Kirjoittaja Aihe: Töitä?  (Luettu 16011 kertaa)

Poissa Wilqqu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
  • My ride
Töitä?
« : 04.04.11 - klo:16:44 »
Dodiin. Minulla on hieman finanssi ongelmia softauksen suhteen ja kysymys kuuluu että mistä hyvää työtä hyvällä palkalla.
Ja kiitos vastauksista etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo:17:07 kirjoittanut Wilqqu »
"Once you have them by the balls, their hearts and minds will follow"

Poissa fl0yd

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Lumberjack Commandos
Vs: Töitä?
« Vastaus #1 : 04.04.11 - klo:16:52 »
Mistä lähtien hyvä työ ja hyvä palkka on voitu kirjoittaa samassa lauseessa?

Millaista työtä olet valmis tekemään, miten usein pystyt töissä käymään ja mihin kellonaikaan töitä voit tehdä. Jos on jollekin alalle koulutusta, niin sinne alalle töihin.

Kohtalaisen laaja kysymys tää "Mist saan töitä mitä tarvii tehä vaa pari tuntii iltasin, mut sais rahaa 48e/tunti."

Poissa Wilqqu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
  • My ride
Vs: Töitä?
« Vastaus #2 : 04.04.11 - klo:17:11 »
Eli olen vielä koulu iässä ja ajattelin että työ olisi koulun jälkeen. Ja siitä voi päätellä että olen vielä alle 18 ja jos laskee mukaan että saan tehdä töitä vain 8h/päivä + läksyt.
« Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo:17:16 kirjoittanut Wilqqu »
"Once you have them by the balls, their hearts and minds will follow"

Poissa Ranssi

  • Rahastonhoitaja
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1299
Vs: Töitä?
« Vastaus #3 : 04.04.11 - klo:17:18 »
Siis hei oikeesti?

A: Olet -97 ehkä sun ei kuulu tehdä vielä töitä.
B: Sulle ei löydy töitä.
C: Et varmasti saisi niistä mitenkään paljoa palkkaa.
D: Todennäköisesti myöhemminkin ne menisivät pelien päälle.
E: Lain mukaan saat työskennellä huoltajiesi luvalla enintään puolet loma-ajastasi, kouluaikana vain tilapäisesti, et saa tehdä ylitöitä, työajan oltava 8-20välillä lepoaikaa oltava min. 14h. (Tätäkin kysyttiin YH:n YO:ssa ja mulla meni päin persettä, joten tämä suoraan kirjasta)

Mutta koitetaas tarjota ratkaisuja. Naapurit ja kaikki tutut ovat hyviä tulon lähteitä, tarjoudu tekemään pikkutöitä; lumenluontia nurmikon leikkuuta. Vanhemmiltasi voit keräillä pikkurahaa esim. pistämällä hintoja kotitöille, joita et jo ennestään tee. Vanhemmilta pitäisi joka tapauksessa tulla jonkinverran rahaa harrastukseen, tosin he eivät kaikkea maksa, koska eivät ymmärrä lajin esteettisiä asioita.

Jahka täytät 15 voit mennä vaikka mäkkärin kassalle iltaisin. Toistaiseksi parhaiten toimit olemalla ahkera ja kärsivällinen raataja, kasvattaa sua myös ihmisenä.

Itse olen sitä harvinaista sorttia, joka oikeasti tehnyt hommia harrastuksen ohessa jo 15-vuotiaasta. Aloitin tuolloin jääkiekon tuomaroinnin mikä valitettavasti talvisin vei viikonlopuilta aikaa ja menetin monia pelikertoja sen takia. Tosin tienasin paljon rahaa, jolla elin leveästi ja tuhlasin tehokkaasti turhiin softauskamoihin, mutta myös tarpeellisiin. Tuntuu, että kaikki on mennyt ja mitään ei ole tullut tilalle(kyse parista tonnista). Sain kuitenkin harrastuksesta ja elämästä enempi irti kuin ilman tuomarointia.

Suosittelenkin pientä työntekoa kaikille ja olemaan järkevä siinä miten rahaa käyttää. Käyttäkää rahat järkevästi ja harkiten, ei hetken mielijohteesta.



Poissa Wilqqu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
  • My ride
Vs: Töitä?
« Vastaus #4 : 04.04.11 - klo:17:42 »
Anteeksi jos kysymykseni häiritsi sinua ja tarkistin itsekkin tuon E:n . (sinun jälkeesi)
Ja kiitos vastauksesta.
"Once you have them by the balls, their hearts and minds will follow"

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Töitä?
« Vastaus #5 : 06.04.11 - klo:21:26 »
Jahka täytät 15 voit mennä vaikka mäkkärin kassalle iltaisin. Toistaiseksi parhaiten toimit olemalla ahkera ja kärsivällinen raataja, kasvattaa sua myös ihmisenä.
Taitaa nämä pikaruokapaikat pitää aikamoista 18 vuoden ikärajaa, tosin mäkkärille voi jollakin poikkeuksena jo 16 vuotiaana päästä.

Ja aiheen aloittajalle ihan yleismaallinen vinkki, tuossa iässä tärkeintä on sivistää itseään koulussa, töitä ehtii kyllä tehdä aivan kyllästymiseen asti sitten vanhempana.

Anycase, esim. http://www.jakelujuniorit.fi/jj-tyonhakija.htm olisi hyvä lähtökohta työelämään, töitä ymmärtääkseni 1-2 iltaa viikossa yms. Palkkaus on varmasti paska, mutta niin se kyllä on lähes kaikkialla...
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Jondd

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 231
Vs: Töitä?
« Vastaus #6 : 07.04.11 - klo:09:30 »
Anycase, esim. http://www.jakelujuniorit.fi/jj-tyonhakija.htm olisi hyvä lähtökohta työelämään, töitä ymmärtääkseni 1-2 iltaa viikossa yms. Palkkaus on varmasti paska, mutta niin se kyllä on lähes kaikkialla...
Tuota en suosittelisi pahimmalle vihollisellekkaan. Luokkalainen aloitti tuon pari kk sitten. Menee 3 päivää viikosta n. 3-4h heti koulun jälkeen sen hoitamiseen. Palkka on n. 100 Euroa kuukaudessa.

Poissa fl0yd

  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Lumberjack Commandos
Vs: Töitä?
« Vastaus #7 : 07.04.11 - klo:10:23 »
Tuota en suosittelisi pahimmalle vihollisellekkaan. Luokkalainen aloitti tuon pari kk sitten. Menee 3 päivää viikosta n. 3-4h heti koulun jälkeen sen hoitamiseen. Palkka on n. 100 Euroa kuukaudessa.

No sitten voi unohtaa haaveilunsa työn tekemisestä ja airsoftin osittaisesta itse rahoittamisesta. Muuta ei juurikaan ole tarjolla, joten ei kannata olla nirso.

Poissa stirre

  • webmaster, vpj
  • Hallitus/Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 1680
  • Lumberjack Commandos
    • Järvenpää-airsoft
Vs: Töitä?
« Vastaus #8 : 07.04.11 - klo:17:46 »
Mikä ihme teitä vaivaa? Jos töitä haluaa tehdä, niin jostakinhan se on aloitettava. Valitettava fakta on että aika harva yhtiö rekrytoi peruskoululaisia koulun ohelle töihin. Muuten täysin absurdia olettaa että esim. -97 saisi koulun ohelle työn joka vaatii panoksen vain esim. 1 tunnin osalta kuukausi ja saavansa siitä ison kansainvälisen yhtiön toimarin tasoista palkkaa. Työ tuskin on mitään ruusuilla tanssimista ja palkka on kehno, mutta tosiasiahan on se että näin se tulee hyvin monella meistä menemään läpi elämän. Ja itse tienattu raha on aina itse tienattua rahaa, mun mielestä parempi tehdä jotain rahojen eteen jo nuorena eikä vaan olettaa kultalusikka suussa ja *bling bling*it kaulassa että mutsi ja faija toimii raha-automaattina mistä saa viissatasia nappia painamalla. Ja allekirjoitan täysin fl0yd:in sanoman siitä ettei tuossa iässä kannata olla nirso töiden suhteen. Lisäksi ulkoilma tekee kelle tahansa hyvää ja työkokemus on aina työkokemusta, sitten kun on työnsä suorittanut kuten pitääkin niin on aina helppoa lähteä katselemaan vanhempana paremmalla kokemuksella parempia duuneja.
Kuka tuo aseen veitsitappeluun? -Voittaja.

Poissa Migog

  • T-Uhka
  • Puuhapete
  • ****
  • Viestejä: 1228
  • Callsign Gayfrog
Vs: Töitä?
« Vastaus #9 : 07.04.11 - klo:18:12 »
Se mainosten jakaminen on melko kevyttä hommaa, ajan kanssa se nopeutuu huomattavasti. Esimerkiksi mulla saattoi mennä parhaimillaan lajitteluun puoli tuntia ja jakamiseen puoli tuntia silloin kun tehtiin Laten kanssa hommaa puokkiin. Liksaa molemmille noin 60-70e kuukaudessa. Riitti aika kivasti karkkiin ja softikamojen osteluun silloin tällöin.
Turvallisuusuhka, brotherhood of war. Abandoned by everyone. They have nothing else but eachother. They are the infinite victory. Bros before hoes.

Poissa Daniel

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 474
Vs: Töitä?
« Vastaus #10 : 07.04.11 - klo:18:15 »
Hyvä työ on ulkoiluttaa jonkun koiraa, ja samalla leikata naapurin mummon nurmikko.

Poissa Repa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 592
  • Nuoret Sotilaat
Vs: Töitä?
« Vastaus #11 : 07.04.11 - klo:18:23 »
Ite leikkaan oman pihan nurmikkoa koko kesän.. Myös Naapurin.

Jos naapuri suostuis..
« Viimeksi muokattu: 17.07.11 - klo:00:49 kirjoittanut Rep4 »
Hell is the impossibility of reason. That's what this place feels like. Hell.