Ehkä moottorin pinion gear, ehkä sector gear, ehkä joku muu niistä. Todennäkösesti vetäny hampaat sileäksi eikä täten ota kontaktia kuin harvoissa tapauksissa.
-
Kiitos tiedosta mutta ongelma korjattu. Kädensijan alapuolella olevaa ruuvia kiristämällä ongelma korjaantui. Eli moottori ei ollut käsittääkseni tarpeaksi kireällä.
-
Mitä osia mun pitäis vaihtaa mun Dboys M4A1 SIR:iin että saisin siihen niin nopean pelikelpoisen sarjan kuin mahdollista?
-
Mitä osia mun pitäis vaihtaa mun Dboys M4A1 SIR:iin että saisin siihen niin nopean sarjan kuin mahdollista?
About kaikki. Superkestävät rattaat (mahdollisesti Siegetekin), ASG/SHS/mitä näit nyt onkaan mäntä muutamalla teräshampaalla, tuplafetti, sähköt, shimmit, jytky-lipo (yli 11.1v), moottoriksi joku SHS/Hornbill/Element/tms high-speed. Paremmin tietävät korjailkoon.
-
Tuo 50rps aseen rakentanut mäki sanoi softaajan foorumeilla, että käyttää itse high torgueta.
-
Siinä pyssyssä on myös DSG (http://www.youtube.com/watch?v=m4Qxh_gZLq0&feature=channel_video_title) joten koneisto on aika erilainen verrattuna normaaliin.
-
Tietäisikö joku minkä pituinen tarkkuuspiippu menee scar light aseeseen. Se on ainakin tietääkseni lyhyempi kuin esim. M4A1 aseessa. Pitäis tässä talven aikana hankkia ja nyt kun on kerta rahaa niin ajattelin ostaa saman tien. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
-
Redwolffista löytyi jotain mittoja:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ReviewDetail?reviewID=171 (http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ReviewDetail?reviewID=171)
-
Kamaa sylinterinpäähän vai kamaa männänpään taakse AOE:n säätöön? M120, V3 boxi.
-
Joko tai. Sorboo löytyy aika kehnosti Suomesta joten oon laittan vaa männänpään väliin pari prikkaa.
http://airsoftsniper.proboards.com/index.cgi?board=aeg&action=display&thread=1291 (http://airsoftsniper.proboards.com/index.cgi?board=aeg&action=display&thread=1291)
-
Toimisko sorbon sijasta perus auton kumimatto jos sen hioo tasaiseksi?
-
Nosiis, periaatteessa mikävain kumi käy kunhan se palautuu alkuperäiseen muotoonsa eikä jää lyttyyn. Itekin tosin käytän prikkoja männänpään takana, jaksanut sorboa hankkia kun ei ole erityistä tarvetta.
-
Kertokaas ne yleisimmät virheet mitä ensi kertaa virittäessä tulee, niin osaan välttää niitä.
-
Kaikki räjähtää avatessa jo pöydälle.
Mäntä ei oo kiskoilla oikein.
Anti-reversal latch on väärin.
Käytät liikaa tai liian vähän lubrikaatiota.
Emt, noi tulis nyt mieleen ekaksi. En oo kyl Gekkoa purkanu ku varmaan tasan kerran. Harjoitus tekee mestarin.
-
Kertokaas ne yleisimmät virheet mitä ensi kertaa virittäessä tulee, niin osaan välttää niitä.
Yleisimpiä virheitä ne on samat mitkä kaikessa muussakin modaamisessa. Eli pidetään liikaa kiirettä ja ei katsota että osat sopivat keskenään kunnolla.
Huolellisuutta ja ajatuksen kanssa rauhassa tekee niin yleensä onnistuu.
-
Kannattaa esim. Juoksuhaudasta kahtoo ohjeet mechan purkuun ja muuhunkin virittämiseen.
-
Ajattelin M115 jousen laittaa mun Jing Gongin G36K:hon, nii millaset rattaat olis passelit? 23:1 vaiko jokin muu?
Ja mitä muita osia kannattaa vaihtaa?
Mäntä ja männänpää on jo vaihdettu laadukkaampaan, myös tarkkuuspiippu ja hoppikammio hoppikumineen vaihdettu parempiin. Eli luultavasti enää vain moottori?
-
M115 on vain hitusen jos ollenkaan JG vakiojousia jäykempi, ite vaihtasin jousenohjaimen laakeroituun ja laakerit metallisiin jos sattuvat olemaan muovia. Rattaiston välityksistä käytännössä kaikilla viritasoilla paras on se perus 18:1 tai 19:1, kaikki uudemmat vääntömotit jaksaa ongelmitta vetää 150 tehojakin melkeenpä olemattomalla semiviiveellä. JG vakiorattaat on kans muutenkin hyvät, älä vaiha jossei ole paskana.
Moottoria vaihtaessa kannattee sitten ottaa huomioon että sarjan nopeuden noustessa alkaa ongelmiakin ilmaantua helpommin.
-
Sit M120 sisää.
Laakerit taitaa olla metallia? Mut ne kannattaa silti varmaa vaihtaa, koska JG. Mut monikohan milliset laakerit JG:ssä on?
Entä suutin? Tai vahvistettu suutinlevy?
-
Jos se on tiivis niin turha vaihtaa muuta. Männän kohtauskulma sopii kans korjata ja shimmitys bevelistä.
http://www.airsoft-barracks.com/forums/topic/24099-shimming-the-bevel-gear-with-pictures/ (http://www.airsoft-barracks.com/forums/topic/24099-shimming-the-bevel-gear-with-pictures/)
http://www.airsoftretreat.com/forums/index.php?PHPSESSID=191677e68e301a9559b7bd87c085b727&topic=77728.0 (http://www.airsoftretreat.com/forums/index.php?PHPSESSID=191677e68e301a9559b7bd87c085b727&topic=77728.0)
-
Aseen tiiveydestä en osaa sanoa mitään, niinkuin varmaan jo osasit olettaa.
Elikkä:
Guarder M120 jousi.
Element Laakeroitu jousenohjain.
Combat Squad 18:1 Rattaat.
Element Metallikuulalaakerit.
Moottoriks ajattelin G&P M120 high speediä?
Eli noilla aseen pitäs puksuttaa ja pistää kuulaa menemään?
-
Motiks mieluummin joku kiinatorque ja 11,1v lipo jos sarjaa haetaan.
-
En tykkää lipoista, nii joo akuista puheen ollen, pitääkö olla 9.6 volttinen akku?
-
Nimh ja nicd akut on paskaa.
Mutta joo: http://www.softaaja.fi/foorumi/viewtopic.php?f=26&t=6986 (http://www.softaaja.fi/foorumi/viewtopic.php?f=26&t=6986)
-
Mä ajatteli homaa Fetin mun aseesee. Kysyisin et pystyttekö suosittelee jotain valmista kaupasta ostettavaa fettiä? Attelin hommata milgearista, mutta viimeistäänkin kommenteista huomaa kuinka laadukkaita ne siellä myytävät on. Parempi olis varmaa tehä itse, mutta kun en oo mikää sähköinsinööri.
-
Ei se muuta vaadi kuin sen, että osaat edes vähän juottaa.
-
No se että osaa vähän juottaa johtaa hyvin usein täysin luokattomiin juotoksiin jotka tuppaa rapsahdella irti jopa pienestä tärinästä.
Jos ei ole aiempaa kokemusta juottamisesta niin suosittelen ensin edes perehtymään ohjeisiin netissä ja harjoittelemaan johonkin muuhun.
Surkea juotos kun voi johtaa oikosulkuun, joka taas pahimmassa tapauksessa tuhoaa akun,fetin ja voipi rikkoa moottoinkin.
-
Onko vemppu clockia mahdollista virittää ja jos on niin mitä siihen pitäisi laittaa?
-
No jonkinlaisen omatekoisen jousen siihen pystyy ehkä laittamaan, mutta todennäköisesti jäykempi jousi vaan rikkoo aseen. Eniten eroa kantomatkassa ja tarkkuudessa on hop-up vemppujen ja vakiovemppujen välillä. Eli jos sun vempussa ei oo hop-uppia niin kannattaa sitten hommata sellane jossa on.
-
Mitä osia pitäis vaihtaa (liittimien lisäksi), jos aseeseen liittää 11.1 LiPon? Aseessa Guarderin M120 FTK ja Standard rattaat, joiden välityssuhde 18.72:1. Ratasboksi siis versio 2.
-
Liittimiä ei ole pakko vaihtaa, yhtälailla ne tamyiat toimii kuin deansitkin. Joku sähköinsinööri kertokoot lämmönjohtavuudesta ja vuorovesistä enemmän.
Sisuskaljua oman fiiliksen mukaan. Rattaat, mäntä ja männänpää koetuksella kun tulinopeus nousee.
-
Tiedättekö meneekö tämä: http://www.milgear.fi/kauppa/deep-fire-m120-full-tune-marui-p-3631.html G&G cm16 carbineen ( http://www.milgear.fi/kauppa/aloituspaketti-cm16-carbine-combo-high-speed-hiekka-p-3153.html )
-
Toi ase ampuu jo stockkina 114 m/s. Välttämättä et saa noillavirityskamoilla mitään muuta lisää siihen kuin kestävyyttä.
-
Nosiis... ajatuksena oli vaan, että meneekö se tuohon. ajattelin ostaa kaikkea muutakin virikamaa. Ja vielä toinen kysymys. Kumpi on parempi:
http://www.milgear.fi/kauppa/madbull-python-tight-bore-barrel-m4a1-sr16-sg551-p-3208.html vai http://www.milgear.fi/kauppa/tarkkuuspiippu-prometheus-m4m4-rissg551-p-3981.html ?
-
Prometheus EG.
-
mikäli alle satasen piippua AEG tussariin harkitset, onse hinta/hyötysuhteeltaan turhin hankita ikinä.
Mm. promen piippu ei tuo eroa vakoo piippuun kiillotettuna edes mittausten mukaan yhtään, jos röörin hankkii niin sitten oikeesti kunnollista, edgi tai pdi.
-
Kannattaako tarkkuuspiippua alkaa lyhentää ? Omistan SR-15 jossa 402mm piippu , vastaavan kokoisia tarkkuuspiippuja ei kai markkinoilla ole , en oo ainakaa pystyny paikantaa. Pidempi piippu luonnollisesti tarkottaa äänenvaimenninta , jota en välttämättä halua hankkia. Kannattaaks alkaa lyhentää ja jos niin millä , vai tyydynkö siihen vaimentimeen. Kertokaa ihmees jos tiedättä noit 402mm piippui .
-
Ite vedin rälläkällä turhat pois, ja viilalla otin olemattomat rosot pois. Ei oo ainakaan mitenkään tarkkuuteen haitannut.
-
Ei nyt millään rälläkällä ainakaan kannata lähteä piippua lyhentämään. Putkileikkurilla tai jollain sen tapaisella tulee luultavasti siisteintä jälkeä.
-
putki leikkuri saattaa litistää piipun.
Tosiasiassa sillä millä piipun katkaiset ei ole väliä kunhan muistaa ettei anna materiaalin lämmetä kovin.
Viimeistely on se tärkein juttu, siihen ei taas pelkkä viila riitä.
Hiomakivellä dremelissä kunnollinen syvennys, viimeistely erittäin hienolla vesihiomapaperilla märkänä ja loppuun piipun kiilloitus.
Sanlmattakin selvää että piippu täytyy pestä katkaisu, hionta yms. Toimenpiteiden jälkeen kunnolla.
-
Minkälaiset rattaat olis hyvät aseelle jossa on versio 2 boksi, joka on m120 tasoinen ja jonka tuliopeus on korkea 11.1 volttisen lipon takia? Moottorina mulla on elementin high torgue. Kysyn koska vanha rattaisto jumiutui noin 500 sadan laukauksen jälkeen siitä kun käytin aseessa 11.1V lipoa. Rattaat eivät kylläkään olleet rikki vaan suutinlevy oli jumittanut ne. Syytän kuitenkin vakiorattaita ja shimmityksiä joita en ole muutellut.
-
SHS/Core/mitänäitä nyt on, välitys 13:1, 16:1 tai 18:1 riippuen ihan millasen tulinopeuden haluat. 13:1 on noista nopein.
En tosin ymmärrä miten suutinlevy jumittaa rattaat jos ei mitään oo menny rikki.
-
tarkemmin rattaita tarkastellessa 2 riviä rattaita oli lähes kokonaan irti eli rattaat siis oli kuin olikin paskana. Mites muuten noi all helical rattaat eroaa muista?. Proairsoftin valikoima aika pieni ja pitäis saada rattaat nopeesti niin en voi tilatakaan.
-
Helicalit on vaikeempia shimmittää ja pitävät paljon kovempaa ääntä ellei shimmitys ole aivan täydellinen. Proairsoftista jos pitäs rattaat valita niin joko King Armsin normisetti tai saman valmistajan hispeed-setti.
-
Ei ne helicalit ole sen vaikeammat shimmittää, samalla tavallahan se tapahtuu. Väärin shimmitettynä pitävät todellakin rumaa ääntä, mutta kun tekee työn hyvin ja huolella ovat ihan kelpopelit.
Yksi mitä itse koitan vältellä on ns. puolihammas mäntää käyttävät ratas setit.