Kirjoittaja Aihe: Luontoäidin helmoissa.  (Luettu 13327 kertaa)

Poissa hjördis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 459
  • BBB (Big Bacon Burger)
Luontoäidin helmoissa.
« : 23.07.08 - klo:17:49 »
Tähän aiheeseen luonto juttuja. Esim viidakoista, maajäristyksistä, tsunameista, jne...

Autokorjaamolla kerättiin romurautaa ja sitä oli n.3tonnia, kaikki pistettiin keskelle pihaa, eli aika iso kasa rautaa.
Siellä oli kaks tallia iso ja pieni. minä ja autokorjaamon johtaja leikattiin putkia pienemässä tallissa, kunnes tuli vesisade. Lopetettiin työt ja odotettiin sateen loppumista. Siinä me puhuttiin autoista ja prätkistä. Kuului jyrähdys ja salama iski jonnekkin lähelle, puuhun tai johonkin. Siinä me naurettiin että onneksi ei osunut talleihin. No johtaja sanoi että nyt lopetetaan tältä erää, ja oli laittamassa sähköjä kiinni sähkökaapista. Siinä mä katselin maisemia. Kunnes kuului jyrähdys ja äkillisesti tuli salama, suoraan siihen rautakasaan, noin.15-20 metriä meistä. Johtaja koski samanaikaisesti sähkökaappia ja sai sähköiskun. Itselleni ei käynyt kuinkaan. Hänellä meni käsi kosketusaraksi.
Itse näin sen salaman, se oli tavallaan kaunis. Huom. sen tallin ovet oli auki, mitä olisi tapahtunut jos olisimme ollut ulkona?
Talosta meni sähköt, joten laitoimme ovet lukkoon ja lähdimme. Illalla tulimme vielä tarkistamaan että kaikki on kunnossa, sähköt oli saatu kuntoon. No menimme pois ja nukkumaan. Aamulla tulimme talleille. Avasimme ovet ja todettiin että täällä haisee palaneelle. Isompaan talliin oli iskenyt yön aikana salama ja tuikannut tallin tuleen. Tuli oli sammunut kun saavuimme mutta jotkut tavarat olivat lämpimiä. Myös sähkötkään eivät toimineet. Siellä missä tuli paloi oli sellainen hitsaus pullo/tynnyri onneksi se ei räjähtänyt.
Saimme sähköt nyt pari tuntia sitten toimimaan, että kaikki on kunnossa. Kyllä se luontoäiti on ihmeellinen. Se rautakasa jotenkin veti salamia puoleensa muuta en osaa sanoa, 3 salamaa yhteen taloon, yhden päivän aikana.
Viisaat lauseet on tyhmille.
Joten minä olen tyhmä.
-Marius Heiskanen-

Rampu, yön soturi.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Luontoäidin helmoissa.
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:01:46 »
Aika hyvä oivallus sinällään että pari tonnia metallia vetää sähköä puoleensa.

Täällä Los Angelesin tietämillä oli tuo maanjäristys, tuhot oli aika mielenkiintoisia:
Kaupoissa maidot, limut, mehut, rasvat yms. pitkin poikin lattiota ja hyllyjä, hälytysajoneuvoja siellä täällä, monilla ihmisillä paniikki yms.
Mutta kuten esim. CNN sanoo:
Lainaus
The magnitude-5.4 earthquake in metropolitan Los Angeles, California, caused no serious damage or injuries, but experts say it's a reminder that the "Big One" could happen at any time.

Lainaus
Los Angeles police said a downtown hotel sustained some structural damage, but no one was injured, and the building was not evacuated. There were some unconfirmed reports of minor injuries.

Eli ei mitenkään iso, eikä aiheuttanut vahinkoa.
Eikä tuota todellakaan autossa edes huomannut, sitten vasta kun päästi downtowniin.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.